Skip to main content
Antwoord

Hebben medewerkers op het Community Portaal toegang tot mijn gegevens?

• September 18, 2025
  • 13 reacties
  • 152 keer bekeken

Om toegang te krijgen tot het Community portaal log ik in met mijn KPN gegevens. Nu vroeg ik mij af kunnen medewerkers via het Community profiel (direct) mijnĀ klantgegevens kunnen achterhalen?

Bijvoorbeeld; ik heb een probleem met internet of mijn mobiele abonnement, en ik leg dat hier uit, kunnen medewerkers dan via mijn Community profiel bij mijn klantgegevens?

Ā 

Ā 

Beste antwoord door RBxx

Ten dele, het ligt eraan wat je invult in het community profiel.

Ah duidelijk, maar zolang ik niet mijn klantnummer, huis gegevens enz opgeef hebben ze dus niet mijn klantgegevens, toch?

Ā 

Sterker nog ​@Robert8891Ā .

KPN medewerkers op de community mogen vanwege de privacyregels (AVG) niet zomaar met jouw KPN ID op zoek gaan naar jouw gegevens. Alleen als jij hulp vraagt bij een probleem kan een moderator jou vragen om specifieke informatie in jouw community profielĀ te plaatsen. Door die informatie te plaatsen geef je de medewerkers toestemming om verder te kijken.

13 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Normaliter volgens mij niet kunnen wel een bericht wat niet voldoet aan de voorwaarden verwijderen , weet niet hoe zit als je een prive bericht verstuurt.

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Normaliter volgens mij niet kunnen wel een bericht wat niet voldoet aan de voorwaarden verwijderen , weet niet hoe zit als je een prive bericht verstuurt.

Dat begrijp ik zeker. Het gaat er mij om of ze via mijn Community profiel bij mijn klantgegevens (klant nummer, naam, abonnement, enz) kunnen komen. Bijvoorbeeld om een probleem op te lossen of vraag meer gericht te beantwoordenĀ 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Nee, dus ook niet vermelden wantĀ dat houd KPN wel in deĀ gaten .

Leen59
Wijsgeer
  • September 18, 2025

Ze kunnen wel degelijk jouw profiel bekijken. Er wordt immers vaak gevraagd om dit in te vullen om een probleem op te lossen.

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Ze kunnen wel degelijk jouw profiel bekijken. Er wordt immers vaak gevraagd om dit in te vullen om een probleem op te lossen.

Het Community profiel op deze website is volgens mij wat anders dan mijn KPN klantprofiel waar mijn gegevens, bestellingen, klantnummer enz onder staan. Of heb ik dat verkeerd?

Leen59
Wijsgeer
  • September 18, 2025

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Ah duidelijk, maar zolang ik niet mijn klantnummer, huis gegevens enz opgeef hebben ze dus niet mijn klantgegevens, toch?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 18, 2025

​@Robert8891Ā op het forum helpen klanten elkaar. Het is dus geen klantenservice waar een moderater jou helpt met eventuele klachten. Daarvoor kan je de klantenservice 0800-0402 bellen of via Facebook of X.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 18, 2025

Ā 

Sterker nog ​@Robert8891Ā .

KPN medewerkers op de community mogen vanwege de privacyregels (AVG) niet zomaar met jouw KPN ID op zoek gaan naar jouw gegevens. Alleen als jij hulp vraagt bij een probleem kan een moderator jou vragen om specifieke informatie in jouw community profielĀ te plaatsen. Door die informatie te plaatsen geef je de medewerkers toestemming om verder te kijken.

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

​@Robert8891Ā op het forum helpen klanten elkaar. Het is dus geen klantenservice waar een moderater jou helpt met eventuele klachten. Daarvoor kan je de klantenservice 0800-0402 bellen of via Facebook of X.

Hartelijk dank! Dan weet ik dus wat ik hier wel en niet kan vragen. Ziggo werkte hetzelfde en daar moest ik ook altijd een PM sturen met klant informatie, of de support bellen, als ik een vraag had waar mijn klantinformatie voor nodig was (om het op te lossen, een status te bekijken, monteur in the plannen enz)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 18, 2025

Ze kunnen jouw profiel HIER bekijken. Zonder diƩ gegevens hebben ze geen en kunnen ze geen toegang krijgen tot jouw gegevens in de centrale informatie.

Alleen met de gegevens die je HIER opgeeft kunnen ze je dus opzoeken.Ā 

https://community.kpn.com/settings/profile

Ze kunnen en mogen je niet opzoeken aan de hand van je KPN ID.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Robert8891, Ruud slaat de spreekwoordelijke spijker op de kop:

We mogen op basis van je KPN ID geen gegevens opzoeken, we mogen alleen wat doen met gegevens die je zelf aan ons geeft. Telefonisch gebeurt dat natuurlijk verbaal, via de community is dat wat lastiger. Hier kan je het op je profiel invullen. Voor veel dingen is het sneller om telefonisch contact te hebben met de klantenservice, in het geval van een storing bijvoorbeeld kan de verbinding via die weg direct samen met je nagekeken worden. Via de community zijn we als het druk is soms een paar dagen verder, en dat is zonde bij een storingĀ šŸ™‚

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Medewerker
  • September 20, 2025

Aanvullend daarop, Alleen KPN medewerkers die "Moderatorā€ achter hun naam hebben qua titel en een "Groeneā€naam hebben kunnen bij het community profiel.

KPN Medewerkers zoals ik en de verschillende monteurs die hier rondzwerven kunnen daar niet bij. Wij hebben wat dat betreft dezelfde status als elke andere klant/gebruiker hier op het forum. Maar het is wel zo transparant dat je weet dat ik bijvoorbeeld voor KPN werk

Ā