Sinds kort hebben wij een 1 GB glasvezel aansluiting. Geen 1 GB download, maar max 400 GB
Twee keer Contact met de helpdesk. Eerste keer ca 45 minuten aan de telefoon gehangen.
Diverse keren internet snelheid gemeten, modem resetten en glasvezelkastje resetten, enz. Geen succes. Uiteindelijk wordt de modem gewisseld. Nieuwe modem opgehaald wat bleek het is het zelfde modem type, V10 voor een V10. Modem aangesloten, het zelfde probleem. Bij het tweede gesprek met de helpdesk een aantal opmerkingen van de KPN medewerker,
Hebt u wel 1 GB nodig, of hij dat uitmaakt. Het kan ook aan onze apparatuur liggen, niet geschikt voor 1 GB download. In beide gesprekken, diverse malen, aangegeven dat bij de aansluiting aan de modem, rode kabel van glasvezelkasje naar de modem, brandde een lichtje groen en een lichtje rood. Volgens mij is dat geen goed teken. In beide gesprekken wordt daar geen aandacht aan besteed.
Al met al hebben wij 1 GB aansluiting en hebben er niets aan. Kortom, de helpdesk weet het ook niet. Lost het niet op, zoek het maar uit. Onze 0plossing op zoek naar een provider die wel wil luisteren en problemen wil oplossen.
Beantwoord
1GB snelheid wordt niet gehaald: hoe kan dit opgelost worden?
Beste antwoord door Alex van KPN
Hi
Wat naar dat je de gewenste en gekochte snelheid niet haalt, 970 Mbps moet haalbaal zijn.
Laten we bij het begin beginnen. Hoe heb je dit gemeten? Met een verbinding vanaf een PC/laptop op de KPN modem? Zou je hier een screenshot willen plaatsen van een meting?
Ik hoor graag van je.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.