Sinds afgelopen woensdag is onze glasvezelverbinding uitgevallen en zitten we zonder internet, tv en vast bellen. Ik kon direct zien waar het probleem zat, want lampje van de glasvezelverbinding brandde niet ( de middelste van de drie lampjes) en dat was een maand geleden ook al gebeurd. Toen bleek er sprake te zijn van "kruislings aansluiten" in de centrale, waarbij een nieuwe KPN-klant op onze plek terecht komt. Toen bleek de KPN-monteur die langs kwam daar niets aan te kunnen doen, omdat het bij de netwerkbeheerder zat. Die kwam een dag later en toen was het binnen 5 minuten opgelost.
Helaas wilde de mensen aan de telefoon bij KPN mij deze keer niet geloven en dus kwam er na 1,5 dag pas een monteur, die inderdaad binnen 5 minuten klaar was, maar dan omdat hij er niets aan kon doen. Hij dacht ons blij te maken door een ticket aan te maken voor een plekje in de wachtrij voor een afspraak met een monteur die er wel wat aan kon doen. Sinds vrijdag zitten we dus te wachten op een telefoontje of e-mail. Zelf maar weer gebeld gisteren en dan wordt er doodleuk gemeld , dat er maandag/dinsdag wel gebeld zal worden door de netwerkbeheerder om een afspraak te maken.
Dat betekent dus dat we a.s. maandag weer met 3 man thuis zitten te werken via een hotspotverbinding.
De service van KPN is echt dramatisch en dan het idee, dat we dit waarschijnlijk nog heel vaak gaan krijgen in ons dorp , waar steeds meer mensen geleidelijk aan glasvezel nemen.
Maar ja, een alternatief is er bij ons niet. Welke provider je ook neemt; uiteindelijk zit je toch gewoon bij KPN en daar is hun service ook naar. Ze weten dat je toch geen alternatief hebt.