Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.210.2

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • November 11, 2025
  • 105 reacties
  • 3374 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

KPN TV+ Box & Soundbox Update 

KPN TV+ launcher versie 1.210.2

We hebben KPN TV+ weer een stukje beter gemaakt! Deze update zorgt ervoor dat alles sneller, stabieler en prettiger werkt.

Wat zit er in?

De gids is verbeterd

De gids is technisch vernieuwd, waardoor je nu sneller door zenders en programma’s kunt bladeren. De TV+ launcher gebruikt minder geheugen, waardoor de TV+ Box stabieler draait. 

✅ Handig voor jou: je zapt sneller en hebt minder kans op haperingen of crashes.

Betere weergave van opnames 

Problemen met de weergave van opnames zijn opgelost: 

• Afleveringen worden nu altijd correct gegroepeerd: geen afleveringen meer missen!

• Multi-select opnames verwijderen is verbeterd; geplande opnames blijven staan

• Je opnamelijst ververst meteen na verwijderen of annuleren van opnames

• Voortgangsindicator werkt nu altijd, ook bij deels bekeken opnames

• Mislukte opnames verschijnen niet langer in je overzicht

✅ Handig voor jou: je ziet al je opnames weer netjes en compleet!

Slimmer startscherm

Op het startscherm zie je live tv rechtsboven alleen nog maar als je in de eerste rij "Nu op tv" zit:

Klik je op een grote tegel? Je kan dan direct naar het live kanaal gaan.
✅ Handig voor jou: zo zie je direct wat er op dit moment te kijken is, zonder verwarring of dubbele informatie.

Grote tegels → direct live tv kijken

Klik je op een grote tegel? Dan ga je direct naar het live kanaal.
✅ Handig voor jou: zo mis je geen moment van je favoriete programma’s en bespaar je tijd.

Verder

• We hebben meerdere crashes opgelost.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 11 en 13 november
  • Uitrol: 18 en 20 november

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

105 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 11, 2025

Typefout ​@Shyrin van KPN ?

Bij mij staat  1.210.1 

Admin: afbeelding in spoiler geplaatst i.v.m. leesbaarheid

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 11, 2025

Typefout, wat voor typefout, ik zie niks 😅

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 11, 2025

Snel veranderd ​@Erik van KPN ?  😀
Er is een nieuwe Product Update beschikbaar: 

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.120.1

En dat stond eerst ook in bovenstaand bericht.

Denk er om het is verboden om huistijgers te plagen dat staat in de forumregels.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Ik heb nog wel een paar opmerkingen:

• Vanuit de gids een programma terugkijken of begin gemist werkt de laatste tijd niet optimaal
  • waarom is er nog geen mogelijkheid bedacht om ‘prime-time’ in de gids in te stellen zodat je niet de hele dag door hoeft te scrollen als je wil weten wat er ‘s avonds op tv is? 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 11, 2025

Staat er weer op.

Zo op het eerste ook loopt het lekker

JanD
Superuser
  • November 11, 2025

Update succesvol automatisch geïnstalleerd vandaag.

Thommus_01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Hier is de update ook binnen, alleen is het nu zo dat de schermbeveiliging bij radio luisteren niet meer op zwart kan, gaat elke keer naar haardvuur ook mooi maar niet wenselijk. Iemand meer last van?

Gr.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • November 11, 2025

Hi Thommus_01, ik heb hier ook de Soundbox aangezet en ervaar hetzelfde. Ik heb dit doorgezet en heb ook een antwoord dat we dit zo snel mogelijk gaan herstellen. 

Dankjewel voor het melden hier. 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Ik vind het jammer dat mislukte opnames niet meer in het overzicht staan, hoe kom je er dan achter of een opname dan mislukt is ?  Wat is hier het voordeel van ?  Ik zie het meer als een nadeel. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 11, 2025

Denk er om het is verboden om huistijgers te plagen dat staat in de forumregels.

😜

Ik heb nog wel een paar opmerkingen:

• Vanuit de gids een programma terugkijken of begin gemist werkt de laatste tijd niet optimaal

Bedankt voor jouw opmerkingen, ​@Resi! Kun je ons helpen door de volgende vragen te beantwoorden, dan krijgen we er een duidelijker beeld van:

• Gebeurt dit elke keer, soms, of bij bepaalde programma’s?
  • Krijg je een foutmelding, een zwart scherm, of loopt de app vast?
  • Kun je ‘de laatste tijd’ definiëren? Maanden, weken, sinds de laatste update?
  • Is jouw tv-ontvanger bekabeld of draadloos aangesloten?
  • Checkvraag: heb je de tv ontvanger al eens een herstart gegeven?
  • waarom is er nog geen mogelijkheid bedacht om ‘prime-time’ in de gids in te stellen zodat je niet de hele dag door hoeft te scrollen als je wil weten wat er ‘s avonds op tv is? 

Interessante suggestie, een prime-time filter in de gids, zodat je sneller ziet wat er ’s avonds op tv is zonder de hele dag door te scrollen.
Zou je daar een aparte rij voor willen op het startscherm en/of een knop in de gids?

Bijvoorbeeld naast de dagen en de knop “Nu” een knop “Prime time”?

Ik wacht jouw reactie even af en dan geven jouw feedback door aan de collega’s die hierover gaan! 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 11, 2025

Ik vind het jammer dat mislukte opnames niet meer in het overzicht staan, hoe kom je er dan achter of een opname dan mislukt is ?  Wat is hier het voordeel van ?  Ik zie het meer als een nadeel. 

Goede vraag, ​@MiVoNL
De mislukte opnames worden inderdaad niet langer getoond, zodat het overzicht overzichtelijker blijft.

Ik snap echter goed dat dit ook een nadeel kan zijn, zeker bij eenmalige uitzendingen. Ik geef je feedback door aan het TV-team!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar dit stukje begrijp ik niet.

------------------------  

Slimmer startscherm

Op het startscherm zie je live tv rechtsboven alleen nog maar als je in de eerste rij "Nu op tv" zit:

------------------------  

Nu zien we bij het aanzetten als eerste rij de zenders.

Gaat dat veranderen?

En blijft het wel zo, dat als je hem aanzet en op een zenderknop (cijfer) drukt, dat hij meteen naar die zender gaat?

Alvast mijn hartelijke dank,

Groetjes,

Joop

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • November 11, 2025

Door de TV gids bladeren gaat inderdaad een stuk soepeler. Dat is zeker een pluspunt. 

Persoonlijk zou ik bij de TV gids de kanaalnummers iets meer naar rechts doen zodat de naam van de zender er links naast wat meer ruimte krijgt. Veel zendernamen staan er niet compleet op.

Het issue met de open haard bij 'scherm uitschakelen' gaat hier nog een stapje verder.

Op het moment dat ik de open haard zie en dan op de 'gids' knop druk van de afstandsbediening en daarna weer op de radiozender druk, staat de screensaver ineens op 'standaard' ingesteld en zie ik het logo+klok. Hij gaat dus uit zichzelf van 'scherm uitschakelen' naar 'standaard'.

Zie hieronder:

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Op de vraag over ‘begin gemist’ : we kijken ‘bekabeld’ ; het gebeurde bijv. gisteren als we vanuit de gids het late journaal willen terugkijken. Het is dan al afgelopen; dan blijft de cursor onderaan in beeld ergens midden in de aflevering staan. Vanaf daar kunnen we dan kijken. Met het nodige kunst en vliegwerk lukt het uiteindelijk om het toch voor elkaar te krijgen. (vraag me niet hoe; mijn man heeft de afstandsbediening 😬)

dit gaat nu enkele weken zo …

Wat betreft prime time in de gids zou ik het zelf fijn vinden om bij instellingen aan te geven wat voor mij prime time is. Bijv. 18.00 uur. Voor een ander kan dat weer 20.00 uur zijn. En bijv. ook een eindtijd aangeven. 
Vroeger had ik een app voor de tv gids en daar kon ik dat allemaal zelf instellen. Ook welke de volgorde van de zenders kon ik zelf bepalen. Die app bestaat helaas niet meer. 
Het fijnste is dan dat je waar nu ‘nu’ staat dat je dmv een rolmenu kunt kiezen uit ‘nu’ en ‘primetime’ 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Wordt het in deze release ook mogelijk om de groepering van de seizoenen van  series uit te zetten?

Ik vind het zelf helemaal niet handig. Alle afleveringen van een seizoen is vond ik wel een vooruitgang, maar door deze tweede groepering zijn elke keer onnodige handelingen nodig om later een volgende aflevering te kijken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • November 11, 2025

Hi Resi,

• Over het begin gemist en terugkijken. Dit heb je dus sinds kort en het heeft daarvoor goed gewerkt? Probeer in ieder geval om de Soundbox stroomloos te maken voor een paar minuten of anders de Soundbox te resetten. Mocht dat ook niet lukken, maak dan een eigen topic aan, dan pakken we het daar op en blijft het hier overzichtelijk en on-topic. 
  • Wat de voorkeuren van primetime betreft en het zelf in kunnen stellen, ik geef deze wens hier door maar kan helaas niets beloven. Dank in ieder geval voor het kenbaar maken hiervan! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • November 11, 2025

Hier is de update ook binnen, alleen is het nu zo dat de schermbeveiliging bij radio luisteren niet meer op zwart kan, gaat elke keer naar haardvuur ook mooi maar niet wenselijk. Iemand meer last van?

Gr.

Het haardvuur is voorlopig even weggehaald. Kun je eens controleren of het nu weer goed gaat met de screensaver? En hoe zit dat bij jou ​@Sebas14 ? 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • November 11, 2025

Het haardvuur is voorlopig even weggehaald. Kun je eens controleren of het nu weer goed gaat met de screensaver? En hoe zit dat bij jou ​@Sebas14 ? 

Ja hier gaat het weer goed. Wisselt niet meer naar 'standaard' na de TV gids en bij 'Scherm uitschakelen' is het beeld weer zwart zoals het hoort.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • November 11, 2025

Ok top!

Thommus_01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Hier heb ik ook weer een zwart scherm bij de radio!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Fijn dat er onder de motorkap aan de snelheid in de gids is gewerkt. Ik vind de suggestie van ​@Resi overigens een hele goede opmerking. Ik wil ook wel eens naar primetime en dat duurt best lang. Ik zeg ja tegen dit feature.

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • November 12, 2025

De primetime knop van ​@Resi vind ik ook echt een top idee!

Fijn dat de snelheid van gids en zappen is aangepakt.

@Arjan van KPN Komt het haardvuur dus later dus wel weer terug?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 12, 2025

Dank voor je reactie, ​@FamvDijk! Het idee van Resi gaan wij aan het team doorgeven.

En ja, wie weet komt het haardvuur op een later moment weer terug 😉 We hebben er hier op kantoor ook even van genoten: het zag er heel gezellig uit! 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • November 12, 2025

Goedemiddag,

In een ander topic schreef een gebruiker: Binnen afzienbare tijd komt Android tv versie 14 op de Sagemcom DIW7022 en op de soundbox.

Hebben jullie een idee wanneer dit gaat gebeuren? Het betreft toch niet deze update?

Dankjewel!

Kleine toelichting; de opnames van KPN en de streamingdiensten lopen via de TV apps soepeler dan via de KPN TV+ soundbox. Zie ander topic. 

Marc

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • November 12, 2025

Hoi Marc, nee, dat is de update zeker niet.

Wanneer wel kan ik je nog niet zeggen, helaas.