Hey @RoabE, welkom! Ik kom duidelijkheid brengen, want je hebt je forumprofiel ingevuld, dus ik kon gelijk alles nakijken :)
- Jij hebt een abonnement tot 100 Mbit. Maar, omdat dit dus via een koperverbinding gaat, is die 100 Mbit een tot-snelheid. Wat je daadwerkelijk haalt is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale, en het soort verbinding dat je hebt.
- Het soort verbinding dat jij hebt is ADSL2+. Daarmee is ongeveer 8 Mbit haalbaar via de lijn in de grond. Maar, op jouw adres is wel Sneller Internet Buitengebied beschikbaar. Dat is een losse mobiele router die aan je Experia Box vastzit en mobiel internet aan jouw gewone internet toevoegt. Op deze manier kan er tot ongeveer 30 Mbit hoger gehaald worden. Jij hebt dit ook, en dat is waarom je met een speedtest die 29 Mbit meet.
- Pairbonding is op jouw adres helaas niet beschikbaar. Het kan zeker zijn dat er een tweede aderpaar in de grond ligt. Maar deze is aan de wijkcentrale kant niet aangesloten. Dit kan ook niet gedaan worden.
Mooier kan ik het niet maken voor je. Je zult het helaas moeten doen met wat je op dit moment haalt. Wellicht dat we in de toekomst in jouw gebied ook nog glasvezel gaan aanleggen. Wat je kunt doen is de Glasvezelwekker invullen. Je krijgt dan een seintje zodra er glasvezel wordt in jouw gebied waar wij over leveren.