Skip to main content
Beantwoord

E-mail werkt alleen als ik mijn box12(b) op ipv4 heb staan maar de rest van mijn verbinding werkt dan niet meer

  • 25 april 2023
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Ghei
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Hoi! Hier hetzelfde probleem. Ik ben inmiddels uren verder en weet inmiddels wel waar het probleem zit, maar niet hoe dit op te lossen. Mijn recent verkregen modem (box 12b) geeft sinds ca. een week problemen met de e-mail: imap servers van al mijn (5) boxen zijn onbereikbaar - via mijn wifi. op 4G of een ander wifi netwerk kan ik al mijn mail wel ontvangen. Ergens las ik de tip om ipv6 uit te schakelen. Helaas, dat werkte bij mij niet. Bij toeval probeerde ik dit tevens met ipv4. En voila, alle e-mail kwam opeens binnen. Nu is eindelijk het mailprobleem opgelost, maar in ruil daarvoor heb ik nu bovenstaande probleem er bij gekregen. Ca 95% van alle websites die ik ingetypt heb, zijn niet meer bereikbaar voor me. Vandaag wederom 2uur met de klantenservice aan de lijn gehangen, maar ook nu wist niemand wat het probleem was. Ik heb al maanden niets dan ellende met KPN en hoopte dat het nu door een nieuwe box + booster dan eindelijk een keer gedaan was, maar de problemen blijven opstapelen. Iemand nog een nieuw idee die de auteur van dit probleem en mij verder kan helpen?

Dus resumé:

  • met ipv4 ingeschakeld zijn de IMAP servers van de mailboxen onbereikbaar
  • met ipv4 uitgeschakeld zijn websites onbereikbaar

Firewall getest aan/uit, kanaalbreedte 5Ghz staat al op 80Mhz getest, en Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz) en 802.11a+n+ac (5GHz) gezet. Het bood allemaal geen soelaas. 

Sidenote: op mijn telefoon kan ik op de wifi de sites wel bereiken. Er is gezegd ergens dat Intel processoren moeite kunnen hebben met de updates, maar daar draaien veel laptops op en dus zouden dan heel veel mensen het probleem moeten hebben lijkt me?

Admin: afgesplitst

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi @Ghei .   Los van IPv4 of IPv6 hoort het gewoon te werken met de standaard instellingen van de Box12.

Over welke mailprovider hebben we het? En maak je gebruik van webmail of een e-mail client? 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

  • 597 reacties
  • 25 april 2023
Ghei schreef:

 

Als je IPv4 uitzet dan werkt een groot deel van de websites inderdaad niet omdat lang niet alle websites IPv6 ready zijn. Deze zal je dus echt aan moeten laten staan.

Dat e-mail niet werkt/werkte komt waarschijnlijk door een storing, tenminste… als het gaat om E-Mail van KPN (?).

Het heeft dus geen zin met IPv4 en IPv6 te rommelen in dit geval.

 

Het probleem dat je omschrijft heeft dus niet iets te maken met dit topic, maar waarschijnlijk wel de volgende topic:

 


Ghei
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 april 2023

Dank voor je reactie. Ik heb echter geen KPN mail en het probleem al meer dan anderhalve week. Ook nu. Het “rommelen” met ipv4 heeft in die zin wel nut, dat ik mijn e-mail enkel ontvang wanneer dat uitgeschakeld staat. Zodra ik deze inschakel krijg ik op al mijn 6 boxen de foutmelding dat de imap servers onbereikbaar zijn. 

 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27598 reacties
  • Antwoord
  • 2 mei 2023

Hoi @Ghei .   Los van IPv4 of IPv6 hoort het gewoon te werken met de standaard instellingen van de Box12.

Over welke mailprovider hebben we het? En maak je gebruik van webmail of een e-mail client?