Hoi
Sinds afgelopen zaterdag opent de KPN TV+ Box ongevraagd de Google Assistent (instellingen pagina). Dit gebeurt zo ongeveer iedere 10-15 minuten. Ik heb al gekeken of deze uit staat en dat staat het ook. Wat kan ik doen?
Groetjes
Nadya
Hoi
Sinds afgelopen zaterdag opent de KPN TV+ Box ongevraagd de Google Assistent (instellingen pagina). Dit gebeurt zo ongeveer iedere 10-15 minuten. Ik heb al gekeken of deze uit staat en dat staat het ook. Wat kan ik doen?
Groetjes
Nadya
Beste antwoord door Erik van KPN
Update hierover. Het tv team heeft hier een technisch ticket voor geopend voor verder onderzoek. Ze herkennen niet dat er in recente updates iets is gedaan dat dit zou moeten veroorzaken. Maar misschien is er een of andere wisselwerking, eventueel ook vanuit Google. Dus dat wordt onderzocht. Betekent dat, omdat de oorzaak op dit moment nog onbekend is, er ook nog geen oplossing voorhanden is.
De workaround voor het moment is dan ook om de Google Assistent aan te zetten.
Over dit:
Te gek voor woorden dat je dit aan MOET zetten.
Daarmee staat namelijk je microfoon open en da's precies wat ik niet wil.
De microfoon staat niet permanent aan. Hij gaat pas aan als je op het Google knopje op de afstandbediening drukt.
Maar, als je ook per ongeluk activeren van de microfoon wilt voorkomen, pas dan de machtigingen aan zoals TDN aangeeft.
Je moet helemaal niet doen. Ga na app instelling en zet de machtiging microfoon te gebruiken van Google uit. Bij volgende drukken van Google Assistant vraag hij of hij microfoon mag gebruiken, druk op "weigeren en niet meer vragen”. Dan kan je ook niet meer per ongeluk op Google Assistant drukken.
Dit kan ook via Menu > Instellingen > Apparaat > Apps > App-machtigingen > Microfoon > Systeem-apps tonen > Google > Niet toestaan
Ik markeer deze reactie even als antwoord zodat de huidige status voor iedereen bovenaan te zien is. Zodra er aanvullende updates zijn komen we het melden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.