Op mijn vaste pc is de gemeten internet snelheid niet hoger dan 100 m/bit (1GB internet verbinding) sterker nog dit haalt hij eigenlijk niet eens.
al contact gehad met KPN en geprobeerd om direct op de experia box aan te sluiten. Dit is helaas niet mogelijk, Wel werd mij toen geadviseerd om dan een DVS1200 systeem te gebruiken (deze direct aangeschaft) maar dan word het maar max 50 m/bit.
Wifi behaal ik rond de 500 m/bit
Beste antwoord door Roland-1979
JanD schreef:
Beste ​@Roland-1979 om goed te kunnen testen kun je toch echt het beste even een geschikte kabel rechtstreeks tussen modem en pc aansluiten, kwaliteit minimaal CAT5e of 6(a).
Staat je netwerkadapter binnen je PC wel op 1Gihabit ingesteld i.p.v. 100Mbit/s, zie onderstaand voorbeeld:
Of al eens een andere LAN-poort op je modem geprobeerd?
Succes.
Nou zie ik dat er bij mij maar 100m/bit staat ipv 1gbs.
nu heb ik gezocht om deze snelheid aan te passen maar kan maar max 100 m/bit full of half duplex kiezen.
Beste ​@Roland-1979 om goed te kunnen testen kun je toch echt het beste even een geschikte kabel rechtstreeks tussen modem en pc aansluiten, kwaliteit minimaal CAT5e of 6(a).
Staat je netwerkadapter binnen je PC wel op 1Gihabit ingesteld i.p.v. 100Mbit/s, zie onderstaand voorbeeld:
Het gebruik van een dvs is niet bepaald het juiste advies. Breng die maar terug als je nog binnen het zichttermijn zit. De vragen is of jouw pc die hoge snelheid wel aan kan. Hoe verbind je de pc met het modem?
Succes.
nu heb ik gezocht om deze snelheid aan te passen maar kan maar max 100 m/bit full of half duplex kiezen.
Succes.
waar kan in dit verder aanpassen?
Beste ​@Roland-1979 als de netwerkkaart een losse kaart is in je pc kun je deze vervangen door een Gigabit kaart, kan dat niet, dan is je pc waarschijnlijk te oud en kun je er voor kiezen je abo bij te stellen naar 100Mbit/s i.p.v. Gigabit, scheelt ook heel veel geld per maand.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.