Skip to main content
Vraag

Na 14 maanden nog geen glasvezel

  • 23 maart 2025
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Beste KPN,

Wij zijn inmiddels 14 maanden en 23 monteurs verder. Alle 23 monteurs zijn tot dezelfde conclusie gekomen, namelijk dat het glasvezel defect is. Elke keer als we KPN hierover bellen krijgen we een nieuwe monteur met dezelfde conclusie maar daar blijft het dan ook bij. Ons is wel gezegd dat het geëscaleerd is naar KPN netwerk, die ons weer doorstuurt naar 'de aannemer' en zo verder. Wanneer gaan jullie eindelijk het probleem een keer oplossen?

6 reacties

  • 3390 reacties
  • 23 maart 2025

Wanneer is het aangelegd? 14 maanden geleden? 


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hè wat rot dat je er al zo lang mee bezig bent ​@Rob54321. Dat is niet de bedoeling.

We helpen je hier graag op weg, maar we weten alleen wat jij hier met ons deelt. Kan je meer vertellen over wat er allemaal is gebeurd? Net als Marlon ben ik ook benieuwd naar wanneer glasvezel bij je aangelegd is: Is de aansluiting al bij je gemaakt in huis? Heeft het al wel gewerkt, of nog helemaal niet? Wanneer is de laatste monteur bij je geweest en wat is er toen besproken/wat was de conclusie? Alle details zijn welkom, dan wordt het makkelijker om je verder te helpen.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 25 maart 2025

Beste Marlon en alexandra,

De glasvezel verbinding is aangelegd naar binnen toe, dat heeft alleen al maanden geduurd omdat het niet bekend was waar de kabel lag. Uiteindelijk is dit goed gekomen en werden we aangesloten. Alleen toen gaf de FTU (dat zwarte kastje waar het glasvezel binnenkomt) een storing aan. Het error lampje knippert daarbij in hoge frequentie. Dat is al dik 8 maanden zo. Verschillende monteurs hebben metingen en testen gedaan. De laatste 5 ofzo komen allemaal tot dezelfde conclusie, het licht komt heel zwak aan in de OWAP (wat dat ook is) en daardoor werkt het niet. Er zou dus ergens een knik zitten in het glasvezel tussen mijn huis en de OWAP. 

 

Fijn dat dat nu bekend is en dat 5 verschillende monteurs tot dezelfde conclusie zijn gekomen maar de oplossing is er blijkbaar niet. Ik heb gehoord dat de straat opengebroken zou moeten worden en dat er begin dit jaar een vergunning voor zou zijn verleend. Maar er is nooit ergens hier gegraven. De glasvezelkabel die hier naar binnen is gebracht is al 3 keer opgegraven en opnieuw gelast zonder resultaat. Dus er wordt de hele tijd herhalend hetzelfde riedeltje uitgevoerd en ik kan hem inmiddels dromen. Monteur komt langs, gaat een laser aansluiten op het glasvezel en meet de afstand 300 nog iets meter. Dan zeggen ze oh hij is niet gepatcht ik ga naar de wijkkast. Dan komen ze daar en dan zien ze dat het licht heel zwak aankomt. En dan beginnen ze weer te graven in de tuin om te checken of de las daar goed is gemaakt. Vervolgens lassen ze opnieuw (of komen daar voor terug) en dan veranderd er niets. Om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het glasvezel ergens kapot is. Dan begint het verhaal vanaf vooraf aan opnieuw.

 

Ik denk dus ook dat er ergens in de wijk gegraven moet gaan worden vanwege een defecte glasvezel, tot die conclusie waren we al maanden geleden maar het gebeurt niet. Dus ik vraag me af wanneer KPN stopt met monteurs sturen die opnieuw de diagnose doen en iemand langs laten komen die daadwerkelijk het probleem oplost.

 

Sorry voor mijn frustratie maar het gaat echt al dik een jaar zo.

 


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik begrijp de frustratie als je er al zo lang mee bezig bent ​@Rob54321

Dank voor het doorgeven van je gegevens. Ik heb ze erbij gepakt. Het is helaas een situatie waar ik niets aan kan doen, al zou ik graag willen. Er is inderdaad een complicatie in het glasvezelnetwerk buiten je huis. Het ligt bij de aannemer, daar wordt een plan en planning gemaakt,  en er wordt vanuit onze technische dienst in de gaten gehouden wat de status is. Het spijt mij: ik kan niets anders zeggen dan dat er aan gewerkt wordt en je het hoort zo gauw er meer bekend is.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 maart 2025

Beste Alexandra,

 

Bedankt voor je antwoord, ik ben blij dat dat nu ook unaniem de conclusie is dan. Is er een optie dat wij meegenomen worden in die communicatie tussen KPN en de aannemer? We hebben nu namelijk echt nergens zicht op en meestal na een paar weken of maanden zoeken we dan zelf maar weer contact. Kun jij hierin iets voor ons betekenen, dat zou al heel fijn zijn.

 

Met vriendelijke groet,

Robert


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

​@Rob54321 Geen probleem Robert! Er staat een melding open bij onze technische dienst, waar de voortgang ook in de gaten gehouden wordt. Ik ga er vanuit dat zij je ook op de hoogte stellen als er echt bijzonderheden zijn of als er nieuws is.

Mocht je nou echt een poos verder zijn en nog niks gehoord hebben, dan wil ik best even een kijkje voor je nemen. Of ik dan nieuws voor je heb weet ik niet, want ik verwacht dat je grote en bijzondere dingen sowieso wel hoort! Maar dat is een optie.


Reageer