Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

• July 3, 2024
  • 1106 reacties
  • 15670 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

1106 reacties

• September 5, 2025

Ik had het gisteren nog, op een computer.
Maar gelukkig deed ik eerst :
<crtl> + A - > <ctrl> + C

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • September 5, 2025

Gedeeltelijke ervaring met de 403 pagina:

Als je meerdere pagina's achter elkaar opend of snel door drukt, maar soms ook als je net 1 pagina geopend hebt en dan wil je je reactie plaatsen en dan blijkt het al bal te zijn.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 5, 2025

Hier nergens last van. En ja, dat meen ik echt. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 5, 2025

Bedankt voor de toelichting mensen, geven we door.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 11, 2025

Op dit moment werkt de zoekfunctie niet en het tekstveld om dit in te typen ziet er ook bijzonder uit. Heb dit topic via Google gezocht.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 11, 2025

Geldt ook voor reageren of bewerken. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 11, 2025

Het lijkt een probleem van korte duur. Bij mij ziet het er al weer ‘normaal’ uit.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 11, 2025

Hier ook! Wie geven we de credits voor de snelle fix? ​@Maja van KPN heeft het denk ik zo snel opgepakt 😅

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 11, 2025

Ik zat al in een mail richting de ontwikkelaars ​@Ik_Combineer 😁, maar het bleek inderdaad van korte duur. Dank voor het signaleren en melden mensen!

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 11, 2025

Voor de mensen die last hebben van de 403 error (zoals ​@PeterG en ​@bnh), zouden jullie de volgende informatie kunnen verzamelen?

• screenshot van de error
  • de URL van de pagina die je wou bezoeken toen je de 403 error kreeg
  • datum en tijdstip waarop je dit ervaarde

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 11, 2025

Als het weer gebeurt zal ik het 'registreren’ 😁😉.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 12, 2025

Ik heb trouwens ook een update met betrekking tot ‘something went wrong’, ​@PeterG ​@bnh ​@Marlon92

Deze melding kan voorkomen in de volgende gevallen:

• Je bent te lang op een pagina voordat je op ‘versturen’ klikt.
  • Je hebt de pagina geopend in een nieuwe tabblad.
  • Je hebt meerdere pagina's van de Community open.

Ik wil het niet te technisch maken, maar soms komt het dus voor dat een bepaalde token om een van bovenstaande reden afgewezen wordt. Als dit dan gebeurt voordat jouw bericht opgeslagen kan worden, verdwijnt dus de inhoud en kan je opnieuw beginnen. Heel frustrerend, I know.

We hebben hier geen oplossing voor. Behalve dan dus letten op bovenstaande en misschien het kopiëren van je bericht voordat je op ‘versturen’ klikt. Niet ideaal, maar het is niet anders.

• September 12, 2025

Daar is een heel simpele oplossing voor: die "token" gewoon afschaffen. Ik ben gewoon ingelogd. Het forum weet in welk topic reageer. Waarom dan nog moeilijk doen met een token?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Deze melding kan voorkomen in de volgende gevallen:

• Je bent te lang op een pagina voordat je op ‘versturen’ klikt.
  • Je hebt de pagina geopend in een nieuwe tabblad.
  • Je hebt meerdere pagina's van de Community open.

In dit geval kom gegarandeerd een foutmelding.

• Een andere forumlid heeft net een bericht geplaats.

We kunnen afspreken, b.v. precies om 12:00.000 een bericht proberen te plaatsen. Een van ons zal de foutmelding krijgen.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 12, 2025

Waarom dan nog moeilijk doen met een token?

Dat token is er om jou en ons te beschermen. Dat kunnen we niet zomaar afschaffen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 12, 2025

Alle 3 de opties zijn hier altijd en meerdere keren per dag van toepassing. 

Topics waar ik mee bezig ben blijven open. Diverse tabbladen. 

Als ik aan het beantwoorden ben staat het lang(er) open als ik wat uit wil zoeken voor het antwoorden. 

Ik blijf er dus last van hebben. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 12, 2025

Dat is dan waarschijnlijk wel de conclusie, ja. Helaas.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 15, 2025

De editor kan niet gebruikt worden. Ook niet na verversen *snik*

Het lukt dus ook niet om het screenshot te plaatsen....

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 16, 2025

Voor de mensen die last hebben van de 403 error (zoals ​@PeterG en ​@bnh), zouden jullie de volgende informatie kunnen verzamelen?

Hi all, we houden ons nog aanbevolen voor deze informatie. Is het nog voorgekomen? En zo ja, zouden jullie bovenstaande nog met ons willen delen? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 16, 2025

Nog niet gehad de laatste dagen. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

@Jasper van KPN, lang geleden schreef je over de emoji-popup: 

Het horizontaal scrollen bij die optie zie ik in Chrome ook, dat lijkt me niet de bedoeling. Daarvoor ga ik een melding doorzetten.

Volgens mij is dit ooit opgelost? (Ik ga geen 37 pagina’s doorzoeken; waarom kun je niet zoeken binnen een topic in deze nare forumsoftware.) Of misschien niet. In ieder geval al weer een tijdje hetzelfde als ik ooit liet zien. (In ieder geval in Firefox op een Mac.)

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Over de something went wrong:

Imaar soms komt het dus voor dat een bepaalde token om een van bovenstaande reden afgewezen wordt. Als dit dan gebeurt voordat jouw bericht opgeslagen kan worden, verdwijnt dus de inhoud en kan je opnieuw beginnen. Heel frustrerend, I know.

We hebben hier geen oplossing voor. Behalve dan dus letten op bovenstaande en misschien het kopiëren van je bericht voordat je op ‘versturen’ klikt. Niet ideaal, maar het is niet anders.

Ik lees: Gainsight wil het niet oplossen. Als Gainsight beweert dat het niet anders kan: dat is natuurlijk kul.

Ik krijg nu trouwens ook regelmatig de 403 Forbidden fouten toen ik snel door de pagina’s van dit topic wilde om te zoeken. Bijvoorbeeld:

https://community.kpn.com/uitleg-over-de-kpn-community-3/verbeteringen-wensen-en-bugs-op-de-kpn-community-616999/index18.html#post1977505

403 ERROR

The request could not be satisfied.

Request blocked. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.
Generated by cloudfront (CloudFront)Request ID: _dyIMnQtgRnxOJsjS9XtrxExdwGTj4S42FmMHq08iPAo40PlYU-AfA==

Screenshot 403 ERROR forumsoftware

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 26, 2025

Topic: 

Info: ik had maar 1 pagina open.

Tijd open: 2 minuten.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Info: ik had maar 1 pagina open.

Tijd open: 2 minuten.

Goede details! En dan klopt de analyse van Gainsight misschien niet eens.

En zoals ik al schreef: als Gainsight ook nog eens beweert dat het niet anders kan: dat is onzin. Ja, er kan iets fout gaan. Maar nee, dan hoeft de invoer natuurlijk niet verloren te gaan. Ook als dat ongeldige token iets met de KPN-login te maken heeft, dus buiten de verantwoordelijkheid van Gainsight, dan nog kan Gainsight er gemakkelijk voor zorgen dat de getikte bijdrage niet verdwijnt zodra er iets fout gaat. Zelfs bij zélf sluiten van de pagina zou een concept best gemakkelijk in de browser bewaard kunnen worden.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 26, 2025

Concept opslag elke tik is hier inderdaad de oplossing naar mijn mening.