Skip to main content

Mijn vader heeft sinds kort een KPN Box 12 omdat de Experia Box v8 kapot is gegaan.

Alleen is er een klein probleem, want bij de v8 kon je FSK aanzetten en bij de Box 12 niet.

Hij heeft per ongeluk een E290 voor Duitsland en deze ondersteunt geen DTMF.

Dus mijn vraag is: gaat KPN overstappen op FSK? Of is er een nieuwe DECT-set nodig? 

Hallo @NathanH is de Gigaset E290 geen EU product en inderdaad alléén geschikt voor Duitsland? Ik zou even de specificaties nakijken.

Anders een nieuwe telefoon voor de NL markt kopen en is de E290 geschikt voor het netwerk van Ziggo, dus kun je hem verkopen aan iemand die Ziggo klant is.

Je kunt ook een FSK-DTMF converter kopen, kost ongeveer 40 euro.

Succes,

 


@JanD, Het is juist KPN dat een vreemde eend in de bijt is met nummerherkenning o.b.v. DTMF. De Europese "standaard" is FSK.


@JanD, Het is juist KPN dat een vreemde eend in de bijt is met nummerherkenning o.b.v. DTMF. De Europese "standaard" is FSK.

Heb ik iets anders geschreven dan?

 


Hij heeft per ongeluk een E290 voor Duitsland

Ik snap niet helemaal hoe je '’per ongeluk'’ eentje voor Duitsland (...) kan kopen.

Nederlandse webshops hebben ze voor NL (bv mediamarkt) danwel voor België (ook fsk), Nederland (dtmf) of beide (Bol.com).

fsk - dtmf converters kom ik vrijwel niet meer tegen.

Eenvoudigst is een nieuw dect setje kopen om nummerweergave bij kpn te hebben.

Bv deze E290 via Bol. Deze heeft ook dtmf nummerweergave. Er staat bij Bol ook een E290 met de tekst '’geschikt voor Belgische aansluiting'’. Deze is wel goedkoper maar heeft ook geen dtmf nummerweergave!


Hallo @PeterG , zie onderstaande links inzake omzetters:

https://www.phone-master.nl/FSK-DTMF-Converter/FSK-DTMF-Converter.html