Skip to main content

Op dit moment heb ik twee abonnementen, mobiel en thuis. Met het thuis-abonnement doe ik al vanaf januari niets omdat mijn huis opnieuw gebouwd wordt. Er is daar glasvezel aangelegd door o.a. Solcon en die zullen mij in de toekomst telefonie en data-uitwisseling geven. Is er daarom een reden om het abonnement voor thuis van KPÑ te handhaven? Het kost me tenslotte €13,50 per maand en ik doe er niets mee. 

Tsjaa @jwdehaan1960 ,

Iets dat je niet gebruikt en ook niet meer gaat gebruiken, dat kun je netzogoed opzeggen. 
 

Hou er wel rekening mee dat je mobiele abonnement dan iets duurder wordt. De korting vanwege KPN Compleet of KPN Hussel zal komen te vervallen. 


Hi @jwdehaan1960,

Gezien de prijs die je benoemt, gok ik dat je voor thuis géén internet hebt maar alleen vaste telefonie?

In dat geval is er 1 vraag doorslaggevend: wil je je huidige nummer behouden? 

Zo ja, dan raad ik je aan om dit abonnement tóch aan te houden, tot het zo ver is dat je een nieuw abonnement aan kunt vragen. Je bestaande telefoonnummer kan dan aan dat abonnement toe worden gevoegd. Als je het vast nummer nu opzegt, kan hij op een later moment niet weer aangevraagd worden en krijg je een willekeurig nieuw nummer.

Als het je niets uitmaakt dat je een nieuw nummer gaat krijgen, zou ik juist voor opzeggen kiezen, inderdaad een beetje zonde om te betalen voor iets dat je helemaal niet gebruikt!