Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik iemand blokkeren op de community?

• August 20, 2026
  • 13 reacties
  • 206 keer bekeken

Hoe kan ik iemand  hier blokken?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@AL030, er is inderdaad geen optie om iemand te blokkeren op de community. Als je berichten van iemand ziet waar je het niet mee eens bent of je je niet prettig bij voelt kan je ze rapporteren. 

Rechtsonder elk bericht zie je 3 puntjes, als je daarop klikt krijg je een aantal opties, waaronder Rapport. Daarmee stuur je het moderatieteam een melding waarin je aan kunt geven wat de situatie is. Wij kunnen dan voor je kijken hoe en wat. Vaak kunnen dan ingrijpen, of als het nodig is kunnen we berichten verwijderen. Afhankelijk van de situatie.

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 20, 2026

Waar? Op deze community? Hier kan het niet. 

Verder. Zowel op de vaste telefoon (via MijnKPN) als op de mobiele (toestel zelf) kun je iemand blokkeren. 

• August 20, 2026

Op ander fora (-software) kun je de bijdragen van bepaalde personen onderdrukken maar dat heeft in praktijk niet veel zin want de reactie (met citaten) zie je dan nog wel.

Maar misschien heb je het  over prive berichten ?

• August 20, 2026

Belachelijk dat dat niet kan

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 20, 2026

Hoi ​@AL030, er is inderdaad geen optie om iemand te blokkeren op de community. Als je berichten van iemand ziet waar je het niet mee eens bent of je je niet prettig bij voelt kan je ze rapporteren. 

Rechtsonder elk bericht zie je 3 puntjes, als je daarop klikt krijg je een aantal opties, waaronder Rapport. Daarmee stuur je het moderatieteam een melding waarin je aan kunt geven wat de situatie is. Wij kunnen dan voor je kijken hoe en wat. Vaak kunnen dan ingrijpen, of als het nodig is kunnen we berichten verwijderen. Afhankelijk van de situatie.

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • August 20, 2026

Belachelijk dat dat niet kan

Waarom vind je het belachelijk dat die mogelijkheid er niet is? 

JanD
Wijsgeer
  • August 20, 2026

Beste ​@AL030 wat is de reden dat je iemand wilt blokkeren?

Krijg je ongewenste privéberichten? Dit kun je eenvoudig aanpassen in je profiel.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 20, 2026

Ik denk dat het gaat om dit topic van AL030.

Daar wordt hij zojuist door een moderator gewezen op de huisregels vanwege zijn ongewenste reacties 🤔.

• August 20, 2026

Krijg je ongewenste privéberichten? Dit kun je eenvoudig aanpassen in je profiel.

Ja, maar helaas blokkeer je dan alle berichten ( van vreemden )

JanD
Wijsgeer
  • August 20, 2026

Ja, maar helaas blokkeer je dan alle berichten ( van vreemden )

Ideaal ​@KeesYagi , ik krijg alleen privéberichten van KPN, wanneer nodig.

• August 20, 2026

Daar denk ik totaal anders over.
Als je graag wilt zenden moet je ook willen ontvangen !
Ik weet genoeg . . . 

JanD
Wijsgeer
  • August 20, 2026

Daar denk ik totaal anders over.
Als je graag wilt zenden moet je ook willen ontvangen !
Ik weet genoeg . . . 

Ik ontvang ook graag ​@KeesYagi maar in het openbaar bij een forum.

Ik stel alleen communicatie via privéberichten open als het op dat moment even noodzakelijk is.

Het moderatieteam mag je ook niet ongevraagd een privébericht sturen, daar wordt niet opo gereageerd.

Privéberichten heten ook niet voor niets privé-berichten.😎

Ik vind het al erg genoeg, dat alles wat je hier schrijft, ook weer via Google terug te vinden is.👺

• August 20, 2026

[..] ook weer via Google terug te vinden is.👺

Daar doet deze site vrolijk aan mee ja.
Kijk maar eens in de bron-code ( <ctrl> + u )
G**gl : 43 x gevonden.

Maar dat heeft niet veel te maken de prive berichten als je het mij vraagt.
In de vele jaren dat ik schrijf op internet ( en de voorlopers daar van ) heb ik nog geen probleem gehad met prive berichten.
Via dit forum ook niet, heel incidenteel krijg ik een pb nav wat ik schrijf en dan antwoord ik (bijna) altijd weer in het onderwerp hier.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 20, 2026

Gelukkig kan je hier niet als gebruiker andere gebruikers blokkeren. Ik weet niet wat de toedracht is, al heb ik wel een vermoeden gezien het vorige topic.

Maar wat je eigenlijk bereikt met het blokkeren, is dat je gaten in discussies krijgt. En dat gaat ook weer ten koste van de kwaliteit van zo een topic. En stel je eens voor dat je een moderator blokkeert.....

Het kan wel als gebeuren dat sommige reacties je niet aanstaan, maar waarom zou je dat negeren? We zijn mensen, en we bijten elkaar niet. Er is naar mijn idee niks mis mee om op een constructieve en nette manier iemand een privébericht te sturen als je merkt dat het schuurt. 

En als dat niet helpt kan je altijd natuurlijk een moderator erbij halen.