Hoi! Hier hetzelfde probleem. Ik ben inmiddels uren verder en weet inmiddels wel waar het probleem zit, maar niet hoe dit op te lossen. Mijn recent verkregen modem (box 12b) geeft sinds ca. een week problemen met de e-mail: imap servers van al mijn (5) boxen zijn onbereikbaar - via mijn wifi. op 4G of een ander wifi netwerk kan ik al mijn mail wel ontvangen. Ergens las ik de tip om ipv6 uit te schakelen. Helaas, dat werkte bij mij niet. Bij toeval probeerde ik dit tevens met ipv4. En voila, alle e-mail kwam opeens binnen. Nu is eindelijk het mailprobleem opgelost, maar in ruil daarvoor heb ik nu bovenstaande probleem er bij gekregen. Ca 95% van alle websites die ik ingetypt heb, zijn niet meer bereikbaar voor me. Vandaag wederom 2uur met de klantenservice aan de lijn gehangen, maar ook nu wist niemand wat het probleem was. Ik heb al maanden niets dan ellende met KPN en hoopte dat het nu door een nieuwe box + booster dan eindelijk een keer gedaan was, maar de problemen blijven opstapelen. Iemand nog een nieuw idee die de auteur van dit probleem en mij verder kan helpen?
Dus resumé:
- met ipv4 ingeschakeld zijn de IMAP servers van de mailboxen onbereikbaar
- met ipv4 uitgeschakeld zijn websites onbereikbaar
Firewall getest aan/uit, kanaalbreedte 5Ghz staat al op 80Mhz getest, en Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz) en 802.11a+n+ac (5GHz) gezet. Het bood allemaal geen soelaas.
Sidenote: op mijn telefoon kan ik op de wifi de sites wel bereiken. Er is gezegd ergens dat Intel processoren moeite kunnen hebben met de updates, maar daar draaien veel laptops op en dus zouden dan heel veel mensen het probleem moeten hebben lijkt me?
Admin: afgesplitst