Skip to main content
Beantwoord

Geen nummerweergave meer na aansluiting KPN glasvezel

• 13 februari 2025
  • 9 reacties
  • 85 keer bekeken

Situatie: KPN 12 box met telefoonaansluiting via Siemens C470 IP box.

Had een ‘ouder’ Gigaset toestel en nummerweergave was prina bij Ziggo en na overgang naar KPN niets meer…

Even in de online techno duiken en blijkbaar werkt nummerweergave in dat toestel met FSK en niet met DTMF (Alleen KPN gebruikt dit protocol voor nummerweergave).

OK, geen probleem ik koop een nieuw Gigaset (C570HX) toestel dat zowel FSK als DTMF voor nummerweergave kan gebruiken.

Vol verwachting klopt mijn hart en na aanmelden nieuw toestel ja hoor GEEN NUMMERWEERGAVE!
Nu lees ik dat het ook aan de KPN router kan liggen? 

Wie schijnt wat licht op dit vervelende probleem? Had eerder KPN gebeld en de dame aldaar was wat kort af en wilde het probleem niet echt begrijpen.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Graag een oplossing, welkom op onze community! Hier was inderdaad een issue mee maar dat zou inmiddels verholpen moeten zijn. Welke softwareversie heeft jouw box12?

Bekijk origineel

9 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15466 reacties
  • Antwoord
  • 17 februari 2025

Hoi ​@Graag een oplossing, welkom op onze community! Hier was inderdaad een issue mee maar dat zou inmiddels verholpen moeten zijn. Welke softwareversie heeft jouw box12?

Beste Thomas,
Dank voor je reactie.
Settings na inloggen in de sectie Device info > General geeft weer software versie: SGEJ1000060E
Op de inlogpagina zelf wordt nergens firmwareversie V12.C.XXXXXX weergegeven?
Dus…?
Alvast bedankt.
Jur

en sectie is hier beter gespeld… ;-)

Nu ik verder lees en zie dat er ‘2 knopjes zijn toegevoegd’ aan de loginpagina van het modem heb ik klaarblijkelijk een oudere software versie in die 12 box zitten. Er zijn maar 2 ‘knopjes’ login naam en pswd. Dus graag zsm een update er in schieten of een nieuw moden aub.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15466 reacties
  • 18 februari 2025

Ah dan heb je de nieuwe software op dit moment nog niet. We zijn deze nu momenteel aan het uitrollen. Gebruik je naast je experiabox ook nog wifiversterkers van ons? Als je de vierkante wifi versterkers nog gebruikt kan het wat langer duren voor je de update krijgt omdat het daar nog niet helemaal goed mee werkt. Als je de ronde (witte of zwarte) hebt zou het niet heel lang meer moeten duren. Je hoeft hier zelf niks voor te doen trouwens, de update komt vanzelf

Nope geen versterkers nodig. Wel nieuwe firmware.

Maar uhhh aan het uitrollen? Dat topic is van 8 maanden geleden!
Gaat alles zo snel bij KPN?

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 18 februari 2025

Ja, binnenkort komt er kleuren-televisie bij kpn 😁

Maar eh, ik heb met m'n v10 modem ook ongeveer een jaar na de start van de uitrol pas de nieuwe software gekregen.

Maar goed, ook met de oude software zou je nummers van binnenkomende oproepen op je vaste telefoon moeten zien.

Is de telefoon aangesloten op een van de phone poorten? Of gebruik je de IP functie?

Dank voor de reactie.
Alles gaat via de tel poort van de V10 router naar IP box vandaar (nog) geen nummerweergave denk ik.
En ja ik wacht ook nog op kleuren tv… ;-) Kirk out.

Ongelooflijk… ik blijf maar wachten.
Het updaten van de firmware is klaarblijkelijk een proces dat op locatie en met hand gedaan moet worden door KPN medewerkers. Wat een blamage, ik wil nummerweergave en dat kan blijkbaar, maar dan moet wel de sofware een update krijgen; oeps een spelvout software moet het zijn….
Kom op KPN schiet die nieuwe firmware er nu eens in… pfffff