Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

• July 3, 2024
  • 1106 reacties
  • 15671 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

1106 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 27, 2025

maar door er op te klikken kom je bij de topics terecht dus heeft een functie:) 652 topics heb ik er staan. Wow. Ik ga er doorheen.. leerzame dag vandaag weer:) 

Zo, dan heb je er aardig wat te schonen. Door in die (oude!) favorieten te schonen, kunnen sommige zaken ook wat sneller worden. Maar dat merk je vanzelf. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 27, 2025

Heb jij er maar 1114 ​@Noordzee 😁

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 27, 2025

Ja, dat komt door het vele schonen. De topics waarin veel gereageerd wordt (zoals deze), hou ik wel bij via Recent Actieve Topics. 

• Deelnemer
  • May 5, 2025

Verwijderd. Offtopic

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 5, 2025

Euh. DIT topic gaat over bugs en wensen voor de forumsoftware ​@robbie47 . Niet over kpn apparaten. 

Maak hiervoor een nieuw topic in de rubriek modems aan. 

→ vraag robbie47 nu hier:

https://community.kpn.com/product-updates/176?postid=12205#postid=12205

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 5, 2025

Hoi ​@robbie47, zoals ​@PeterG ook al aangeeft, gaat dit topic specifiek over bugs en wensen voor de software van dit platform (gainsight). Niet vervelend bedoeld maar je bericht is heel erg off topic vandaar ook het verzoek om een eigen topic hier voor aan te maken!

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik kreeg net een mail met een bericht dat ik genoemd was, maar deze vermelding staat nu niet tussen de notificaties bovenaan.

Betreft een melding vanuit een groep.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@MandersOnline, daar ben je inderdaad genoemd. Dat was ik 🙂 Interessant dat die niet in het notificatiecentrum komt te staan. Werkte de link in de mail wel om bij het bericht te komen?

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik heb de link nog niet gevolgd, dit bericht krijg ik dan weer wel melding van.

Ik kan inmiddels ook zeggen dat de link in de mail prima werkt.

Jasper van KPN
Moderator

Gelukkig, dan kan je het bewust bericht wel zien dus 🙂

Ik denk dat het een verlengde is van iets waarover ik vorige maand contact heb gehad met Gainsight. Op je profiel zie je een tellertje met aangemaakte topics en reacties, daarin tellen de berichten uit groepen ook niet mee. Informatie uit groepen wordt daar niet getoond omdat niet iedereen daar bij kan. Voor het notificatiecentrum is dat minder handig, daar zou je het wel willen zien natuurlijk. Ik ga dat navragen en aangeven dat het wel fijn zou zijn om het daar te kunnen zien.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@MandersOnline, ik heb je genoemd in de groep en dit ook weer verwijderd om te testen of het nu wel in je notificaties terecht komt. Zou je dit willen controleren?

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ja het werkt, excuus voor de latere reactie.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 5, 2025

Hallo iedereen.

Ik wordt getand in een topic maar krijg daar geen melding van in me notificatiecentrum. Hebben meer mensen daar last van? 

Topic: https://community.kpn.com/internet-9/aansluiten-verbinding-lukt-niet-na-zelf-verplaatsen-aansluitpunt-636126?postid=2131549#post2131549

Maar dus niet hier:

Voorheen kreeg ik er wel een bericht als ik werdt getagd.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ook in het topic waar Superusers fouten op het platform kunnen melden hadden al 2 het opgemerkt inderdaad. Het is doorgezet naar de platformbeheerder om naar te kijken :)

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik heb vandaag weer zo een moment waarop ik er achter kom dat ik geen notificatie mails ontvangen heb van een nieuwe reactie. Ik heb aan staan 1 mail enkel na eerste nieuwe reactie, dus niet voor elke nieuwe reactie een mail, maar bij 2 onderwerpen had ik geen mail ontvangen, waarbij ik bij 1 met zekerheid kan zeggen dat ik het laatste bericht wel had gelezen voor er een nieuwe reactie kwam. omdat ik van mezelf  het Vind ik leuk nog zag staan. Het gaat hierbij om geabonneerde onderwerpen toevallig uit een testgroep deel.

Dan meteen een vraag over iets anders wat al enige tijd speelt en waar naar gekeken zou worden, Het inloggen op meerdere apparaten/browsers. Ik moet steeds opnieuw ergens inloggen als ik een ander apparaat gebruikt heb om in te loggen. Is hier al iets meer over duidelijk, of is het iets waar sommigen mee moeten leren leven?

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Vandaag kreeg ik wel een mail van een Product Update, maar notificaties van nieuwe berichten ook bij het openbare gedeelde niet gehad, dus is niet beperkt tot groepen.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@MandersOnline, dat is niet handig inderdaad, dan weet je niet precies waar je aan toe bent. Is het alleen bij nieuwe reacties in topics die je volgt, of ook als je genoemd wordt, zoals ik nu gedaan heb?

Die berichten waarvan je geen mail hebt gekregen, staan die wel in het notificatie centrum? Of missen ze daar ook? Heb je enkele voorbeelden van berichten waarvan je geen mail hebt gekregen? Dan kunnen we die meenemen als we Gainsight een bericht sturen.

Dan meteen een vraag over iets anders wat al enige tijd speelt en waar naar gekeken zou worden, Het inloggen op meerdere apparaten/browsers. Ik moet steeds opnieuw ergens inloggen als ik een ander apparaat gebruikt heb om in te loggen. Is hier al iets meer over duidelijk, of is het iets waar sommigen mee moeten leren leven?

Dat speelt nog? Ik dacht eigenlijk dat dat opgelost was. Ik kijk maar op 1 apparaat op de community, ik merk het zelf daardoor niet. Als ik je goed begrijp ben je elke keer uitgelogd zodra je op een ander apparaat inlogt? Gebeurt dat ook als je op MijnKPN inlogt, of alleen community?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 19, 2025

Hmm, ik gebruik de community op de telefoon en de laptop. Beiden Google Chrome. Hoef er zélden op in te loggen. Omdat ik op beide apparaten nooit langer dan 24 uur niet actief ben hier. Heb je het forum langer dan 24 uur op een apparaat (in dezelfde browser) niet gebruikt dan moet je opnieuw inloggen inderdaad. 

Waar ik wel meerdere keren per dag opnieuw moet inloggen is de kpn webmail. Gebruik ik op dezelfde wijze. Maar die blijft soms maar kort ingelogd. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

Ik lees de community zowel op mijn laptop als op mijn mobiel. Beide in Chrome.

Beide devices sluit ik 's avonds af en zet ze dus uit. Als ik de volgende ochtend laptop en mobiel aanzet moet ik altijd op beide apparaten in deze community opnieuw inloggen. (Dat is overigens ook zo in het forum van Simyo.)

Op alle andere sites die ik volg hoef ik niet opnieuw in te loggen.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Hoi ​@Jasper van KPN,

Ik krijg inmiddels wel mails binnen dus lijkt dit probleem opgelost te zijn. Ik kreeg wel steeds de mails van dat jij mij bijvoorbeeld noemt en ook de notificaties bovenin werken prima, hierdoor kwam ik er ook juist achter.

Het probleem met inloggen speelt alleen met de community-inlog, dus als ik op MijnKPN inlog wordt ik niet ergens anders uitgelogd bij de community.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

De optie Dark Mode zou fijn zijn Mijn topic

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 19, 2025

Hoi ​@Katana321 .

De laptop zet ik ook uit. Middels afsluiten. Hoef niet opnieuw in te loggen hier de volgende dag.

Op de mobiel sluit ik 's avonds wel alle apps af ( III + Alle sluiten) en hoef ook daarop de volgende dag niet opnieuw in te loggen hier. Mobiel blijft wel aan natuurlijk anders bennen we telefonisch onbereikbaar. Die dure vaste lijn is niet meer in gebruik, al zo'n 13 jaar.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het probleem met inloggen speelt alleen met de community-inlog, dus als ik op MijnKPN inlog wordt ik niet ergens anders uitgelogd bij de community.

Het is dan met name als je van apparaat gewisseld bent? Of heeft je webbrowser dan 24 uur open gestaan en moet je daarna opnieuw inloggen? Ik ben benieuwd naar hoe vaak dit gebeurt en of er een patroon in te ontdekken is bijvoorbeeld. 

100% mee eens. Er zijn al een aantal ideeën voor ingediend bij Gainsight en wij hebben die net namens ons ook nog eens aangekaart. Hoop echt dat dit komt, want mijn ogen zouden het ook heel prettig vinden. 😅

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

Hoi ​@Katana321 .

De laptop zet ik ook uit. Middels afsluiten. Hoef niet opnieuw in te loggen hier de volgende dag.

Op de mobiel sluit ik 's avonds wel alle apps af ( III + Alle sluiten) en hoef ook daarop de volgende dag niet opnieuw in te loggen hier. 

---

Ik vraag mij dan wel af waarom het bij mij op zowel de pc als op de mobiel helemaal anders gaat. Ligt dat aan een instelling op pc/mobiel? Of aan een instelling van Chrome? Als iemand het antwoord heeft, laat het weten, aub.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

100% mee eens. Er zijn al een aantal ideeën voor ingediend bij Gainsight en wij hebben die net namens ons ook nog eens aangekaart. Hoop echt dat dit komt, want mijn ogen zouden het ook heel prettig vinden. 😅

Aaah fijn, ik hoop hard mee 😅👌