Skip to main content
Beantwoord

ECO-lampje brandt blauw op V10, maar heb wel Wifi. SuperWifi punten doen het niet meer

• 4 februari 2025
  • 8 reacties
  • 92 keer bekeken

Na een herstart brand de eco knop blauw. Ik heb WiFi, maar weet dat dit eco stand is. Nu heb ik 3 superwifi punten, maar die doen het nu niet meer want het WiFi lampje op mijn experiabox v10 brand weer groen en dat moet volgens mij blauw zijn na installaties van de superwifi punten. Daarnaast valt mij op dat mijn oude gastaccount weer zichtbaar is en dat was weg na installatie van die punten. Dat die WiFi punten het niet meer doen, kan dat te maken hebben met die eco stand? Overigens wel vreemd dat ondanks eco stand wel gewoon de “oude”  WiFi het wel doet. Wie o wie weet het antwoord? 
alvast bedankt

Beste antwoord door Marlon92

Dan heb je nieuwe firmware gekregen. Hierbij mag het WiFi op de Experiabox voortaan gewoon aan blijven. De WiFi netwerk naam en wachtwoord stel je op de Experiabox in. De SuperWiFi's nemen dat dan automatisch over.

Op dit moment in je oude WiFi netwerk naam actief begrijp ik. Dat komt omdat die naam nog in de Experiabox opgeslagen stond van vroeger voordat je SuperWiFi's had.

Instellingen wijzigen kan door inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254

Bekijk origineel

8 reacties

• 3309 reacties
  • 4 februari 2025

Je hebt de Experiabox v10 begrijp ik?

En heb je witte of zwarte SuperWiFi's? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025

Ik heb idd de v10 en zwarte superwifi’s

• 3309 reacties
  • Antwoord
  • 5 februari 2025

Dan heb je nieuwe firmware gekregen. Hierbij mag het WiFi op de Experiabox voortaan gewoon aan blijven. De WiFi netwerk naam en wachtwoord stel je op de Experiabox in. De SuperWiFi's nemen dat dan automatisch over.

Op dit moment in je oude WiFi netwerk naam actief begrijp ik. Dat komt omdat die naam nog in de Experiabox opgeslagen stond van vroeger voordat je SuperWiFi's had.

Instellingen wijzigen kan door inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 5 februari 2025

Ok thx en het blauwe lampje bij eco moet dan ook gewoon aanblijven?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi ​@Andre63 .  Ik vermoed ook dat jij de nieuwe firmware hebt.  Is het ondertussen gelukt om de superwifi's weer actief te krijgen (samen met de v10) ?

De blauwe eco hoort eigenlijk niet te branden.  Maar als die verder geen roet in het eten gooit voor je verbinding is het ook niet direct problematisch. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 15 februari 2025

Goedenavond Erwin,

Sorry voor late reactie. Door mijn werk ben ik er vandaag pas weer aan toegekomen om te kijken hoe of wat. Ik heb wat aanpassingen gedaan en zaken uit en weer aangezet. Alles lijkt het goed te doen, alleen in het tuinhuis (daar heb ik nog een extender zitten, is geen super Wifi) ondervind ik nog wat problemen met aansturing bij mijn vijver.

Blauwe lampje op de V10 blijft nog wel aan. De superwifi's zijn alledrie in ieder geval groen en binnen is het bereik goed. Dus het lijkt dat ze het opgepakt hebben nu.

Thx voor je reactie.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 17 februari 2025
Andre63 schreef:

Goedenavond Erwin,

Sorry voor late reactie. Door mijn werk ben ik er vandaag pas weer aan toegekomen om te kijken hoe of wat. Ik heb wat aanpassingen gedaan en zaken uit en weer aangezet. Alles lijkt het goed te doen, alleen in het tuinhuis (daar heb ik nog een extender zitten, is geen super Wifi) ondervind ik nog wat problemen met aansturing bij mijn vijver.

Blauwe lampje op de V10 blijft nog wel aan. De superwifi's zijn alledrie in ieder geval groen en binnen is het bereik goed. Dus het lijkt dat ze het opgepakt hebben nu.

Thx voor je reactie.

Je zou kunnen proberen om extra wifi op 2,4 ghz in te stellen. Zeg maar een los netwerkje erbij . 2,4Ghz komt doorgaans veel verder dan 5Ghz. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 februari 2025

Op de extender in het tuinhuis branden zowel de 2,4 als de 5 Ghz. Maar op één of andere manier reageert de stekker niet bij de pomp van de vijver. Ik ga een vrijdag eens proberen, ben ik toch vrij en weer is dan ook wat aangenamer.

Thx weer voor je reactie.

Reageer