Skip to main content
Antwoord

Foutmelding "status: error - netwerkerror" bij VOIP nummer KPN Box 12

• October 19, 2025
  • 2 reacties
  • 42 keer bekeken

Na een klacht over problemen met de DSL lijn (onstabiel) heeft KPN op afstand gekeken naar de problemen. Soms viel het internet weg.  

Gisteren werkte opeens mijn VOIP nummer niet meer door het onderzoek van KPN.  Bij het VOIP nummer stond opeens ‘ingesteld door KPN’. Normaal staat hier ‘ingesteld door gebruiker’.

Bij diverse pogingen om mijn VOIP nummer (cheapconnect) activeren krijg ik te zien ‘status: error - netwerkerror’.  Bij het telefoonnummer staat weer ‘ingesteld door gebruiker’.

Telefoonnummer: 31xxxxxxxx

Gebruiknaam: 31xxxxxxx

Wachtwoord: xxxxx

Proxy:   voip.cheapconnect.net

Domein: voip.cheapconnect.net

Registrar: voip.cheapconnect.net

Dit staat nu in mijn scherm bij instellingen telefoonnummer.

Internet werkt, ik word er langzamerhand ‘gek’ dat mijn voip het niet werk. Klanten kunnen mij nu niet meer bereiken. 

Het modem BOX12 heeft firmware versie: V12.C.24.16.14

Beste antwoord door Henk wipper

De oplossing heb ik zelf uitgevonden, terwijl ik echt dom geboren ben.  Ik heb het modem gereset, een tandenstoker in het gaatje gestopt en uit en aan laten gaan. Daarna weer opnieuw ingesteld en VOIP werkt weer.  Hoop dat het voorlopig weer blijft werken.  Vreemd allemaal dat het opeens niet werkt.

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 19, 2025

De oplossing heb ik zelf uitgevonden, terwijl ik echt dom geboren ben.  Ik heb het modem gereset, een tandenstoker in het gaatje gestopt en uit en aan laten gaan. Daarna weer opnieuw ingesteld en VOIP werkt weer.  Hoop dat het voorlopig weer blijft werken.  Vreemd allemaal dat het opeens niet werkt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 21, 2025

Goedemorgen ​@Henk wipper , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Goed om te lezen dat je dit probleem zelf hebt weten te verhelpen door de Experia Box te resetten! Ik kan dit ook niet direct verklaren maar ben vooral blij dat je de boel weer werkend hebt gekregen. Sindsdien heb je hopelijk ook geen problemen meer ervaren?