Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

• July 3, 2024
  • 1106 reacties
  • 15671 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

1106 reacties

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 13, 2025

Hier met Edge op Windows PC en Edge op iPad zeker NOG NIET !!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 13, 2025

Geen probleem met Edge/Win 11

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 13, 2025

En ik heb 'm hier op de laptop met Edge wel weer, maar in Chrome niet. Allemaal wisselende ervaringen dus, laten we maar hopen dat de knop nu snel weer beschikbaar komt bij iedereen!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 13, 2025

Ik zie dat ik vergeten ben dat het hier werkt in Windows 11 / Edge. En Google Chrome.

Ook in Edge komt de Toon meer knop terug als ik naar het overzicht terug ga. ​@Maja van KPN

Ik neem dus aan dat dát gefikst is. 

In Edge komt de balk direct terug bij terug gaan.

Misschien even je cache wissen ​@Buurman20 ?

En ook in Chrome komt ie met een seconde als je teruggaat.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 13, 2025

Nogmaals ik kan het niet mooier maken dan het is. 

Op mijne Windows Lenovo AIO PC  met Edge (chrome  is niet geinstalleerd) werkt het niet  en ook op mijn iPad met Edge of Safari werkt het ook niet.  De smartphone Samsung A53 met Edge had ik al een keer getest werkte ook niet, maar daar ga ik absoluut voor de leesbaarheid niet mee op de community.   Ik laat het hier maar bij  en red me er wel mee en laat het morgen in de komende werkweek wel aan de Gainsight techneuten over om het op te lossen. 

Fijne zondag allen !! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 13, 2025

Dan maar deze gebruiken ​@Buurman20 :

https://community.kpn.com/search/activity/recent 

Of…. eerst een hele rij laden door steeds op die knop te drukken. Dan heb je er een stuk of 50 en die aflopen. De topics dan openen middels “openen in nieuw tabblad” (CTRL + linker muisknop). Blijft tabblad met de lijst open staan.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 13, 2025

En ik heb 'm hier op de laptop met Edge wel weer, maar in Chrome niet. 

Als je in Chrome de "Toon meer” niet hebt, gewoon op andere Tab klikken. B.v.

Staat je op "Help anderen" zonder de knop, klik op "Recent actief” dan heb je de knop hier en ook weer op "Help anderen”

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 13, 2025

Dat werk inderdaad ​@TDN 😊 Maar de knop hoort altijd tevoorschijn te komen, dus dat is wel iets dat Gainsigth even op mag lossen!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 13, 2025

Nou zijn de teksten like en quote (en indien eigen topic antwoord aan- / uitzetten) weer weg op de laptop bij de tekentjes in de reacties.

(via de mobiel waren het altijd al alleen de tekentjes)

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 14, 2025

Dan maar deze gebruiken ​@Buurman20 :

https://community.kpn.com/search/activity/recent 

Of…. eerst een hele rij laden door steeds op die knop te drukken. Dan heb je er een stuk of 50 en die aflopen. De topics dan openen middels “openen in nieuw tabblad” (CTRL + linker muisknop). Blijft tabblad met de lijst open staan.

Hi Peter hier werkt het gewoon 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 14, 2025

👍Top !  Toon meer is weer zichtbaar via de normale weg.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 14, 2025

Dit is wat ik bedoel. bij de blauwe pijl staat het totaal aantal reacties van mij op dit KPN forum terwijl bij de rode pijl (in hetzelfde topic) dat aantal ontbreekt.

Het topic (plus de reactie) waar ik dit zag gebeuren:

Hebben andere mensen dit ook ? In hun Chrome browser ?

Ook dit probleem schijnt door Gainsight te zijn opgelost.

• April 15, 2025

Maar even iets anders over dat noemen van andere gebruikers, dat heeft alleen zin als diegene nog niet actief was in dat draadje.

Voor mij is het soms wel handig als iemand mij noemt, krijg hier berichtje van en als ik even wat minder goed op zou letten zie ik misschien niet dat ze mij bedoelen, maar met zo een notificatie wordt ik wat eerder getriggerd ook om even te kijken wat is er. Dit is aparte melding buiten dat er ergens op gereageerd is en als ik nou een keer besluit om het uit mijn favorieten te halen vind ik het ook wel fijn dat iemand mij toch even terug roept op die manier.

Nou ja, er zijn dan misschien uitzonderingen maar over het algemeen wordt het nog al eens onnodig gebruikt.
Hier een “mooi” voorbeeld :

• April 27, 2025

Wat is de meeste handigste manier om bij het lezen van de berichten bij het oudste bericht terecht te komen? Ik bedoel bij de berichten met die rode puntjes, die ik dan nog wil lezen..hoe kom ik bij het oudste bericht? De ene keer via heel veel scrollen , het is me ook wel keer gelukt om helemaal naar beneden te scrollen in 1 keer, maar lukt me meestal niet:--) Je kan ook gewoon tijdig de berichten lezen dan hoef je ook niet zoveel te scrollen:-)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 27, 2025

@RobvdPoel 

Zelf vind ik het berichtencentrum absoluut niet handig. Op dit moment staat de teller dan ook op 1114 ongelezen berichten. 

Naar mijn mening kun je veel handiger gebruik maken van de favorieten die je kunt raadplegen als je rechtsboven op jouw icoontje klikt. Die staan keurig op volgorde. Zo doe ik het al vele jaren in combinatie met notificaties per e-mail. Als ik een topic binnen mijn favorieten niet meer wil volgen, dan ontvolg ik dat topic door op het groene sterretje te drukken. 

• April 27, 2025

@RobvdPoel 

Zelf vind ik het berichtencentrum absoluut niet handig. Op dit moment staat de teller dan ook op 1114 ongelezen berichten. 

Naar mijn mening kun je veel handiger gebruik maken van de favorieten die je kunt raadplegen als je rechtsboven op jouw icoontje klikt. Die staan keurig op volgorde. Zo doe ik het al vele jaren in combinatie met notificaties per e-mail. Als ik een topic binnen mijn favorieten niet meer wil volgen, dan ontvolg ik dat topic door op het groene sterretje te drukken. 

Eh ken heel dat favorieten niet eigenlijk, hoe wordt iets als favoriet aangegeven dan?

En vanuit wat doe je dat. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 27, 2025

Ook ik vind het berichtencentrum niet handig. Een hoop dubbele meldingen, doordat je van elke reactie een melding krijgt. Bij de notificatie mailtjes kan je kiezen voor 1 mailtje bij de eerste nieuwe reactie.

Net als ​@Noordzee kies ik voor de mailtjes plus mijn favorieten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 27, 2025

Eh ken heel dat favorieten niet eigenlijk, hoe wordt iets als favoriet aangegeven dan?

• April 27, 2025

Ah abonnementen ken ik wel:-) waarom noemen ze die favorieten geen abonnementen dan:-) snap ik het nog niet overigens: Als ik op mijn naam icoontje klik zie ik waarden staan onder mijn profiel, bij topics, reacties, beantwoord, privéberichten, maar bij favorieten staat niks.  Dus vraag me nog steeds af hoe ik iets als favoriet aan moet geven, ik volg wel een hoop abonnementen, maar dat is het ook niet blijkbaar.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 27, 2025

Hallo ​@RobvdPoel 

Abonneren, volgen en favorieten zijn termen die op hetzelfde neerkomen: Je volgt een topic. Het overzicht als je op jouw icoontje klikt liet vroeger ook het aantal ‘favorieten’ zien, maar dat aantal was regelmatig fout (veel te veel). Gainsight heeft er lang geleden voor gekozen om dit aantal weg te laten, nadat meerdere oplossingen niet werkten.

Als jij reageert in een topic, dan wordt dat topic default ook aan de ‘favorieten’ toegevoegd. Als jij een willekeurig topic wil volgen zonder zelf te reageren, dan kan je klikken op het “sterretje Topic volgen” onder het startbericht van dat topic.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 27, 2025

@RobvdPoel 

RBxx geeft hierboven al een prima uitleg. Wij houden al jaren vrijwel dezelfde werkwijze erop na.

Topics waarin ik gereageerd heb, volg ik automatisch. Hele drukke (verzamel-) topics ontvolg ik meestal snel omdat je anders word doodgegooid met meldingen. Op het moment dat een topic is afgehandeld, dan ontvolg ik dat topic om alles overzichtelijk te houden. Meestal heb ik zo'n 40 tot 70 topics in mijn favorieten, afhankelijk van de mate van mijn activiteiten op het forum. 

• April 27, 2025

Hallo ​@RobvdPoel 

Abonneren, volgen en favorieten zijn termen die op hetzelfde neerkomen: Je volgt een topic. Het overzicht als je op jouw icoontje klikt liet vroeger ook het aantal ‘favorieten’ zien, maar dat aantal was regelmatig fout (veel te veel). Gainsight heeft er lang geleden voor gekozen om dit aantal weg te laten, nadat meerdere oplossingen niet werkten.

Als jij reageert in een topic, dan wordt dat topic default ook aan de ‘favorieten’ toegevoegd. Als jij een willekeurig topic wil volgen zonder zelf te reageren, dan kan je klikken op het “sterretje Topic volgen” onder het startbericht van dat topic.

Ok duidelijk. Was even wat verwarrend omdat er geen waarden bij favorieten staan. Maar dat heb je uitgelegd. Dank!

• April 27, 2025

@RobvdPoel 

RBxx geeft hierboven al een prima uitleg. Wij houden al jaren vrijwel dezelfde werkwijze erop na.

Topics waarin ik gereageerd heb, volg ik automatisch. Hele drukke (verzamel-) topics ontvolg ik meestal snel omdat je anders word doodgegooid met meldingen. Op het moment dat een topic is afgehandeld, dan ontvolg ik dat topic om alles overzichtelijk te houden. Meestal heb ik zo'n 40 tot 70 topics in mijn favorieten, afhankelijk van de mate van mijn activiteiten op het forum. 

Ok zo heb ik het nooit bekeken, ik loop meestal de email notificaties door en schakel van daaruit door naar het forum. Wilde nu de berichten door met die rode puntjes. Maar dat is ook niet alles. Tenzij je het echt bij houdt natuurlijk, dan gaat het een stuk sneller. Bewust bezig met favorieten was ik dus niet. Ga het wel bekijken. Dank !

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 27, 2025

Hi ​@RobvdPoel , nog even een aanvulling 

Je kan wel klikken op het woord Favorieten, dan verschijnt een lijst van alle topics die je volgt. Daarin zie je ook weer het groene sterretje bij elk topic. Klik daarop en dat topic verdwijnt uit jouw verzameling.

• April 27, 2025

Hi ​@RobvdPoel , nog even een aanvulling 

Je kan wel klikken op het woord Favorieten, dan verschijnt een lijst van alle topics die je volgt. Daarin zie je ook weer het groene sterretje bij elk topic. Klik daarop en dat topic verdwijnt uit jouw verzameling.

Ja wilde al tikken waarom halen ze dat favorieten dan niet weg als er geen aantallen staan, maar door er op te klikken kom je bij de topics terecht dus heeft een functie:) 652 topics heb ik er staan. Wow. Ik ga er doorheen.. leerzame dag vandaag weer:)