Skip to main content
Vraag

Sinds een paar dagen is de internetsnelheid gehalveerd

  • 18 februari 2025
  • 21 reacties
  • 269 keer bekeken

Hoi,

 

ik meet dagelijks mijn download snelheid op een rustig moment nu zie ik dat sinds eergisteren de down en upload snelheid gehalveerd is. 
hoe kan dit?  
dit test ik met een extern systeem. Welke mijn thuis netwerk beheert
de chat kan alleen maar zeggen dat het aan mij. Wifi ligt terwijl het een vaste aansluiting is.

sowieso wordt ik er moe van de chat robot van KPN 

21 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 21 februari 2025

Hoi ​@Erik-erik . Welkom bij de KPN Community.

Je bericht roept een hoop vragen op.  Je meet dus op afstand de down en upload.  Hebben we het hier over een server die jij thuis draait? Kun je daar wat meer context over geven?

 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 21 februari 2025

Hallo Erwin,


dank je voor je welkom,

 

Eigenlijk is het heel simpel en niks met een server.

Je vragen kan je los laten, kijk is eerst naar jullie installatie dan direct naar die van de klant kijken. Heb je me aansluiting even getest? 
ter info er zit een unit tussen die als enige op jullie modem is aangesloten deze test de verbinding dagelijks.

Hier achter is de verbinding 2,3gb stabiel. 
 


 

 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 21 februari 2025

​@Erwin van KPN 

 

sinds dinsdag loopt deze langzaam weer op naar normale hoogte. 
Wat slecht 600/650mb is dat is best slechts 6/10 van de beloofde snelheid. En dat om 5h in de ochtend


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 21 februari 2025

Kan je een screenshot plaatsen van een meting met een bekabelde pc of laptop gemeten met de Ookla app die je in Windows kan vinden? Uiteraard zonder andere aangesloten appartuur. 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 21 februari 2025

​@Joep1965  nee, ga niet in min meter kast. Die er staat doet de metingen goed! 

Heb al eerder een issue gehad met KPN, waarbij ik aangaf dat mijn modem verrot was. Na een week bezig te zijn geweest 10x gehoord te hebben dat kan niet bleek de modem stuk te zijn. 

Wat ik meet is beter dan de laptop omdat uitgaand en inkomend wordt meegenomen.


de vraag is simpel en kan vast beantwoord worden

 

 


 


 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 21 februari 2025

De vraag is waar komt de dip vandaan in het data net van KPN


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 23 februari 2025

 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 23 februari 2025

Het is sowieso jammer dat de 1gb niet behaald wordt en slechts 70%.

 


MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1200 reacties
  • 23 februari 2025
Erik-erik schreef:

Het is sowieso jammer dat de 1gb niet behaald wordt en slechts 70%.

 

Is dat bekabeld op de router


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 februari 2025

Na wat problemen de snelheid gemeten en zie hier dat er meer met problemen zijn…Hier ook een ongeveer gehalveerde downloadsnelheid en uploaden (was altijd meer) dan downloaden is nog ongeveer 10%. Niets verandert aan de router of apparaten in huis en op dezelfde manier gemeten als altijd (app).

 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 23 februari 2025
MR_CHIP schreef:
Erik-erik schreef:

Het is sowieso jammer dat de 1gb niet behaald wordt en slechts 70%.

 

Is dat bekabeld op de router

Ja is een vaste meting ‘s’ morgens vroeg. 
de kabel er naar toe is ongeveer 1 meter. 
De kabel is van KPN zelf 


MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1200 reacties
  • 23 februari 2025
Erik-erik schreef:
MR_CHIP schreef:
Erik-erik schreef:

Het is sowieso jammer dat de 1gb niet behaald wordt en slechts 70%.

 

Is dat bekabeld op de router

Ja is een vaste meting ‘s’ morgens vroeg. 
de kabel er naar toe is ongeveer 1 meter. 
De kabel is van KPN zelf 

Dan kan je het beste met KPN bellen en zeggen " ik heb een storing"


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 23 februari 2025

Ze kunnen de kabel gewoon even testen en verklaren hoe komt. Ze monitoren vast het glas netwerk. Ze hoeven slechts eerlijk te zijn 😉


Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 107 reacties
  • 23 februari 2025

Je lijkt erg overtuigd van je klachten..  

 

 

Net als de voorgaande 100.000 anderen die er later achter kwamen dat het probleem 

niet in de verbinding van KPN lag. 

 

Ik ben ervan overtuigd dat KPN alle 7 miljoen aansluitingen persoonlijk controleert  :) (+/-) 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 23 februari 2025

​@Eddy75 

er staat een vraag en verzoek (nog) geen klacht! 
en ja gebundeld monitoren ze het netwerk op verschillende plaatsen. Individueel kunnen ze op afstand je aansluiting controleren.

deze tijdelijke verlaging zal dus zichtbaar moeten zijn geweest. 
Ik monitor mijn netwerk ook en niet de gebruiker.ms. Pas als ik uitdagingen zie kan ik besluiten in te grijpen. 
 


Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 107 reacties
  • 23 februari 2025

Als ik zulke slechte speedtests had zou ik ingrijpen.  

 

Wees gerust..  ervaring leert dat problemen zich altijd ophopen en de speedtests altijd lager worden indien er niets aan het probleem gedaan word..  Lekker blijven monitoren en vooral niet ingrijpen  :) 

 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 23 februari 2025

​@Eddy75 zoals ik beschreef zijn er geen interne problemen!  Alleen kpn snelheid die zakt en weer stijgt 


Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 107 reacties
  • 23 februari 2025

hahahaha   

 

Success verder


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 26 februari 2025

Hoi ​@Erik-erik .  Ik geloof dat ik even wat context moet geven.

Je bent hier bij de KPN Community.  Hier ligt de nadruk op klanten die elkaar helpen. Verder is er een klein groepje moderators die het in goede banen leiden. 

We zijn geen ingang voor één op één klant contact. Daar is de telefonische helpdesk voor.

Wat het meten van een glasvezellijn betreft zijn de mogelijkheden beperkt.  Mijn collega kan soms de zogenaamde demping meten op een lijn en of het glasvezel ‘vies’ is.  Actuele snelheid dan weer niet.

Mijn advies is om dit topic  eens door te nemen en als de problemen daarna blijven een terugbel afspraak in te plannen. De terugbel afspraak kan via deze link: Contact en klantenservice | KPN

 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 8 maart 2025

Hallo Erwin,

 

Dat is duidelijk, maar dan moet KPN mensen hier ook niet heen sturen als oplossing van het probleem! Want dat is het niet! dat gebeurd nu wel! Jullie gaan er namelijk vanuit dat het altijd de schuld is van de klant en daarna pas gaan jullie kijken naar jullie(KPN) zelf ipv andersom!
 

Zal is gaan bellen, want me download snelheid blijft laag! 

 
 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 8 maart 2025

Altijd goed 


Reageer