Skip to main content

Kan ik mijn vaste nummer over laten zetten naar mobiel nummer? Ik heb een abonnement voor vaste telefoon, internet en televisie.

Goede morgen @maxengea , welkom op het forum.
Je kunt van een vaste nummer geen mobiele nummer maken als je dat bedoelt. Maar, wat wel kan (en misschien bedoel je dat ook wel) is het doorschakelen van jou vaste telefoon naar een mobiele telefoonnummer. Dit kun je zelf regelen via MijnKPN, onder Vast Bellen en dan Telefooninstellingen.


Dat is zeker mogelijk, maar wel kostbaar.

Ik zocht op : “vast telefoonnummer op mobiel” in een www zoekmachine.

En vond van alles.

Wat is je toepassing als ik vragen mag, een bedrijf, of je  hebt het nummer is al lang en wil je niet opgeven, of ?

Ik gebruik alleen een vast nummer en die gaat parallel (gelijktijdig) over op een mobiel (maar niet via kpn).


Ik gebruik mijn vaste telefoon praktisch nooit, hoofdzakelijk mijn mobiel 


het is de bedoeling om mijn vaste nummer te laten vervallen, en in plaats daarvan een mobiel nummer in mijn abonnement te nemen.


Dan kun je ‘m doorschakelen, als beide nummers bij kpn zijn dan moet dat kosteloos zijn, als het goed is, dat gaat wel eens mis, gezien de berichten die ik er hier over lees.

Ik gebruik mijn vaste telefoon praktisch nooit, hoofdzakelijk mijn mobiel 

Ja, helaas, dat merk ik ook, met veel gepiep en gekraak in mijn oor tot gevolg, vreemde gang van zaken.

Eerst leggen we snelle data verbindingen aan en dan gaan we met een zendertje verbinding maken met een mast ergens ver weg. Of gebruik je wifi-bellen ?


het is de bedoeling om mijn vaste nummer te laten vervallen, en in plaats daarvan een mobiel nummer in mijn abonnement te nemen.

Ik gebruik mijn vaste telefoon praktisch nooit, hoofdzakelijk mijn mobiel 

Hallo @maxengea 

 

Als je al een mobiel nummer hebt hoef je er toch geen extra bij te nemen?

Je vaste nummer kan je gewoon laten vervallen, afhankelijk van welke abonnement je hebt kan je dat zelf uitzetten via MijnKPN of anders via de klantenservice op 0800-0402.

Als je een oud abonnement hebt waar telefonie bij inbegrepen is dan zal het abonnement waarschijnlijk eerst omgezet moeten worden naar een Hussel abonnement en soms loont het dan niet om het te laten vervallen omdat je daarna net zo duur of duurder uit bent, dat moet je dan eerst even bekijken.