Skip to main content
Beantwoord

Het forum vraagt of ik cookies wil. Ik zeg nee, maar er zijn er toch 28

• 6 juni 2023
  • 5 reacties
  • 172 keer bekeken

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Telkens als ik dit forum bezoek krijg ik de cookie pop-up. Ik druk op "Nee liever niet" maar dan toch zie ik dat er 28 cookies actief zijn. Ik weiger ze toch? Zijn deze allemaal noodzakelijk? Welke cookies zijn dit? 

Beste antwoord door Nick83

Niet voor alle cookies is toestemming nodig. Dus als u kiest voor "Nee liever niet", dan wil dat niet zeggen dat er geen cookies geplaatst worden.

https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/reclame-en-verleiden/online-beinvloeden/cookies-plaatsen

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • Antwoord
  • 6 juni 2023

Niet voor alle cookies is toestemming nodig. Dus als u kiest voor "Nee liever niet", dan wil dat niet zeggen dat er geen cookies geplaatst worden.

https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/reclame-en-verleiden/online-beinvloeden/cookies-plaatsen

PeterG
Superuser
  • 61758 reacties
  • 6 juni 2023

Alleen al voor inloggen en ingelogd zijn zijn cookies nodig. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 539 reacties
  • 6 juni 2023
PeterG schreef:

Dat snap ik, maar 28 (nu zelfs 35)? Ik ben dan benieuwd welke dit zijn en welk doel ze dienen. Kan ik dat ergens terug vinden? 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 6 juni 2023
j3roentje schreef:
PeterG schreef:

Dat snap ik, maar 28 (nu zelfs 35)? Ik ben dan benieuwd welke dit zijn en welk doel ze dienen. Kan ik dat ergens terug vinden? 

In de browser historie/websitedata kun je precies vinden welke cookies op je device worden geplaatst. Onder Safari van de iPhone staat dit onder instellingen-Safari-geavanceerd-websitedata 

PeterG
Superuser
  • 61758 reacties
  • 6 juni 2023
j3roentje schreef:
PeterG schreef:

Dat zijn dan álle kpn cookies. Van het forum heb ik er nu 7. Die staan als ‘insided.com'.

Verder ook cookies van ingelogd zijn via KPN ID. Voor het forum dus ook. Dat zijn er 3. En nog 6 van andere functies op het forum. That's it.

Als jij hebt gekozen voor noodzakelijke cookies dan zijn ze dat ook.