Skip to main content

ik begrijp dit niet helemaal;

“Als je naar het buitenland of naar een Servicenummer (0900 nummers) belt, betaal je deze apart. Het bellen naar het buitenland of naar een Servicenummer valt buiten je abonnement. Dit geldt ook als je Bel Onbeperkt Altijd hebt”

Bellen binnen europa valt toch binnen de belbundel tegenwoordig? 

 

Bellen binnen de EU valt tegenwoordig binnen de bundel. Bellen naar servicenummers valt buiten de bundel.

Bel je vanuit NL naar andere landen in de EU dan valt dit ook binnen de bundel, als je abonnement ingegaan is ná 4 februari 2019

Heb je een abonnement van voor die datum dan zijn de volgende gesprekskosten van toepassing als je belt vanuit NL:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm


Alleen bellen naar gewone nummers valt er uiteraard binnen. Bijzondere, zoals betaalnummers, hebben een ander tarief en vallen daardoor deels buiten de bundel. De dienst valt er buiten (= extra kosten buiten de bundel), het verkeer valt er binnen.

“dit nummer kost 10 cent per minuut (=dienst) plus de kosten van uw provider (=verkeer)”

De Roam like home is een vakantieregeling. Zodat je buiten je eigen land niet voor onverwacht hoge kosten komt te staan. Providers mogen binnen Nederland naar niet-Nederlandse E.U. nummers bellen dus gewoon in rekening brengen. Bij Hussel mobiel zijn tegenwoordig ook dié kosten binnen de bundel. Niet altijd bij de oudere abonnementen.

Ook Belonbeperkt dekt alleen de verkeerskosten.

0900 nummers worden dus deels apart in rekening gebracht. SMS naar 4-cijferige diensten worden volledig apart in rekening gebracht (The Voice = € 0,99 per sms!).


Hoi @konijn3 en welkom op het forum! Super dat je je vraag hier stelt. Ik begrijp dat het hier om vaste telefonie gaat? Zo te zien heb je al twee reacties ontvangen op je vraag, fijn! Voor de handigheid alleen nog alle landen waar je naartoe kunt bellen als je BelOnbeperkt Altijd hebt. Die lijst kun je hier vinden, onder het kopje ‘Naar welke landen kan ik onbeperkt bellen met BelOnbeperkt Altijd?’. Hiermee kun je altijd onbeperkt bellen naar vaste én mobiele nummers in deze ruim 80 landen. Weet je hiermee voldoende? Ik hoor het graag! 


Reageer