Skip to main content

Hoe kan het dat als je 30 jaar klant bent bij KPN voor vast bellen en later ook internet erbij dat de monteur bij een storing komt vertellen dat je helemaal geen aansluiting hebt en je zelf voor eigen risico en rekening via mijn aansluiting.nl een lijn moet aanvragen. Wel 30 jaar rekeningen ontvangen. Ook is er vaker een storingsmonteur geweest en toen was er niets aan de hand. Te bizar voor woorden dit. En als je dan opzegt krijg je de eindfactuur en daar staat dan op afkoopsom resterende looptijd contract. Terwijl er ook gewoon een maand opzegtermijn wordt berekend voor zowel telefoon als internet. Hoe lang wil KPN zijn contracten maken… is 30 jaar niet lang genoeg? Ik verbreek helemaal geen contract want ik heb nooit een contract getekend voor een bepaalde periode. 

Dag @Mrs. Irri, 

Welkom op het KPN Forum. Wat een gekke situatie. Wij hanteren geen contracten voor de duur van 30 jaar (of langer), contracten voor een thuisaansluiting zijn nooit langer dan 1 jaar (12 maanden). Daarna is de aansluiting maandelijks opzegbaar, het klopt dus wel dat er dan een opzegtermijn van een maand is. Als je vragen over de afkoopsom hebt, wil ik de situatie graag voor je nakijken. Kun je je gegevens (naam, geboortedatum en adres) invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik het dossier opzoeken. 


Ik denk dat @Mrs. Irri eigenlijk in beginsel de storing gewoon verholpen wil hebben. Wel een beetje jammer dat hier pas na 5 dagen gereageerd word.


Klopt Nick. Het zou allemaal niet zo moeilijk hoeven zijn. Maar als je na 30 jaar klant te zijn zo behandeld wordt is de weg naar de uitgang snel gemaakt. Jammer maar ik heb het opgezegd. En inderdaad staat er op de eindafrekening afkoopsom beëindigen contract. 
en dit is niet de eerste keer. Toen ik een paar jaar geleden na 25 jaar mijn zakelijke nummer heb opgezegd moest ik voor 8 lijnen 8 x afsluitkosten betalen. Bizar. Toen ik er vorige week over belde heb ik 3 x moeten bellen met per keer ruim een half uur in de wacht en niemand kon wat voor me doen. Ik moest gewoon betalen. Toen maar officiële klacht ingediend. 


Spijtig om te lezen dat het zo is gelopen. Naar aanleiding van een klacht wordt altijd contact opgenomen. Op basis van de door jou in je Forumprofiel ingevulde gegevens, zie ik dat de klacht in behandeling is genomen en er inmiddels contact is geweest. 


Reageer