Skip to main content
Antwoord

DHCP binding op V10 modem (V1.01.00T04.4Intermediate)

• October 31, 2025
  • 1 reactie
  • 42 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Al zolang ik deze V10-modem in gebruik heb - en dat is heel lang - heb ik een beperkt aantal appraten via DHCP-binding op een vast IP-adres gefixeerd. Het zijn er nu 7 (nog geen 10)

Sinds kort ervaar ik dat apparaten op IP-adressen staan die niet overeenkomen met de DHCP-binding die ik heb ingesteld. Als ik de DHCP-bindings voor die verdwaalde apparaten verwijder om ze weer opnieuw in te voeren krijg ik een foutmelding. Ik merk dan dat het niet mogelijk is om apparaten een ander IP-adres toe te kennen dan zij op dat moment bezetten. Kortom, ik krijg de indruk dat de hele DHCP-binding niet (meer) functioneert! Is dit wellicht gekomen met firmware versie V1.01.00T04.4Intermediate? Wanneer is die eigenlijk uitgerold?

Hier op het forum lees ik bij Product Updates dat er voor de V10 al ruim een jaar geleden nieuwe KPN firmware beschikbaar is gekomen en dat deze gefaseerd wordt uitgerold. Waarom heb ik die nog niet gekregen?

Ondertussen is dit modem best wel oud. Zou ik wellicht in aanmerking komen voor een fantastisch nieuw modem waarmee ik een nieuwe start kan maken?

Beste antwoord door Henk2304

Is dit wellicht gekomen met firmware versie V1.01.00T04.4Intermediate? Wanneer is die eigenlijk uitgerold?

Een aantal maanden (half jaar of zo) geleden.

Hier op het forum lees ik bij Product Updates dat er voor de V10 al ruim een jaar geleden nieuwe KPN firmware beschikbaar is gekomen en dat deze gefaseerd wordt uitgerold. Waarom heb ik die nog niet gekregen?

Dat komt door je Wi-Fi extenders. Voor de combinatie V10-SW1 is de uitrol een paar weken geleden begonnen (die combi heb ik ook, maar nog geen KPN Software):

De combinatie V10-EW is voorlopig nog niet aan de beurt. Omdat jij beiden hebt zal het dan ook nog wel ff duren.

Ondertussen is dit modem best wel oud. Zou ik wellicht in aanmerking komen voor een fantastisch nieuw modem waarmee ik een nieuwe start kan maken?

Dat is geen beleid bij kpn. De V10 is een nog zeer gangbaar modem (voor Bonded VDSL zelfs het énige beschikbare modem) en wordt niet omgeruild als het niet defect is (en zelfs dan is de kans groot dat je gewoon weer een V10 terug krijgt).

1 reactie

• Antwoord
  • October 31, 2025

Is dit wellicht gekomen met firmware versie V1.01.00T04.4Intermediate? Wanneer is die eigenlijk uitgerold?

Een aantal maanden (half jaar of zo) geleden.

Dat komt door je Wi-Fi extenders. Voor de combinatie V10-SW1 is de uitrol een paar weken geleden begonnen (die combi heb ik ook, maar nog geen KPN Software):

De combinatie V10-EW is voorlopig nog niet aan de beurt. Omdat jij beiden hebt zal het dan ook nog wel ff duren.

Dat is geen beleid bij kpn. De V10 is een nog zeer gangbaar modem (voor Bonded VDSL zelfs het énige beschikbare modem) en wordt niet omgeruild als het niet defect is (en zelfs dan is de kans groot dat je gewoon weer een V10 terug krijgt).