Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

• July 3, 2024
  • 1106 reacties
  • 15670 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

1106 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 18, 2025

Dank je ​@MandersOnline, nu je het zo zegt kan ik me inderdaad herinneren dat jij het hier wel eerder over gehad hebt ook.

Jij ervaart het nu juist andersom, ​@MennoG78? Dat je niet meer uitgelogd wordt, terwijl dat voorheen wel zo was?

Elke dag moet ik inloggen eenmaal ingelogged kan ik alles gebruiken op welk device ook

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 18, 2025

Wat ik laatste week vooral heb is dat ik elke dag moet inloggen kan ik redelijk begrijpen.

---

Ik ook. Ik heb het niet alleen de laatste week, maar altijd. Zowel in deze community als in het Simyo-forum. Ik heb dit probleem al heel lang geleden een keer aangekaart, maar het is nog altijd zo. Deze 2 websites zijn de enige websites waar ik elke dag opnieuw moet inloggen. Bij de andere websites die ik gebruik/volg, ben ik altijd de volgende dag nog steeds ingelogd.

Ik gebruik Chrome.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • November 18, 2025

Ik heb het ook al eens 7 maanden geleden gemeld bedacht ik mij ​@Erik van KPN.
@MandersOnline had toen ook al hetzelfde probleem.

Voor mij is het als volgd:

Als ik mijn browser sluit en inlog op mijn mobiel (iOS), word ik daarna automatisch uitgelogd op mijn pc. Dit gebeurt zowel op Windows, MacOS. Log ik vervolgens weer in op mijn pc, dan word ik op mijn telefoon uitgelogd. Het gebeurt alleen wanneer de browser op het vorige apparaat is gesloten op het moment dat je inlogt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 18, 2025

Ja klopt ​@bnh. Dat kan ik mij ook nog herinneren. Dus het speelde al voordat 2FA werd ingevoerd. 

Dat is goede informatie over wanneer het precies voorkomt. Sluiten jullie ook altijd de browsertabs waarin de Community geopend was ​@Katana321, ​@MennoG78 en ​@MandersOnline  als jullie iets anders gaan doen? En hoe openen jullie de Community dan weer? Jullie gaan gewoon naar de browser en tikken in: Community.kpn.com? Of pakken jullie een bookmark? 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 18, 2025

Ja klopt ​@bnh. Dat kan ik mij ook nog herinneren. Dus het speelde al voordat 2FA werd ingevoerd. 

Dat is goede informatie over wanneer het precies voorkomt. Sluiten jullie ook altijd de browsertabs waarin de Community geopend was ​@Katana321, ​@MennoG78 en ​@MandersOnline  als jullie iets anders gaan doen? En hoe openen jullie de Community dan weer? Jullie gaan gewoon naar de browser en tikken in: Community.kpn.com? Of pakken jullie een bookmark? 

ik heb vaak nog tabje open staan of sluit alles af en dan via de email er weer heen,

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • November 18, 2025

Ik moet voor de community heel soms gewoon met 2fa inloggen 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

Het verschilt enorm wat ik doe, meestal ga ik direct via de url die ik invoer.

Als ik iets anders doe, sluit ik de tab of de gehele browser en als ik de browser weer gebruik ben ik ook gewoon nog altijd ingelogd.

Ik word pas uitgelogd als ik elders opnieuw inlog.

Wat wel gebeurd als ik bijvoorbeeld ingelogd ben op de ene pc en de browsersessie staat nog open ben ik niet direct uitgelogd na inloggen elders, maar zodra ik de browser definitief afsluit ben ik na opnieuw openen wel uitgelogd en ben ik alleen online waar ik het laatste heb ingelogd zonder uitgelogd te worden op die plek, na sluiten van die browser.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 19, 2025

Ik weet niet zeker of ik het voor 2FA uitrol al had, volgens mij niet. Maar nu heb ik inderdaad ook dat als ik op telefoon inlog, ik op de browser op mijn PC ben uitgelogd. Er kan dus maar op een plek ingelogd zijn. 

Ik bezoek community altijd door gewoon naar community.kpn.com te gaan. Niet vanuit bookmark. Ik heb het op alle apparaten. Ik kan gewoon niet op twee plekken ingelogd zijn tegelijkertijd in browsers. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 19, 2025

Ik Zit nu op me iPad en iPhone in zowel edge al safari beide ingelogde.

dus 4 keer totaal nu ingelogd zonder issues

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 19, 2025

Sinds deze week heb ik op de iPhone dat ik bij iedere ontvangen e-mail (notificatie) weer opnieuw moet inloggen met de tweestapsverificatie als ik op de link geklikt heb. 

Superirritant!

Maar goed, ik lees er verder niet veel over, dus het zal wel aan mijn telefoon liggen. 

Mijn bak met KPN sms-jes puilt ineens uit…….. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank voor alle input! We nemen het mee. Als we hier iets over horen, dan horen jullie het natuurlijk weer van ons.

Jouw signaal nemen we daar ook bij mee ​@Noordzee

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Ik verwacht het niet, maar toch even voor de zekerheid: hebben deze ontwikkelingen bij Gainsight nog invloed gehad op dit forum? Geen incidenten?

https://www.security.nl/posting/914043/Google%3A+data+tweehonderd+Salesforce-klanten+gestolen+via+Gainsight-apps

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

De hackers zelfs zeggen van meer 1000 companies de daten te bemachtigen en zullen openbaar maken, vooral van companies in Fortune 500, KPN staat vroeger wel in deze lijst, nu is beetje te klein. Dus het is bijna zeker dat KPN van de hack betroffen is, maar of we zal weten, is niet te voorspellen.

https://databreaches.net/2025/11/20/threat-actors-have-reportedly-launched-yet-another-campaign-involving-an-application-connected-to-salesforce/

“The next DLS will contain the data of the Salesloft and GainSight campaigns,” they stated, “which is, in total, almost 1000 organisations. Only actual companies, mainly Fortune 500 will be listed or things I feel would be worth it. From the GainSight campaign the large companies were: Verizon, Gitlab, F5, Sonicwall, and others.”

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

maar of we zal weten, is niet te voorspellen.

Mag hopen dat KPN dat netjes deelt, wat ze volgens mij ook wettelijk verplicht zijn. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Mag hopen dat KPN dat netjes deelt, wat ze volgens mij ook wettelijk verplicht zijn. 

Niet perse, https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/beveiliging/datalekken/datalek-wel-of-niet-melden

U hoeft het datalek niet te melden bij de AP als u passende maatregelen heeft getroffen voordat het datalek plaatsvond. Waardoor de gelekte persoonsgegevens onbegrijpelijk zijn voor onbevoegden. Bijvoorbeeld doordat de gegevens goed zijn versleuteld of vervangen door een hashwaarde

Hoeft u een datalek niet te melden bij de AP? Dan hoeft u het ook niet te melden aan de slachtoffers. U hoeft de slachtoffers alleen te informeren als een datalek waarschijnlijk een hoog risico voor hun rechten en vrijheden oplevert. U beoordeelt dit zelf op basis van uw risico-inschatting

Dus zelfs als KPN het datalek moet melden aan AP, hoeft KPN niet het datalek openbaar te maken.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Blijkbaar gaan links kapot als er samengevoegd wordt. Zo jammer, stop met dat samenvoegen dan maar; in dit geval was de oude titel van het volgende oudere topic zoveel beter voor toekomstige bezoekers!

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/soundbox-gebruiken-met-tv-uit-640894

...is blijkbaar samengevoegd met/in:

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/haperend-geluid-soundbox-komt-steeds-terug-642471

Achtergrond:

Als ik de links naar “Soundbox gebruiken met TV uit” en “in datzelfde topic” in mijn reactie in “Soundbox gebruiken voor radio als tv uitstaat?” klik, dan een 404 foutmelding. Ik kan vragen of iemand de links fixt, maar tja, dat is dan alleen omdat ik deze toevallig zocht. Hoeveel is er nog meer kapot?

Jasper van KPN
Moderator

Als een topic wordt samengevoegd of verwijderd (dat laatste gebeurt vrijwel nooit) werken de oude linkjes naar dat topic niet meer inderdaad. Daar kunnen we niets tegen doen, behalve de linkjes fixen als je ze weet. Heb je die linkjes?

Bij het samenvoegen van topics doen we dat over het algemeen in het oudere topic, anders loopt het gesprek vaak niet meer chronologisch. Soms past het beter in een nieuwer topic, dat gebeurt minder vaak.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Als een topic wordt samengevoegd [...] werken de oude linkjes naar dat topic niet meer inderdaad. Daar kunnen we niets tegen doen

Gainsight kan oude links gemakkelijk naar het nieuwe topic omleiden. (En als ze hun best doen, ook wel naar reacties binnen het nieuwe topic.)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 24, 2025

Ik verwacht het niet, maar toch even voor de zekerheid: hebben deze ontwikkelingen bij Gainsight nog invloed gehad op dit forum? Geen incidenten?

https://www.security.nl/posting/914043/Google%3A+data+tweehonderd+Salesforce-klanten+gestolen+via+Gainsight-apps

Ik snap volkomen dat dit vragen oproept Jeff. Ik heb navraag gedaan en dit heeft geen invloed gehad op deze Community. Dank voor het opmerken en delen!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 24, 2025

Sinds deze week heb ik op de iPhone dat ik bij iedere ontvangen e-mail (notificatie) weer opnieuw moet inloggen met de tweestapsverificatie als ik op de link geklikt heb. 

Superirritant!

Maar goed, ik lees er verder niet veel over, dus het zal wel aan mijn telefoon liggen. 

Mijn bak met KPN sms-jes puilt ineens uit…….. 

Dit lijkt nu opgelost.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goed om te horen! Ik heb nu nog geen update om daarover te kunnen delen, behalve dat ons toegezegd is dat men ermee bezig ging. Als er nieuws is, dan delen we het.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Aanvullend: Ik heb voor de zekerheid om een update gevraagd.

En intussen ben ik ook benieuwd hoe het bij de anderen gaat, met het uitloggen icm de F2A verificatie ​@bnh, ​@MennoG78, ​@Katana321, ​@MandersOnline ? 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • November 24, 2025

Aanvullend: Ik heb voor de zekerheid om een update gevraagd.

En intussen ben ik ook benieuwd hoe het bij de anderen gaat, met het uitloggen icm de F2A verificatie ​@bnh, ​@MennoG78, ​@Katana321, ​@MandersOnline ? 

Wat wil je dat ik doe?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • November 24, 2025

Zojuist even getest, inloggen op mijn mobiel zorgt ervoor dat ik uitgelogd wordt op mijn pc.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • November 24, 2025

Ik word ook uitgelogd, maar krijg op dit moment geen 2fa. Mogelijk omdat de browsers al bekend zijn met een eerdere login.