Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik het vaste telefoonnummer van mijn schoonmoeder porteren naar mijn VOIP-aanbieder?

• April 3, 2025
  • 16 reacties
  • 113 keer bekeken

Hallo,

Volgende week vrijdag gaat mijn schoonmoeder al naar een verzorgingstehuis ivm beginnende dementie. Allemaal last-minute en gisteravond bepaald. Er komt dus een hoop geregel bij, maar mijn vriendin wil graag het oude ouderlijke vaste telefoonnummer behouden. Nu kunnen wij dat nummer bij onze VOIP-aanbieder parkeren, maar voordat wij het abonnement opzeggen (ze heeft daar straks een centrale telefoon en televisie via een andere aanbieder waarmee het verzorgingstehuis een contract heeft), zou ik graag de mogelijkheden willen weten. Ja, wij hebben toegang tot haar abonnement. Zelf zitten wij niet meer bij KPN, omdat KPN weigert bij ons glasvezel neer te leggen 😇

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@CreativeS, welkom bij onze community. 

vraag het bij je VOIP aanbieder ?, verwacht niet dat KPN hier mee kan helpen.

Maar goed, dit soort fora is sowieso kansloos, want ik moet een medewerker spreken, geen andere klant.

Het moet me toch van het hart dat ik hier niet mee eens ben. Zeker andere klanten kunnen veel inzichten bieden bij verschillende problemen. In dit geval was het makkelijk on rechtstreek contact op te nemen. Voor in de toekomst en voor andere meelezers: maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met op wanneer het uitkomt.

Terugkomend op het porteren van het telefoonnummer: dit gaat inderdaad via de nieuwe (VoIP)provider. Ze horen hier een proces voor te hebben, vaak wordt er tijden de aanvraag gevraagd op welk adres en naam het nummer op het moment van aanvragen staat. Dank overigens aan de andere gebruikers voor het meedenken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

• Auteur
  • April 4, 2025

Het is toch niet zo'n rare vraag? Of wil webcare zijn vingers hier niet aan branden?

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 4, 2025

Dag ​@CreativeS , volgens mij ben je hier aan het verkeerde adres, je moet het gewoon aanvragen bij je VOIP provider met nummerbehoud van betreffend telefoon nummer, die VOIP provider regelt de rest en KPN zal aan het porteren meewerken en het (naar in aanneem) abonnement (bij KPN) be-eindigen.

• Auteur
  • April 4, 2025

Nee, want het KPN-abonnement van mijn schoonmoeder staat niet op onze naam, dus ik vraag heel simpel aan de medewerkers wat de gang van zaken is. Als ik de porteringsaanvraag direct via mijn VOIP-aanbieder doe, komt er straks 0 op rekest omdat de naam niet overeenkomt en dan zijn we weer een nutteloos aantal dagen verder. Logisch toch dat ik het hier even vraag?

Forum|alt.badge.img+5
  • Helper
  • April 4, 2025

• Auteur
  • April 4, 2025

Gelukkig werk jij dan ook niet bij KPN. Maar goed, dit soort fora is sowieso kansloos, want ik moet een medewerker spreken, geen andere klant.

• April 4, 2025

Ik weet uit ervaringen (soortgelijke situatie’s) dat dit geen probleem was.
Wat is je voip aanbieder als ik vragen mag ? Niet dat er toe doet.
Ik (en velen in mijn omgeving) gebruiken : ****
( het begint met een c en het eindigt op heapconnect )

• Auteur
  • April 4, 2025

Kijk, net wat duidelijker. Dank ​@KeesYagi .

Inderdaad, die VOIP-provider. Heb ons nummer op die manier ook bij Ziggo vandaan gehaald. Ik ga het gelijk indienen. Zal het begeleiden met facturen waar het nummer op staat.

Dank ​@KeesYagi 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 5, 2025

Hi ​@CreativeS, welkom bij onze community. 

Maar goed, dit soort fora is sowieso kansloos, want ik moet een medewerker spreken, geen andere klant.

Het moet me toch van het hart dat ik hier niet mee eens ben. Zeker andere klanten kunnen veel inzichten bieden bij verschillende problemen. In dit geval was het makkelijk on rechtstreek contact op te nemen. Voor in de toekomst en voor andere meelezers: maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met op wanneer het uitkomt.

Terugkomend op het porteren van het telefoonnummer: dit gaat inderdaad via de nieuwe (VoIP)provider. Ze horen hier een proces voor te hebben, vaak wordt er tijden de aanvraag gevraagd op welk adres en naam het nummer op het moment van aanvragen staat. Dank overigens aan de andere gebruikers voor het meedenken. 

• Auteur
  • April 5, 2025

Het moet me toch van het hart dat ik hier niet mee eens ben. Zeker andere klanten kunnen veel inzichten bieden bij verschillende problemen. In dit geval was het makkelijk on rechtstreek contact op te nemen.

Dat mag, maar als ik informatie van jullie direct (niet qua tijd, wel qua korte lijn) wil hebben, dan vraag ik dat. Zeker omdat het te porteren nummer niet op mijn naam staat. Wat gek hè, dat ik dan liever wat concrete informatie zou willen hebben om goed beslagen ten ijs te gaan. Wat grappig dat men tegenwoordig liever alles op de bonnefooi laat gaan.

Overigens heb ik geen zin in bellen, dat moet hier ook gewoon kunnen en ja, ik weet het… zoals op vele klantenfora speelt een vast clubje de ballotagecommissie om te onderzoeken of het een belangrijke vraag is of niet… waarbij ik nog steeds niet weet of iets klopt. Maar goed, dank jullie wel voor jullie ontzettend fantastische service!

@KeesYagi , even apart nogmaals dank voor je concrete informatie (welke ik ook als ‘beste antwoord’ heb geselecteerd).

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 6, 2025

@KeesYagi Is het niet (meer?) toegestaan om Cheapconnect te zeggen op dit forum? 😅

Dat mag, maar als ik informatie van jullie direct (niet qua tijd, wel qua korte lijn) wil hebben, dan vraag ik dat. Zeker omdat het te porteren nummer niet op mijn naam staat.

@CreativeS Als je direct contact wilt moet je naar de klantenservice, dat is dit forum niet. Als je niet wilt bellen, kan je ook bericht op Facebook of X sturen. Dat heb ik de laatste twee keer gedaan. Gewoon hop volledige vraag inclusief je klantgegevens, en je krijgt een fantastisch uitgebreid en duidelijk antwoord terug van de webcare binnen paar uur. Zeker een aanrader.

zoals op vele klantenfora speelt een vast clubje de ballotagecommissie om te onderzoeken of het een belangrijke vraag is of niet… waarbij ik nog steeds niet weet of iets klopt.

Ik kom geregeld wel eens op dit forum kijken, maar wil graag zelf zeggen (ook voor toekomstige lezers) dat elke vraag gesteld mag worden. Enige puntje is verwachtingspatroon; dit is geen klantenservice, maar alsnog een waardevolle plek vol met KPN klanten en ervaringen. Hopelijk krijg je de nummer portering snel geregeld. 😀

• Auteur
  • April 8, 2025

En zoals verwacht… KPN heeft de portering geweigerd. Juist daarom wilde ik contact met KPN. Maar goed, dan maar op een andere manier. Bedankt.

En ​@ikheetjeff ? Inderdaad, de verwachtingen waren weer eens te hoog. Maar ja, dat heb je tegenwoordig bij elke provider.

En ​@Alex van KPN? Nee, jij hebt niet het beste antwoord, dus niet mijn keuze aanpassen en jouw reactie kiezen. Beste antwoord was nog steeds van ​@KeesYagi en blijft dat ook!

• April 8, 2025

En zoals verwacht… 

O !, nou ja

KPN heeft de portering geweigerd

Een reden gekregen ?
Nog een lopend contract of zo ?

Juist daarom wilde ik contact met KPN.

Bellen kan nog wel toch  (?)

Maar goed, dan maar op een andere manier. Bedankt.

Hoe dan  ?

En ​@Alex van KPN? Nee, jij hebt niet het beste antwoord, dus niet mijn keuze aanpassen en jouw reactie kiezen. Beste antwoord was nog steeds van ​@KeesYagi en blijft dat ook!

Ik zag het ook gebeuren, maar ik kan niet zien wie dat doet.
Wat voor gedachte daar achter zit dat zou ik graag weten.

Overigens vind ik het hele gebeuren rond “het beste antwoord” een vreemd iets.

@KeesYagi Is het niet (meer?) toegestaan om Cheapconnect te zeggen op dit forum? 😅

Nee horr, niet dat ik weet, dat was (een poging tot) een grapje.
CC wordt hier vaak genoemd op dit forum.

Forum|alt.badge.img+5
  • Helper
  • April 8, 2025

die andere manier lijkt me niet zo moeilijk, gewoon account aanmaken op naam van (schoon) moeder bij cheapconnect, vervolgens nogmaals proberen, als dat ik gelukt account van schoonmoeder proberen over te zetten op eigen account/ naam van account van schoonmoeder (later) veranderen naar eigen naam. 

• Auteur
  • April 8, 2025

Inderdaad ​@retep_ dan is het nummer in ieder geval ‘binnen’ en kan het abonnement opgezegd worden. Kijken we later wel weer om het tussen twee accounts te porteren  :)

@KeesYagi? Bellen heeft geen zin want de reden is een niet overeenkomend adres. Zelfs met bewijslast is het niet mogelijk. Ja, die bureacratische onzin, dan maar op een manier die wel werkt. En ja, dat beste antwoord is inderdaad onzin. Alsof het een wedstrijd is, maar aangezien de mogelijkheid bestaat...

• Auteur
  • April 8, 2025

Ja, die bureacratische* onzin

Dat moet natuurlijk ‘bureaucratische’ zijn 😕

Anyway, portering is al goedgekeurd en het nummer wordt binnen een week overgezet.

Daarna direct opzeggen en succes ermee.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 9, 2025

Ik gok dat dat per ongeluk ging, mijn fout en bij deze mijn excuses. ​@KeesYagi dank voor je hulp hier. 

Waarom ik mijn eigen antwoord heb gemarkeerd is omdat er een optie in staat om een terugbelafspraak te maken, dit helpt andere meelezers.