Skip to main content

Beste mensen in de forum,

Sinds paar weken mijn huistelefoon vaste lijn geen geluid heb als iemand gebeld! Ik heb gecheck de geluiden van de telefoon werkt, ik gevolgd van daar antwoorden van de forum geprobeerd maar helaas niet werkt.

Zijn er iemand hier kan mij helpen?

Bedankt,

mvg,

Eddy.



*admin: afgesplitst

Hoi @Vast telefoon geen geluid, welkom op ons forum! 
Bedoel je dat het toestel niet meer overgaat? (ook niet stil?) of dat je de andere partij niet hoort praten bij binnenkomende oproepen?

Heb je het toestel en je experiabox al herstart en/of gereset?
Kun je het ook met een ander toestel proberen?  


Hoi Thomas, klopt , was  geen beltoon wel lamp knippert! Ik kan wel gebruiken om te bellen, niet de bedoeling dat ik de hele dag mijn vast telefoon moet om te staren .

ik heb alle procedures om te resetten , of verplaats naar poort 2 of weer 1, uitzetten e.d.nog niet met ander toestel om te proberen want ik heb gecheckt dat de bel toon werkt!

Of misschien moet ga mijn vast telefoon op te zeggen, zou de beste oplossing zijn?

dank voor de reacties, misschien komt nog ander advies ,voor dat ik mijn abonnement op te zeggen .

mvg,

eddy.


Goedemorgen Eddy, bedankt voor je terugkoppeling!
Als het lampje knippert betekent het dat de oproep gelukkig wel binnenkomt. Op dit moment vermoed ik dat er met het toestel zelf iets niet helemaal goed is. Of dat een instelling is of dat deze kapot is kan ik moeilijkk beoordelen vanaf hier!
Is het mogelijk die instellingen te controleren of een ander toestel te proberen?

Het abonnement wijzigen of opzeggen kan natuurlijk ook maar daarvoor kun je dit doen via je MijnKPN of door met ons bellen op 0800-0402


Goedendag Thomas, heel veel bedanken voor je snelle reacties en service van KPN.

ik heb geprobeerd met ander toestel( nieuw), was ook niet gelukt. Heb ik ook nog gereset en geprobeerd naar poort 1 of anders som , ook niet gelukt. Advies van de KPN service per online, moet monteurs komen ten kosten van mij voor € 60.00.! Ik moet nog over na denken hoor, jammer ben ik echt een trouw klant bij KPN meer dan 32 jaar nog nooit naar ander provider gewisseld. Blijft mijn vast telefoon niet werkt 😩😩😩. Ik ben eigenlijk heel veel vertrouwen bij KPN. Vandaag bij KPN winkel geweest in Hilversum, zijn advies ook KPN bellen 08000402. Idd geval heel dank Thomas. Ik moet nog overwegen met mijn abonnementen. Fijne dag,

mvg, 

eddy


Ahh dat is balen. Als het met een ander toestel het zelfde probleem geeft zit het hem vaak in de kabel tussen je experiabox en het toestel. Waar dat precies fout gaat is altijd wat lastig te zeggen.
Ik hoop dat mijn telefonische collega's nog even met je mee kunnen denken!

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je me te vinden!


  Ja echt balen. Gisteren was je telefonische collega’s geholpen, ook niet gelukt. Haar advies om mijn vast toestel naar KPN winkel brengen om te proberen of werkt. 
Vandaag heb ik nog geprobeerd met de nieuwe kabel van toestel naar experia box , was ook niet gelukt 😟😟😟.

ben nog steeds hopeloos, 😭.

groetjes,

eddy.

 


Als je wilt kijk ik ook graag even mee, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Vast telefoon geen geluid
Hoi Eddy, ik zie dat je gegevens ingevuld hebt. Ik heb meteen even met je meegekeken.
Heb je de huistelefoon in de 1e of 2e telefoon aansluiting op je experiabox zitten? Kun je het ook eens proberen in de andere?
 


Hoi Thomas, de kabel heb ik nu op poort 2 geplaats. Naar andere ingang /poort is niet voor phone, met kleur geel o. a voor televisie/ 4 ingangen/ kleur oranje/WAN ?

bedankt


Hoi Eddy, ik bedoelde inderdaad de groene poort 2. Ik ben benieuwd of hij nu werkt! Kun je je huistelefoon eens proberen te bellen met je mobiele telefoon? 


Hoi Thomas, de kabel zit op de poort 2, nog steeds kan niet gebeld worden/ geen oproep ring toon. Blijft het zelfde… zoals gewoon als gebeld niet over wel kunnen zien op de scherm dat gebeld werd. Maar op de experia box op de signal lampen bij voice is de groen lamp zwak iets minder feller.

ben nog niet opgelost...😩😩😩


Ik heb het nummer even verwijderd uit je experiabox en weer opnieuw toegevoegd op poort1. Zou je die nog eens kunnen proberen en jezelf nog eens kunnen proberen te bellen?


Ik heb verplaats naar poort 1 nu en geprobeerd te bellen blijft niet werkt , wel gezien dat ik bel op het scherm zoals altijd.


Ah balen. Ik stel dan nu eerst voor je experiabox om te ruilen voor een andere. Je kunt de oude vanaf morgenmiddag 14:30 omruilen bij de jumbo bij jou in de buurt. Ik stuur je nog even een privébericht met meer informatie en je krijgt er ook nog een mail/sms over!


Voor de meelezers, de oorzaak leek te zitten in de splitter tussen. Mocht je ditzelfde ervaren kun je deze splitter het beste uit je installatie verwijderen. De binnenkomende kabel (op de onderstaande afbeelding oranje) mag direct naar de (grijze) DSL aansluiting op je experiabox en je toestel op de (groene) Tel1 aansluiting op je experiabox.

 

Â