Skip to main content

Gisteren zijn mijn ouders (beide 80+) over gegaan van koper naar glasvezel.

Alles werkt m.u.v. vaste telefoon verbinding (direct ingesprektoon).

Storingslijn gebeld (3x verbinding verbroken door KPN na 20 minuten).

Eindelijk iemand gesproken, kan niet helpen.

Nu 3 dagen wachten op een monteur.

DAT KAN NIET WAAR ZIJN.

Hoi @J_de_Wolf, welkom hier. 

Jouw ouders zitten dus zonder telefoon. Een monteur moet dit oplossen begrijp ik. Deze is al aangestuurd? Mag ik voor de zekerheid nog eens meekijken. Zou je jouw profiel willen voorzien van hun gegevens. Ga ik kijken of er nog mogelijkheden zijn. 


Bart, profiel aangepast.


Ik vrees dat de monteur niet eerder kan, @J_de_Wolf .  We hebben een escalatieproces voor medische noodgevallen. Hebben jouw ouders een medisch alarm of zijn anderszins afhankelijk van de telefoon waarbij geen telefonie voor levensbedreigende situaties zorgt? Dan kan ik voor je kijken. 

Ik snap dat je die mensen zo snel mogelijk weer aan telefonie wilt helpen maar helaas laat de monteursagenda in Zwolle dat momenteel niet toe. 


Medische noodzaak is er (gelukkig) niet.

Wel was er toegezegd dat er vandaag een afspraak gemaakt zou worden.

Dat is tot op dit  moment nog niet gebeurd.


@J_de_Wolf Gelukkig, dat scheelt een klein beetje. Maar je wilt het logischerwijs zo snel mogelijk opgelost hebben. Ik heb de gegevens erbij gepakt en zie dat er een melding open staat bij onze Technische Dienst. Zij nemen zo snel mogelijk contact op om het verder op te lossen en plannen (indien nodig, maar gezien je verhaal ga ik daar wel vanuit) de monteur voor je in.


@J_de_Wolf misschien is het probleem helemaal anders maar ik had hetzelfde probleem na oplevering van het abonnement (gisteren).

 

Ik heb het probleem gisteren “op kunnen lossen” door de KPN BOX 12 te resetten naar de fabrieksinstellingen. Wellicht werkt dit voor je ouders ook.

 

Zie https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm voor de procedure. Alleen een paperclip is nodig.

Wellicht een poging waard.


Goedemorgen @J_de_Wolf, ik heb nog even naar de melding voor de Technische Dienst gekeken en als het goed is werkt inmiddels dan nu de vaste telefoon van jouw ouders weer.