Skip to main content

Gisteren mijn Experiabox v8 vervangen door een v10 en nu kan ik plotseling het antwoordapparaat van mijn Gigaset A510A niet meer op afstand afluisteren. Als ik tijdens de welkomstboodschap net als anders de “9” intoets en daarna de pincode, krijg ik “de pincode is ongeldig”.

Nee, de pincode is niet veranderd! En nee, de pincode staat niet op “0000”! Ik gebruik het namelijk iedere dag, het heeft altijd gewerkt. Maar na het aansluiten van de Experiabox v10 dus niet meer. 

Hoe kan ik dit weer werkend krijgen?

Heel graag een suggestie!

Hoi, welkom op het forum @Joopjoopjoop 🌼

Al eens de pincode van de Gigaset vernieuwd / hersteld? Door de handeling om in te stellen gewoon opnieuw te doen? Via de handset menu → basisstation → …. → pincode o.i.d.

Als ex Gigaset gebruiker (zo'n 25 jaar lang diverse sets) weet ik dat dat wel eens kan helpen.

En gecheckt of het toonkiezen op je mobiel, tijdens een actieve verbinding, nog werkt?


Dank voor je snelle reactie, PeterG! De pincode inderdaad gereset, veranderd, terug naar 0000 etc., maar dat helpt allemaal helaas niet.

Wat bedoel je met toonkiezen op mijn mobiel tijdens een actieve verbinding? Lost dat het probleem met mijn vaste telefoon op?


Voor de goede orde: de pincode bestaat nu weer uit 4 willekeurige cijfers, want met 0000 werkt deze functie sowieso niet.


Voor de goede orde: de pincode bestaat nu weer uit 4 willekeurige cijfers, want met 0000 werkt deze functie sowieso niet.

Nee, dat klopt. Dan is het uitgeschakeld.

Je probeert het steeds vanaf je smartphone neem ik aan. Check eens of de tonen daarvan, tijdens een gesprek, überhaupt (nog) werken danwel doorkomen op je lijn.

Bel je eigen vaste nummer en neem op. Druk op de mobiel alle cijfers “in”. Luister tegelijk op de vaste telefoon mee. Hoor je de tonen?


Ja, die hoor ik!


Dan lijkt er mij een probleem met het antwoordapparaat. 

Dit hoef je natuurlijk niet nu te doen maar

Haal eens 1 minuut de stroom eraf.

Helpt dat niet dan 3 minuten 

En anders een harde reset maar dan ben je wel alle berichten kwijt die er nog op staan. Handsets zijn afgemeld, moeten dan ook weer aangemeld. Pincode staat dan op 0000 en dus nieuw instellen. En de tijd.

 

Zelf (privé persoon) had ik nooit zo'n haast met de berichten op het antwoordapparaat thuis. Als het haast had en heeft kan men me mobiel bereiken. 

Alleen als ik een paar dagen weg was luisterde ik één x per dag, begin avond, het antwoordapparaat uit.

Het ding niet je leven laten beheersen. 

En een aantal alinea's hier in de verleden tijd. Want de vaste lijn staat hier nu al enkele jaren doorgeschakeld naar de 06. Op de 06 geen voicemail. Er is sms. En WhatsApp waarmee men óók een audio bericht kan sturen. Of gewoon een tekstbericht. 

Aan de hand van nummer melding kan ik (je) ook zien wie gebeld heeft. Hier komt dus iedereen op de mobiel, ook als ze naar m'n vaste nummer bellen. 


Klusje voor morgen, al lijkt het me sterk dat er opeens iets met de vaste telefoon aan de hand zou zijn op het moment dat ik een ander modem aansluit. We gaan het zien. Bedankt in ieder geval voor het meedenken, ik post het resultaat.


@Joopjoopjoop voordat je alles gaat resetten heb je ook al eens met een andere mobiele telefoon geprobeerd je antwoordapparaat te benaderen. Het klinkt vreemd, maar zou zomaar kunnen. Het proberen waard en scheelt veel werk en tijd. 
 

Op Internet had iemand ook dat met de ene mobiel het antwoordapparaat te benaderen was en met de andere niet. 


Ik heb de suggestie van Hoopvol als eerste geprobeerd, en met de telefoon van mijn zoon werkt het!! Maar ja, mijn zoon wil z'n telefoon niet ruilen - en ik eigenlijk ook niet 😉 Dus waar zit het probleem nu in? Een instelling op mijn mobiel? Op de vaste telefoon? Toch op het modem?

Ik zal vanmiddag ook even de harde reset van PeterG proberen, maar heb niet veel hoop.

Hoe dit op te lossen?


Hallo @Joopjoopjoop ,

Maak eens een tweede netwerk aan: 

Heb je de V10A? Dan deze: 

 


@Joopjoopjoop haal de stekker van je modem er eens uit en wacht 2 minuten voordat je deze weer terug in steekt. Hierna wachten totdat de modem helemaal weer is opgestart. Probeer dan eens opnieuw om je antwoordapparaat te benaderen met je mobiel. 


met de telefoon van mijn zoon werkt het!!

Tja, de tonen van je eigen telefoon komen ook door.

Is je mobiel ooit wel eens … echt uit? Herstart 'm eens 😉. Op een of andere manier zijn de tonen kennelijk niet meer zuiver genoeg voor de Gigaset.

 

Heb je echt zoveel bellers dat je meerdere keren per dag op afstand je antwoordapparaat moet benaderen? Als het haast heeft kunnen ze je op die mobiel bellen. Als ze inspreken had het (voor mij althans) nooit zoveel haast. Luisterde hem direct af als ik thuis kwam.

Maar inmiddels al enkele jaren nergens meer antwoordapparaat / voicemail in gebruik. Wat een rust!

Vaste telefoon staat hier, na 4 x overgaan, doorgeschakeld naar de mobiel. Veel fijner dan antwoordapparaat.


Uiteindelijk toch zelf de oplossing gevonden: ik heb 5g uitgeschakeld op mijn mobiel. Dat was het. 😁

Iedereen bedankt voor het meedenken!