Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelkastje past niet op aansluitpunt met blauwe klepje

• 7 april 2025
  • 5 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik heb net de spullen ontvangen voor mijn glasvezelaansluting. Heb echter een probleem met het glasvezelkastje, als ik dat op het aansluitpunt wil schuiven. Ik lees overal dat daarvoor eerst het blauwe klepje op het aansluitpunt dicht moet en dat dat vanzelf open gaat als je het kastje er op schuift, maar dat lukt echt niet. Met het klepje open schuift ie er zo op, maar met het klepje dicht blijft ie zo'n 2 tot 3 centimeter onder de bovenkant steken. Ik las ook dat je vooral geen kracht moet zetten, dus ik durf hem niet echt door te drukken.

Is het OK als ik hem er met het blauwe klepje open op schuif? Mijn abonnement is nog niet ingegaan, dus ik kan nog niet checken of het dan werkt, maar het zou fijn zijn om het voor die tijd even te weten.

Beste antwoord door Ik_Combineer

Het blauwe klepje is er om te zorgen dat er geen stof op de pigtail (uiteinde) van het glasvezel komt. Het klinkt stom alleen stof beschadigd dit stukje namelijk. Daarom kan het geen kwaad om het klepje eerst te openen en dat het glasvezelkastje te plaatsen. Zorg er wel voor dat je het klepje sluit mocht je het kastje er weer af halen.

Bekijk origineel

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2367 reacties
  • 7 april 2025

Volgens mij moet deze juist dicht blijven, om beschadigingen te voorkomen. Ikzelf had ook het idee dat het niet paste. Maar ik heb de NTU er gewoon overheen gedrukt. Ik hoorde toen zoals verwacht een *klik* en nadat ik er stroom opgezet had,  had ik een groen lampje. 

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6684 reacties
  • 7 april 2025

Hallo ​@Jack Ploeg 

Je kan dat blauwe klepje gerust openzetten als het glasvezelkastje er dan wel overheen schuift en vastklikt.
Het enige wat dat klepje doet is het beschermen van de connector als er geen glasvezelkastje geïnstalleerd is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 7 april 2025

Dank voor jullie reacties, ik wacht even af tot mijn abonnement ingaat, als het dan werkt kom ik er niet meer aan.

Buurman20
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 7 april 2025

​@Jack Ploeg je kan hier alvast wat installatie informatie ophalen 

https://www.kpn.com/service/installatiehulp?icid=app-no:cd=installatiehulp

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4513 reacties
  • Antwoord
  • 7 april 2025

Het blauwe klepje is er om te zorgen dat er geen stof op de pigtail (uiteinde) van het glasvezel komt. Het klinkt stom alleen stof beschadigd dit stukje namelijk. Daarom kan het geen kwaad om het klepje eerst te openen en dat het glasvezelkastje te plaatsen. Zorg er wel voor dat je het klepje sluit mocht je het kastje er weer af halen.

Reageer