Op 16 januari 2025 stap ik met internet en vaste telefoon over naar Ziggo. Voor de vaste telefoon heb ik gevraagd om nummerbehoud van het nummer dat ik al mijn hele leven gebruik. KPN weigert dat. Waarom?
Ik wil mijn vaste telefoonnummer meenemen bij overstap naar Ziggo maar KPN weigert dat, waarom?
Beste antwoord door Vallekie
Beste mensen, Het probleem is waarschijnlijk opgelost. Ik heb de suggestie om te bellen naar de KPN klantenservice opgevolgd en zij waren hogelijk verbaasd dat nummerbehoud niet was geaccepteerd. N.a.v dat antwoord heb ik, voordat ik Ziggo ging bellen, de diverse e-mails over mijn aanvraag nog eens doorgenomen en zag ik dat het telefoonnummer foutief in de hun opdrachtbevestiging stond. De laatste twee cijfers waren verwisseld. Dat was mij eerder niet opgevallen. Ik heb daarop Ziggo gebeld om het probleem op te lossen en de verzekering gekregen dat het in orde zou komen.
Hartelijk dank voor jullie meedenken en suggesties. Ook voor de opmerking van wjb dat nummerbehoud wettelijk geregeld was. Dat blijkt te staan in art. 4.10 van de de telecommunicatiewet. Die tip kwam goed van pas toen ik klantservice van KPN belde en degene die ik aan de lijn had mij eigenlijk niet verder wilde helpen. Die ging maar uit van een voldongen feit. Dat werd anders toen ik haar vertelde dat nummerbehoud een wettelijk recht was. Toen werd ik spoorslags doorverbonden naar een beter geïnformeerde medewerkster.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.