Sinds kort na veel problemen weer terug bij KPN vanuit ODIDO. Na veel inspanning lijkt het wifi netwerk goed te functioneren. Ik had graag een 12 BOX gehad om een wifipunt te besparen, maar dit schijn niet mogelijk te zijn om de door mij gevraagde 200mbit/s te halen. De Experiabox V10 schijnt wel aangesloten te kunnen worden met pair bonding, wat hiervoor nodig is. Ik heb 2 vragen ​@KPN:
Bij mijn DSL poort brant maar 1 lampje → L1. L2 niet, betekent dit dat er maar over 1 koperdraad internet binnen komt? de speedtest (bedraad op de modem) levert een downloadsnelheid tussen 80-95 mbps. Nooit meer dan 100. Komt dit omdat de L2 niet fuinctioneert?
Ik kan mijn wifinetwerk niet (meer) beheren vanuit de mijnkpn en kpn thuis app. Dit terwijl ik vanuit hier makkelijk mijn gastennetwerk kon delen en kon controleren of mijn wifipunten goed verbonden zijn. Ik lees op het forum meer problemen, is hier een oplossing voor, niet zijnde via mijnmodem.kpn?
Beste antwoord door Erik van KPN
Hoi ​@chilfire, welkom hier! Zoals de anderen al bevestigen: als jij pairbonding hebt, dan hoort ook dat tweede lampje te branden. De hamvraag is dan ook of jouw pairbonding juist is aangesloten. Het zou er ongeveer zo moeten uitzien:
Als het er ook zo uitziet, en de y-kabel die in gebruik is, is degene die door ons meegeleverd is, dan is het mogelijk dat er dieper iets mis is. Dat kan dan zijn dat jouw pairbonding nog niet daadwerkelijk actief is. Of dat die tweede lijn ergens ‘stuk’ is. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met een van mijn telefonische collega's. Die kunnen de boel doormeten en, als het nodig is, een technische melding aanmaken of direct een monteur plannen. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt.
Dan, de app. De V10 die jij nu hebt, dat is ook het modem dat je direct van ons gekregen hebt toen je het abonnement hebt afgesloten? Dan verwacht ik dat die nog op de oudere firmware zit, en nog niet over is naar de nieuwe KPN Software. En, omdat jij een combinatie van SuperWifi 1 en 2 gebruikt, zal dat ook voorlopig niet gaan gebeuren. Betekent dat als je een app wilt gebruiken om je thuisnetwerk en wifi te beheren, je de Thuis App moet gebruiken. Ik doe nu dan ook even de aanname dat die foutmelding die jij zit in de Thuis App is.
chilfire schreef:
ZOdra ik de app open geeft hij dus aan dat er geen experia box gevonden is en dat ik met het thuisnetwerk moet verbinden?!?!
Deze melding krijg je als je niet met je eigen netwerk verbonden bent. Maar hij kan ook voorkomen als jouw abonnement nog niet volledig (administratief) geactiveerd is. En gecombineerd met het issue van die tweede lijn, vermoed ik dat dit wel eens het geval kon zijn. En ook daarvoor ben je bij de telefonische collega aan het beste adres. Want die kan ook de status van je abonnement checken. En als het nodig is daarvoor een melding aanmaken.
Bij mijn DSL poort brant maar 1 lampje → L1. L2 niet, betekent dit dat er maar over 1 koperdraad internet binnen komt? de speedtest (bedraad op de modem) levert een downloadsnelheid tussen 80-95 mbps. Nooit meer dan 100. Komt dit omdat de L2 niet fuinctioneert?
Ja. Jouw gedachtegang klopt. Is dit aangesloten door een monteur?
chilfire schreef:
Ik kan mijn wifinetwerk niet (meer) beheren vanuit de mijnkpn en kpn thuis app. Dit terwijl ik vanuit hier makkelijk mijn gastennetwerk kon delen en kon controleren of mijn wifipunten goed verbonden zijn. Ik lees op het forum meer problemen, is hier een oplossing voor, niet zijnde via mijnmodem.kpn?
De witte behoor je te kunnen aansturen met de thuis app.
De zwarte ook. Als daar nog oude firmware op staat. Is dat het geval? En welke firmware staat er op de Experiabox?
Als de zwarte SuperWiFi's oude firmware hebben, dan werken ze samen met de witte SuperWiFi's en thuis app. WiFi op de Experiabox zelf behoort uit te zijn. En minimaal 1 punt moet bekabeld aangesloten zijn.
Als de zwarte SuperWiFi's nieuwe firmware hebben, dan heeft de Experiabox v10 dat waarschijnlijk ook. Dan werken deze met elkaar samen. En dan kun je ze ook beide draadloos gebruiken. WiFi op de Experiabox v10 werkt dan ook. En deze situatie gebruik je de MijnKPN app om het WiFi in te stellen.
Maar let op: als de MijnKPN app witte SuperWiFi's in jouw netwerk vind, dan zal die je meteen doorsturen naar de Thuis app.
Als de Thuis app zwarte SuperWiFi's in jouw netwerk vind met nieuwe firmware, dan zal deze je meteen doorsturen naar de MijnKPN app.
Ik kan inderdaad bevestiging dat voor een pairbonding de 2 lampjes aan de achterzijde bij de dsl ingang beide moeten branden voor de 1 verbindingen.
Is jou aansluitpunt aangepast door een monteur vann KPN?
Daarnaast ben ik benieuwd welke software jou v10 heeft.(Dit ivm het advies over de mijnkpn/thuisapp) Zou je eventjes naar https://192.168.2.254 willen gaan (Als je verbonden bent met je eigen wifi) en daaronder staat dan aangegeven welke software je hebt. Of, als het de oude software is. Zie je dit niet staan. Graag van deze pagina een screenshot plaatsen.
Hoi ​@chilfire, welkom hier! Zoals de anderen al bevestigen: als jij pairbonding hebt, dan hoort ook dat tweede lampje te branden. De hamvraag is dan ook of jouw pairbonding juist is aangesloten. Het zou er ongeveer zo moeten uitzien:
Als het er ook zo uitziet, en de y-kabel die in gebruik is, is degene die door ons meegeleverd is, dan is het mogelijk dat er dieper iets mis is. Dat kan dan zijn dat jouw pairbonding nog niet daadwerkelijk actief is. Of dat die tweede lijn ergens ‘stuk’ is. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met een van mijn telefonische collega's. Die kunnen de boel doormeten en, als het nodig is, een technische melding aanmaken of direct een monteur plannen. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt.
Dan, de app. De V10 die jij nu hebt, dat is ook het modem dat je direct van ons gekregen hebt toen je het abonnement hebt afgesloten? Dan verwacht ik dat die nog op de oudere firmware zit, en nog niet over is naar de nieuwe KPN Software. En, omdat jij een combinatie van SuperWifi 1 en 2 gebruikt, zal dat ook voorlopig niet gaan gebeuren. Betekent dat als je een app wilt gebruiken om je thuisnetwerk en wifi te beheren, je de Thuis App moet gebruiken. Ik doe nu dan ook even de aanname dat die foutmelding die jij zit in de Thuis App is.
chilfire schreef:
ZOdra ik de app open geeft hij dus aan dat er geen experia box gevonden is en dat ik met het thuisnetwerk moet verbinden?!?!
Deze melding krijg je als je niet met je eigen netwerk verbonden bent. Maar hij kan ook voorkomen als jouw abonnement nog niet volledig (administratief) geactiveerd is. En gecombineerd met het issue van die tweede lijn, vermoed ik dat dit wel eens het geval kon zijn. En ook daarvoor ben je bij de telefonische collega aan het beste adres. Want die kan ook de status van je abonnement checken. En als het nodig is daarvoor een melding aanmaken.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.