IK heb een verhaal gelezen van een jaar geleden over download van 950Mb en een upload van 500Mb welnu ik zit met hetzelfde probleem. Kan iemand mij misschien helpen 1 jaar geleden is er iets gericet door de technische dienst volgens dat bericht.
Groet Thommus_01.
Beste antwoord door Erwin van KPN
Ik heb een check gedaan op je profiel en dat staat helemaal goed.
De kans is dus groot dat er voldoende bandbreedte jouw woning binnenkomt. Vaak zit de bottleneck dan ergens in de eigen apparatuur.
We hebben een checklist:
-Meet met een windows pc/laptop waarvan je zeker weet dat de netwerkkaart dit soort snelheden aankan.
-Meet liefst op 2 verschillende apparaten en gebruik de ookla app die je via de store kunt downloaden (gratis)
-Gebruik geen Ethernet naar USB adapters.
-Wees er zeker van dat de VPN uit staat.
-Herstart zowel modem als glasvezelkastje. Vermijd switches.
-Zorg dat de ethernetkabels minimaal cat5a zijn en correct aangesloten. (vermijd ethernet connectors die in de woning zijn ingebouwd)
Ik heb een check gedaan op je profiel en dat staat helemaal goed.
De kans is dus groot dat er voldoende bandbreedte jouw woning binnenkomt. Vaak zit de bottleneck dan ergens in de eigen apparatuur.
We hebben een checklist:
-Meet met een windows pc/laptop waarvan je zeker weet dat de netwerkkaart dit soort snelheden aankan.
-Meet liefst op 2 verschillende apparaten en gebruik de ookla app die je via de store kunt downloaden (gratis)
-Gebruik geen Ethernet naar USB adapters.
-Wees er zeker van dat de VPN uit staat.
-Herstart zowel modem als glasvezelkastje. Vermijd switches.
-Zorg dat de ethernetkabels minimaal cat5a zijn en correct aangesloten. (vermijd ethernet connectors die in de woning zijn ingebouwd)
Hallo, het volgende, de bekabeling is cat6, ik gebruik geen USB adapters en heb geen VPN. Het glasvezel kastje en modem zijn al herstart en ik gebruik geen switches. Het enigste wat ik nu nog kan doen is met andere laptops meetingen doen.
Maar is het niet zo als de download de snelheid haald dat de upload het dan ook moet kunnen. Dan is de netwerk kaart daar toch geschikt voor?
Als die kaart full duplex ondersteunt wel. En bij moderne apparaten is dit wel het geval.
Maar als jij nog een andere laptop kunt testen zou dat een hoop twijfel wegnemen en kunnen we doorpakken als het een KPN issue lijkt te zijn.
Ik ga in het weekend testen, als ik meer weet laat ik het je weten.
Gr.
Mjn netwerkkaart geeft aan dat de snelheid van de verbinding 1000 ontvangen en 1000 verzenden is. Heb je daar iets aan?
Ik ben in het weekend aan het testen geweest met mijn schoonzoon zijn laptop waarvan we weten dat hij 1000 down en up kan en het geeft geen ander resultaat, helaas.
Als die kaart full duplex ondersteunt wel. En bij moderne apparaten is dit wel het geval.
Maar als jij nog een andere laptop kunt testen zou dat een hoop twijfel wegnemen en kunnen we doorpakken als het een KPN issue lijkt te zijn.
Ik ga in het weekend testen, als ik meer weet laat ik het je weten.
Gr.
Mjn netwerkkaart geeft aan dat de snelheid van de verbinding 1000 ontvangen en 1000 verzenden is. Heb je daar iets aan?
Ik ben in het weekend aan het testen geweest met mijn schoonzoon zijn laptop waarvan we weten dat hij 1000 down en up kan en het geeft geen ander resultaat, helaas.
Jij had metingen gedaan toch? Gingen die tot de router, kan het dan misschien aan de router liggen!?
Hoi @Thommus_01 . De monteur komt donderdagochtend 27-6.
Laat je weten wat zijn/haar bevindingen zijn?
(zoals besproken ga ik er niet van uit dat er kosten gerekend worden. Als het tóch klantdomein is -en ik heb iets over het hoofd gezien in mijn analyse - vergoed ik uiteraard die kosten. )
Hoi @Thommus_01 . De monteur komt donderdagochtend 27-6.
Laat je weten wat zijn/haar bevindingen zijn?
(zoals besproken ga ik er niet van uit dat er kosten gerekend worden. Als het tóch klantdomein is -en ik heb iets over het hoofd gezien in mijn analyse - vergoed ik uiteraard die kosten. )
Hallo Erwin,
Het is opgelost, het modem stond niet gekoppeld de monteur heeft dat opgelost. Er wordt niets in rekening gebracht.
Hoi @Thommus_01 . De monteur komt donderdagochtend 27-6.
Laat je weten wat zijn/haar bevindingen zijn?
(zoals besproken ga ik er niet van uit dat er kosten gerekend worden. Als het tóch klantdomein is -en ik heb iets over het hoofd gezien in mijn analyse - vergoed ik uiteraard die kosten. )
Hallo Erwin,
Het is opgelost, het modem stond niet gekoppeld de monteur heeft dat opgelost. Er wordt niets in rekening gebracht.
Dank je voor de hulp.
Groet Thommus_01
Super! Fijn om te horen.
Mocht er ooit iets zijn, weet je mij hier te vinden. Fijn weekend.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.