Skip to main content

Sinds een aantal dagen komt het soms voor dat een inkomend gesprek op mijn vaste lijn gekoppeld aan mijn Fritz!Box 7590 na een (willekeurig) aantal minuten wordt verbroken.
Daarvoor heeft het maanden prima gewerkt.
In de Fritz!Box staat als melding: “internettelefonie met (extern nummer) via ims.imscore.net is niet geslaagd (555). 
Ik heb een XGS-PON glasvezelaansluiting 1GB.
Al mijn verbindingen gecontroleerd en reset uitgevoerd ONT en modem. Heeft niet geholpen.
Kan de oorzaak bij de server van KPN liggen?
 

Via mijn Fritz!Box 7590 AX gebruik ik nog steeds de SIP gebruikersnaam die destijds is toegekend voor mijn koperverbinding VDSL. Deze gebruikersnaam is gekoppeld aan mijn vaste telefoonnummer en werkt goed! 
In de servicetools staat een nieuwe SIP gebruikersnaam (toegekend na overstap naar glas) die niet werkt!
Wel bijzonder is dat een wijziging van het wachtwoord voor deze nieuwe SIP gebruikersnaam ook geldt voor de oude.
Wel heb ik nu de laatste weken soms storing op de telefoonverbinding zoals in een ander topic gemeld.
 

 

 

Admin: samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp


Naast probleem met inkomende gesprekken ontstond ook een storing op het internet. Regelmatig werd de verbinding verbroken en opnieuw opgestart. Zojuist door een monteur het Genexis NT kastje vervangen door een XGS-PON ONT van Nokia. Het Genexis kastje was defect.Â