Skip to main content

Op onze Gigaset AS190 werkt nummerweergave niet  Uiteraard de aanwijzing gevolgd om de KPN Box 12 te resetten, maar dit heeft geen resultaat gehad. Heel vervelend, dus wat nu te doen?

Hallo @Joseph54 kun je wel bellen en gebeld worden via de vaste lijn?

Wat staat er in de modem geregistreerd qua telefoon(instellingen)?

Deed nummerweergave het eerder wel (via een ander modem)?

 


Bellen en gebeld worden is geen probleem. Nummerweergave heeft het altijd gedaan, maar we hebben sinds kort een nieuwe Gigaset-telefoon (de vorige was ook een Gigaset...) dus wellicht ligt het daaraan.  Waar vind ik de telefooninstellingen van het modem?


Hallo @Joseph54 de instellingen vind je in het modem, maar niets aangaande nummerweergave. Je kunt bellen en gebeld worden zeg je, dus de noodzaak om in de modem te kijken in niet meer aanwezig.

Is de nieuwe Gigaset wel geschikt voor NL en DTMF, want sommige toestellen zijn alleen geschikt voor de kabel, zoals Ziggo.

 


Ik vermoed dat deze Gigaset niet voor Nederland is bedoeld. 

Dan moet M101 in de code onderop de basis staan en bovendien de tekst "Analoge telefoon aansluiting in NL".

Als dat er beide niet op staat is deze niet geschikt voor de nummerweergave bij kpn.


@PeterG Ik heb beide aanduidingen niet kunnen vinden, maar toch lijkt het probleem opgelost. Ik heb op een Gigaset-site gevonden dat je door het van de stroom halen van het basisstation onder gelijktijdig indrukken van de 'pager’-knop het probleem kunt verhelpen. Ingedrukt houden van de pagerknop terwijl je het basisstation weer van stroom voorziet om tenslotte de handset weer aan te melden is de truc, die (vooralsnog...) lijkt te werken.