Ik heb de Experiabox 12 met 4 bedrade Super WiFi 2 punten en 3 TV+ kastjes waarvan 2 bedraad en 1 via WiFi. Ik heb een uitstekend WiFi bereik in huis maar helaas diverse issues. Zie de foto’s. Ben ik thuis aan het werken….wel WiFi maar geen internet. Ben ik TV aan het kijken…wel WiFi maar geen internet. Als ik deze melding krijg heb ik ook bedraad geen internet en TV. Alle lampjes op het modem en dat zwarte glasvezelkastje branden gewoon groen tijdens de storingen. Oplossing is dat zwarte glasvezelkastje van het stroom halen en weer stroom erop. De Experiabox resetten helpt namelijk niet.
Het lijkt wel een heel avontuur te worden met de overstap 4 weken geleden van Ziggo naar KPN en tot op heden hen ik alleen maar issues. TV start op maar geen beeld en wel geluid (hebben meer mensen last van lees ik op dit forum), via WiFi is de downloadsnelheid ‘slechts’ 400 mbps maar de uploadsnelheid wel gewoon 900 mbps (lees ik ook veelvuldig op dit forum). Bedraad is down- en upload beide ruim 900 mbps dus aan kabels en verbindingen ligt het niet. En nu dus ook nog wegvallend internet. Gaat uren goed en dan in ene….geen internet.
Mijn nieuwbouwwoning is volledig bedraad op alle verdiepingen en ik heb 2 jaar lang nooit enig issue gehad met snelheid, wegvallend internet, wifi en TV. Heb mij laten verleiden door het voordeel van glasvezel tov koper maar heb daar nu enorm spijt van.
ik kan weer alles gaan resetten maar dat helpt niet. Uiteraard hoop ik nog steeds op een werkende KPN verbinding en hoop op tips en hulp van KPN!
Hallo Erwin, dank voor je reactie! Afgelopen weekend heb ik de switchen in mijn thuisnetwerk voorzien van de laatste firmware en waar nodig vervangen door managed switches. Vanaf het KPN modem heb ik er 2 in de meterkast en daar zitten alle bedrade aansluitingen op die naar de verschillende ruimten in huis gaan. Op 3 plekken in huis heb ik dan nog een switch voor verdeling TV, PC etc.
Het lijkt stabiel maar durf dat niet te hard te roepen. Bedraad kom ik op 930 mbps download echter met WiFi niet boven de 400 en soms 500. Ik gebruik 4 KPN Superwifi’s icm de mesh van box 12.
Een check uitvoeren is altijd goed maar niet dat het internet uitvalt…we zijn aan het thuiswerken overdag.
Het klantnummer zou moeten kloppen en ik zie je reactie graag tegemoet!
Het leek stabieler maarrrrrr…..ik heb nog steeds wegvallend internet. Ik de log staat meerdere keren…
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests
en….
PPPoE error: timeout
Helaas kom ik dat in dit forum heel vaak tegen zonder deugdelijke oplossing. Alles resetten is 1 keer leuk maar een 2e keer is dit al vervelend. Wat ik het meest erg vind is dat ik de hele dag alert ben of ik wel internet heb.
Dus helaas nog steeds een issue hier en heb ik spijt van mijn overstap…. Ik ben benieuwd of er toch ergens een oplossing is om zonder gedoe een betrouwbaar werkende internet verbinding te krijgen.
Helaas weer meerdere malen wegvallend internet meegemaakt en na korte tijd was er weer internet. Lampjes op het modem en gateway allemaal groen wat ik zo kon zien en alleen het lampje op het modem van internet knipperde een tijdje tot er weer inherent was. Zie de bijgevoegde logging.
Ik verwacht stabiel internet en hoor graag een deugfedelijke oplossing want dit duurt nu al veel te lang!
Hallo Erwin, vandaag (zaterdag 20/5) ben ik bereikbaar. Mocht je volgende week werken dan ben ik maandag 22/5 en vrijdag 26/5 bereikbaar. Ik hoor het graag! Mvg, Berry
Hoi @Clicksmart . Leuk je even gesproken te hebben.
De verbinding is de afgelopen 11 a 12 dagen weer stabiel. Althans dat is wat ik aan mijn kant meet en ook bij jou lijkt het nu zonder uitval te draaien. Mijn advies is: Kijk het aan en mocht er toch weer iets misgaan, laat het mij hier weten.
Verder is er een issue met de wifi. Je hebt 4 Superwifi 2’s in huis. Maar de download blijft toch wel een beetje achter. Ondanks dat je hardware 5Ghz ondersteunt.
Goedenavond Erwin, dank voor je reactie en telefoontje.
Helaas ging het zojuist weer mis. Zie het bijgevoegde screenshot. Het internet lampje op het modem ging knipperen en het middelste lampje ‘glas’ op het glasvezelkastje ging uit. Internet viel uit en ook onze TV viel stil. Na korte tijd ging het internetlampje op het modem weer aan zonder knipperen en op het glasvezelkastje ging het lampje ‘glas’ weer branden. TV ging weer verder en we konden weer op internet. Al die tijd blijft WiFi gewoon aan echter met de melding…geen internet.
Nee, niet anders dan hierboven beschreven. Het is niet zo dat we altijd de tv aan hebben of achter een pc zitten. Tijdens de storing van vandaag was er maar 1 iemand thuis die alleen op de telefoon zat en merkte dat het internet weer wegviel.
Ha Erwin, dank voor je actie en ik heb de afspraak zelf al kunnen verzetten naar vrijdag de 16e. Ik hoop dat ik goed nieuws kan melden na het bezoek. Fijne dag, Berry
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.