Skip to main content
Beantwoord

Bekabeld internet traag (max 100Mbps)

• 21 januari 2025
  • 10 reacties
  • 103 keer bekeken

Op mijn vaste pc is de gemeten internet snelheid niet hoger dan 100 m/bit (1GB internet verbinding) sterker nog dit haalt hij eigenlijk niet eens.

al contact gehad met KPN en geprobeerd om direct op de experia box aan te sluiten. Dit is helaas niet mogelijk, Wel werd mij toen geadviseerd om dan een DVS1200 systeem te gebruiken (deze direct aangeschaft) maar dan word het maar max 50 m/bit.

Wifi behaal ik rond de 500 m/bit

Beste antwoord door Roland-1979

JanD schreef:

Beste ​@Roland-1979 om goed te kunnen testen kun je toch echt het beste even een geschikte kabel rechtstreeks tussen modem en pc aansluiten, kwaliteit minimaal CAT5e of 6(a).

Staat je netwerkadapter binnen je PC wel op 1Gihabit ingesteld i.p.v. 100Mbit/s, zie onderstaand voorbeeld:

Of al eens een andere LAN-poort op je modem geprobeerd?

Succes.

Nou zie ik dat er bij mij maar 100m/bit staat ipv 1gbs.

nu heb ik gezocht om deze snelheid aan te passen maar kan maar max 100 m/bit full of half duplex kiezen.

waar kan in dit verder aanpassen?

Bekijk origineel

10 reacties

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 21 januari 2025

Klopt het dat bekabeld een snelheid van zo'n 94Mbps gehaald wordt?

Zo ja, controleer dan alle kabels en LAN poorten tussen de Experia/KPN Box en jouw computer.

Er is dan vast en zeker een kabel waarvan één van de data--aders gebroken is of geen contact maakt danwel een LAN poort die maximaal 100Mbps aan kan.

De kabel tussen NTU/ONT en jouw Experia/KPN Box is niet het probleem immers dan had je ook geen 500Mbps via wifi gehaald.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8397 reacties
  • 21 januari 2025

Beste ​@Roland-1979 om goed te kunnen testen kun je toch echt het beste even een geschikte kabel rechtstreeks tussen modem en pc aansluiten, kwaliteit minimaal CAT5e of 6(a).

Staat je netwerkadapter binnen je PC wel op 1Gihabit ingesteld i.p.v. 100Mbit/s, zie onderstaand voorbeeld:

Succes.

• 3391 reacties
  • 21 januari 2025
Roland-1979 schreef:

Op mijn vaste pc is de gemeten internet snelheid niet hoger dan 100 m/bit (1GB internet verbinding) sterker nog dit haalt hij eigenlijk niet eens.

al contact gehad met KPN en geprobeerd om direct op de experia box aan te sluiten. Dit is helaas niet mogelijk

Hoe is die nu dan wel verbonden? Niet via WiFi begrijp ik, want daar haal je 500 mbit op?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22057 reacties
  • 21 januari 2025

Het gebruik van een dvs is niet bepaald het juiste advies. Breng die maar terug als je nog binnen het zichttermijn zit. De vragen is of jouw pc die hoge snelheid wel aan kan. Hoe verbind je de pc met het modem?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 januari 2025
wjb schreef:

Klopt het dat bekabeld een snelheid van zo'n 94Mbps gehaald wordt?

Zo ja, controleer dan alle kabels en LAN poorten tussen de Experia/KPN Box en jouw computer.

Er is dan vast en zeker een kabel waarvan één van de data--aders gebroken is of geen contact maakt danwel een LAN poort die maximaal 100Mbps aan kan.

De kabel tussen NTU/ONT en jouw Experia/KPN Box is niet het probleem immers dan had je ook geen 500Mbps via wifi gehaald.

Het is inderdaad niet meer dan 94m/bit

ik zal eens een kabel kopen morgen en kijken wat het resultaat hier mee is.

de gemeten wifi is op een mobiel btw

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 21 januari 2025
JanD schreef:

Succes.

nu heb ik gezocht om deze snelheid aan te passen maar kan maar max 100 m/bit full of half duplex kiezen.

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 21 januari 2025

Hoe oud is die computer?

• 3391 reacties
  • 21 januari 2025
Roland-1979 schreef:

Hoe is de pc met de Experiabox verbonden? Wat zit er tussen? Een switch? Extra router? Of wat anders?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 januari 2025
Marlon92 schreef:
Roland-1979 schreef:

Hoe is de pc met de Experiabox verbonden? Wat zit er tussen? Een switch? Extra router? Of wat anders?

Net een nieuwe switch er tussen gezet van netgear 1000mbit en kabels. Experia box v12

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8397 reacties
  • 21 januari 2025
Roland-1979 schreef:
JanD schreef:

Succes.

Beste ​@Roland-1979 als de netwerkkaart een losse kaart is in je pc kun je deze vervangen door een Gigabit kaart, kan dat niet, dan is je pc waarschijnlijk te oud en kun je er voor kiezen je abo bij te stellen naar 100Mbit/s i.p.v. Gigabit, scheelt ook heel veel geld per maand.

Reageer