Skip to main content
Vraag

Internetpagina's laden traag op Zenfone 9 met wifi van Experia Box V10

• 9 maart 2025
  • 3 reacties
  • 24 keer bekeken

Vreemd probleem.

Nu al vele weken extreem traag laden internet pagina's en apps op smartphone ASUS Zenfone 9 via Experia box V10.

Andere apparaten / smartphones aangesloten op dit netwerk hebben geen probleem, laden snel.

Mijn Zenfone 9 heeft geen enkel probleem met andere wifi netwerken, op werk of bij vrienden, dan snel laden.

Dus de interactie Zenfone 9 en Experia box vormt het probleem. Zenfone nu 2 jaar oud en geen updates meer (slecht beleid ASUS).

Ik heb al erg veel geprobeerd:

resetten Zenfone /modem.

Statisch IP adres op telefoon.

Andere DNS server (8.8.8.8)

IPv6 uitgezet

wifi kanaal veranderd

MAC filtering uitgezet

Tijdelijk via VPN (ProtonVPN) verbinding gemaakt.

Maar niets werkt.

Lijkt wel of met name foto's laden het traagst duurt, soms tientallen seconden.

Ik ben nu op het punt aangekomen maar een nieuwe smartphone te kopen, maar belachelijk dat je na 2 jaar dat zou moeten doen. Online niets gevonden over interactie ZEnfone/Experia.

Iemand een idee?

3 reacties

• 3368 reacties
  • 9 maart 2025

Heb je het Extra WiFi netwerk ook al geprobeerd? Daarbij kan je een 2,4 Ghz only netwerk aanmaken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 maart 2025

Ja ook gedaan, zowel op 2.4 als 5 zelfde probleem 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@IvovanderLee, welkom op onze community! Wat een merkwaardig issue! Ik heb er niet direct een verklaring voor. Je noemt al wel een paar stappen, die zouden een eind kunnen helpen. Met name het uitschakelen van ipv6, maar als dat niet helpt weet ik ook niet direct wat de volgende stap zou zijn. Deze tip wordt ook genoemd als tip van de maand: 

Wat voor netwerkapparatuur gebruik je verder naast je experiabox?

Reageer