Skip to main content
StickyKennisbank

Feedback op de Kennisbank

• September 12, 2024
  • 57 reacties
  • 2002 keer bekeken
Feedback op de Kennisbank
Toon eerste bericht

57 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 3, 2025

Scherp, ​@Friesian. Pakken we op!

• Nieuwkomer
  • March 14, 2025

verkeerde artikel bij verkeerde AB, feedback verwijderd

oJy
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 26, 2025

@Erik van KPN 

Kennisbank Art. Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk…  is 1 jaar oud en blijkt ook ver-ouderd.

Erwin van KPN
Moderator

@Erik van KPN 

Kennisbank Art. Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk…  is 1 jaar oud en blijkt ook ver-ouderd.

Kun je het iets meer toelichten, ​@oJy ? Screenshots ? Of bepaalde informatie?

oJy
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 26, 2025

@Erwin van KPN 

zie hier 1.Extra wifinetwerk -- Kennisbank Art. Modems met KPN Software …  is 1 jaar oud en blijkt ook verouderd.

en 2.Extra wifinetwerk-- Fw V10.C.25.01.05

Jasper van KPN
Moderator

Het ziet er iets anders uit inderdaad, maar de functies zijn nog wel hetzelfde. We gaan daar naar kijken of we die bij kunnen werken!

Je kunt voor een volgende keer trouwens ook het linkje van het artikel delen, dat is wel zo makkelijk 😉

oJy
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 29, 2025

@Jasper van KPN 

oke

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • March 29, 2025

Deze schermen in de webinterface waren inderdaad in de tussentijd van een update voorzien. Ik heb hetzelfde gedaan met het kennisbank artikel :)

Dank je, oJy!

H de Weert
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 31, 2025

Ik probeer een extra netwerk in te stellen op het KPN box 12 modem. Helaas lukt dit niet. Als ik in de kennisbank bekijk krijg ik een uitleg met een verouderde scherm lay-out. Wordt deze niet aangepast?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Jazeker ​@H de Weert! Het hangt af van welke softwareversie jouw KPN Box 12 heeft. Daarvoor kan je een van deze artikelen gebruiken:

Of deze:

Kom je er daarmee niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan!

In de toelichting “ een schone installatie van Superwifi-punten”, die bij problemen na de update wordt aanbevolen, staat bij punt 6 een verwarrende (onjuiste ?) vermelding. 
Als het punt ,na de rest, bedraad op de KPN-box blijft aangesloten wordt het lampje uiteindelijk groen.

De beschrijving vermeldt dat wanneer hierna de ethernetkabel wordt afgekoppeld een groen blijvend lampje betekent dat de installatie is geslaagd. Er wordt hierbij echter niet vermeld dat er qua lampje nog een tussenstap plaats vindt.

In werkelijkheid wordt na het afkoppelen van de ethernet kabel het lampje eerst weer rood. Pas na zo’n 5 minuten wordt het lampje wederom groen, nadat het wifi-punt een draadloze verbinding met het modem heeft opgebouwd. Dan pas is e.e.a correct. Je moet het dus wel even tijd geven.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 1, 2025

Goed punt wel, ​@Sterrenwacht. Het kan geen kwaad om dat inderdaad even wat meer te verduidelijken. Ga er mee aan de slag!

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

Ik zie dat er vaak verwarring is of een bluetooth koptelefoon gekoppeld kan worden. Dit topic legt de basis wel uit, maar mist nog het verschil dat de Soundbox heeft: de “Speaker mode” slider. 

Op de Soundbox heb je de “bluetooth speaker mode”, die dus standaard aan staat. Wil je dan vervolgens een koptelefoon koppelen, dan krijg je de foutmelding “Kan niet koppelen”. Hierdoor denkt men dat een koptelefoon koppelen niet kan. 

Alleen werkt dit niet, omdat:

Speaker mode aan = De box fungeert als een speaker. Je kan bijvoorbeeld je telefoon met bluetooth verbinden en als je dan iets afspeelt op je telefoon hoor je dat geluid door de Soundbox. 

Speaker mode uit = Je kan luisteren naar de box, met bijvoorbeeld je koptelefoon.

En dus handig te benoemen dat als je de koptelefoon gebruikt, de speaker uit gaat en je dus alleen kan luisteren via de bluetooth koptelefoon. 

Erwin van KPN
Moderator

Interessant ​@ikheetjeff .  Heb je dit zelf getest en was het geluid ook in sync ? 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

Interessant ​@ikheetjeff .  Heb je dit zelf getest en was het geluid ook in sync ? 

@Erik van KPN Zeker! Werkt gewoon prima. Ook in andere topics lijken andere geen problemen te ervaren na de uitleg over speaker mode:

Dit is dan weer topic over speaker mode aan

Erwin van KPN
Moderator

Dank, ​@ikheetjeff . We gaan dit op een nette manier verwerken zodat er geen misverstanden over kunnen bestaan!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 3, 2025

Acceptgiro’s bestaan al een tijdje niet meer. Sinds 1 juli 2023 om precies te zijn: 

https://www.acceptgiro.nl

In dit artikel worden ze nog wel genoemd. 

Ook de term “hussel” is inmiddels wel achterhaald. Uit dat topic: 

Kan ik maandelijks via acceptgiro betalen?

Een Hussel, Compleet, Alles-in-1 of Digitenne abonnement kan alleen met een automatische incasso betaald worden.

Bij een mobiel abonnement of een PSTN/ISDN aansluiting kan je vanaf je vierde factuur gebruik maken van 'zelf overmaken' (voorheen acceptgiro). Neem hiervoor contact op met de klantenservice door een belafspraak te maken.

Let op: Kies je voor ‘zelf overmaken’? Je ontvangt dan automatisch ook de factuur en specificatie via de post. Dit kost € 1,95 voor Mobiel en € 2,50 voor PSTN/ISDN per maand.

Ik betaal nu via acceptgiro, maar wil graag weer betalen via automatisch incasso. Kan dat?

Dat kan! Je kunt jouw betaalmethode zelf veranderen via MijnKPN bij Persoons- en betaalgegevens.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Scherp van je ​@Noordzee, daar moeten we dus even naar kijken. Dankjewel voor het seintje! 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

Het valt mij op dat er wat onduidelijkheid is over de mogelijkheid van eARC bij Soundbox, waardoor je de speakers van de Soundbox ook kan gebruiken als je kijkt via een app op de Smart TV zelf, of via een ander HDMI device zoals Nintendo Switch. 

Twee maanden geleden kwam er al een topic over:

https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/kan%2Dhet%2Dgeluid%2Dvan%2Dapple%2Dtv%2Dvia%2Dde%2Dsoundbox%2Di%2Dp%2Dv%2Dde%2Dtelevisie%2D634360?postid=2114711#post2114711

Maar ook recent nog, waar weer wat anders gezegd wordt:

Ik heb in mijn reactie het nog een keer geprobeerd en heb het écht werkend gekregen. Misschien dat dit iets is voor een kennisbank artikel? Op die manier kan je tenslotte het maximale uit je SB halen.

Nog wat topics die ik hierover heb gevonden:

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Top dat je je zo in hebt vastgebeten en het werkend hebt gekregen en zo klanten van tips kan voorzien. Moeten we dan wel even naar kijken in onze informatievoorziening. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 29, 2025

Ik heb een opmerking over dit artikel :

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dkpn%2Dtv%2D136/kpn%2Dtv%2Dontvanger%2Dafstandsbediening%2Dkoppelen%2Dof%2Dresetten%2D562428#comments 

Afstandsbediening koppelen lukt niet

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook snelcode 20 proberen. Dit werkt als volgt:

1. Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening 2 keer knippert.
  2. Voer de snelcode in
  3. Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  4. Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  5. Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  6. Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Er zijn veel codes, maar soms lukt het niet om jouw afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan 2 afstandsbedieningen te gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatet. Kijk op onze website of er een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Dit stukje werkt alleen bij de D3 (en mogelijk ook C2 maar dat weet ik niet zeker), maar dat staat niet duidelijk vermeld.

Zou dat verduidelijkt kunnen worden?

Bijv. zo:

Afstandsbediening koppelen lukt niet (type D3)

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook snelcode 20 proberen. Voorwaarde daarbij is wel dat je afstandbediening type D3 hebt. Dit werkt als volgt:

1. Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening 2 keer knippert.
  2. Voer de snelcode in
  3. Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  4. Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  5. Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  6. Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Heb je een nieuwere afstandsbediening van ons? Dan kun je deze snelcode helaas niet gebruiken. Er zijn voor onze nieuwere modellen veel codes, maar soms lukt het niet om jouw afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan 2 afstandsbedieningen te gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatet. Kijk op onze website of er een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 29, 2025

Goedemorgen ​@Lvd91 en bedankt voor je gerichte feedback!
Gaan we zeker even naar kijken en we komen hier nog eventjes op terug 💪🏻

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • November 23, 2025

Ik heb een opmerking over dit artikel :

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dkpn%2Dtv%2D136/kpn%2Dtv%2Dontvanger%2Dafstandsbediening%2Dkoppelen%2Dof%2Dresetten%2D562428#comments 

Afstandsbediening koppelen lukt niet

Dit stukje werkt alleen bij de D3 (en mogelijk ook C2 maar dat weet ik niet zeker), maar dat staat niet duidelijk vermeld.

Zou dat verduidelijkt kunnen worden?

Hi ​@Lvd91, ik zie dat we hier nog geen terugkoppeling op hebben gegeven. Het is aangepast en duidelijk de beide versies vermeld, het klopt inderdaad dat dit voor zowel met de C2 als D3 kan. 
Dankjewel nogmaals voor het doorgeven. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 23, 2025

Hi ​@Alex van KPN ,

Dankjewel voor de terugkoppeling, goed dat het is aangepast🙂

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 10, 2025

Het volgende staat nog in dit Kennisbank artikel. Dit klopt niet meer: net als bij de MijnKPN app is ook via MijnKPN op de website al geruime tijd een historie van 30 facturen beschikbaar.

Facturen opzoeken in MijnKPN via een internetbrowser

Het is ook mogelijk om je facturen via MijnKPN in een internetbrowser op te zoeken. Hier vind je de facturen tot 12 maanden terug. Ben je op zoek naar oudere facturen? Gebruik dan de MijnKPN app.