Skip to main content
Beantwoord

Ik kan niet bellen of gebeld worden op mijn vaste telefoon

• June 2, 2026
  • 6 reacties
  • 39 keer bekeken

Heb hetzelfde probleem, kan niet bellen of gebeld worden met de vaste telefoon. Ook na een herstart brandt er geen groen lampje voor de telefoonverbinding op het modem.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Beste antwoord door 550-550.5.0.0 Mail rejected

Inmiddels is duidelijk dat het te maken heeft met een niet soepel verlopende en slecht gecoördineerde overgang naar een andere provider.

6 reacties

Len B
Helper
  • June 2, 2026

Vervelend. Tenminste als je vast nog gebruikt 🙄.

Ff off topic.

Niet voor het één of ander maar mijn vader was 96 en had een persoonlijk alarm i.v.m. zijn handicap en daar moest je kastje aansluiten op een vaste telefoonlijn ! 

Misschien zullen er nu ook wel systemen zijn via je mobieltje maar niet alle senioren hebben een geschikt mobieltje daarvoor 🤷 !

Len B
Helper
  • June 2, 2026

probleem vaste telefoon, ik kan niet bellen met de vaste telefoon en ook niet gebeld worden

Indien je [jullie] een Box-12 modem heb ! !

Die heeft 2 PHONE poorten en bij mij werkt er 1 van de 2 ook niet voor een vaste telefoon.

Werkt ook niet.

Zou ook vreemd zijn, want er was niets gewijzigd voordat het niet meer werkte.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@550-550.5.0.0 Mail rejected, welkom op onze community!
Wat balen dat de telefoon niet meer werkt, de stappen die je hiervoor kunt doorlopen zijn:

• De andere telefoonpoort even proberen (heb je dus al gedaan)
  • Je experiabox herstarten
  • Je toestel herstarten
  • Je experiabox resetten
  • Even met ons bellen (vanaf een ander toestel natuurlijk) op 0800-0402

Laat je weten hoe t afloopt? Dit moet goed op te lossen zijn!

Inmiddels is duidelijk dat het te maken heeft met een niet soepel verlopende en slecht gecoördineerde overgang naar een andere provider.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 3, 2026

Beste ​@550-550.5.0.0 Mail rejected ga je alleen met je vaste telefoon naar een andere provider of compleet weg bij KPN en naar een andere provider?