Skip to main content

Sinds kort KPN box 12.

Problemen met het aansluiten  van mijn Dect op phone 1

Ik bezit twee basis stations: Gigaset S450IP en N300A IP beide basis station geprobeerd

Het probleem is dat mijn handset  (HS) geen verbinding met het basis station  kan maken.

Met gewone telefoon vast gesteld dat er een kiestoon is op Phone 1

Als deze basis stations  niet kunnen werken zie graag een suggestie voor een model wat wel werkt

Welk type handset gebruik je dan?


De telefoon heeft geen type aanduiding frabriekant Siemans  geplaatst in charger S45


Beide basisstations hebben een brede RJ socket voor de modem aansluiting maar KPN box12 heeft een smalle RJ socket. Ik gebruik een smalle kabel voor het basis station.

mogelijk biedt te weinig anders aan.


Te weinig aders


Bij Gigaset S450IP  licht de toets niet op. Ik vermoed dat dat basisstation defect is

De vraag is ook kan S45 werken met basisstation N300A IP


Zelf heb ik ook een N300A IP en die heb ik in het verleden ook op de telefoonpoort van een V10 aangesloten gehad. Dat werkte prima.

De N300A IP heeft een RJ45 aansluiting om deze op het LAN aan te sluiten en tevens een RJ11 aansluiting om deze met een telefoonkabeltje op de RJ11 poort van de V12 aan te sluiten.


werkt de N300A IP samen met handset S45


N300A IP aangesloten met de RJ11 op de poort van de V12 Het basis station S45 wil de HS aansluiten op Basis 1 maar blijft hangen in de aanmeld procedure.

 


N300A IP aangesloten met de RJ11 op de poort van de V12 Het basis station S45 wil de HS aansluiten op Basis 1 maar blijft hangen in de aanmeld procedure.

En als je de S450 IP gebruikt i.c.m. die S45 handset?


Ja, door verder onderzoek het probleem opgelost de aanmelding met basis station verliep moeilijk . Ik bel dus nu over IP