Op 16 januari 2025 stap ik met internet en vaste telefoon over naar Ziggo. Voor de vaste telefoon heb ik gevraagd om nummerbehoud van het nummer dat ik al mijn hele leven gebruik. KPN weigert dat. Waarom?
Is je contract bij KPN afgelopen?Â
Hoe weet u dat KPN nummerbehoud weigert?
Ziggo is degene die het verzoek om nummerbehoud bij KPN moet indienen.
Als Ziggo een weigering van KPN ontvangt, moet daar een reden in staan.
Wat zegt Ziggo hierover?
Of bel KPN klantenservice 0800-0402 en vraag of zij de reden van weigering van het nummerbehoud kunnen zien.
Peter, wat ik er van weet is dat Ziggo mij heeft verteld dat KPN weigert aan nummerbehoud mee te werken. Ziggo heeft daar een verzoek voor gedaan. De reden is bij Ziggo niet bekend, maar het is een goede suggestie de klantenservice van KPN daar over te bellen. Bedankt voor voor het meedenken.
Â
Marlon 92: het contract bij KPN loopt af op 16 januari 2025.
Vallekie
Contractant (klant) naam nog precies hetzelfde?
Aansluitadres nog precies hetzelfde?
Â
Peter, wat ik er van weet is dat Ziggo mij heeft verteld dat KPN weigert aan nummerbehoud mee te werken.Â
KPN is wettelijk verplicht daaraan mee te werken en ik kan me ook echt niet voorstellen dat KPN dat zou weigeren om vervolgens een boete opgelegd te kunnen krijgen.
Alleen als je zou verhuizen naar een ander netnummer gebied dan ligt dat anders, dan behoor je een nummer uit dat netnummer gebied te nemen.
Toen ik in 2018 van Ziggo naar Telfort ging met internet en vast bellen, vertelde Ziggo dat internet verhuizen naar Telfort wel via Ziggo/TFT geregeld kon worden, maar dat ik het vaste nummer porteren van Ziggo naar TFT buiten Ziggo om moest regelen omdat dat nooit goed gaat.
Nu is dat wel bijna 7 jaar geleden en weet ik niet of dat vice versa ook (nog) speelt, maar ik geef het maar even aan.
Â
Beste mensen, Het probleem is waarschijnlijk opgelost. Ik heb de suggestie om te bellen naar de KPN klantenservice opgevolgd en zij waren hogelijk verbaasd dat nummerbehoud niet was geaccepteerd. N.a.v dat antwoord heb ik, voordat ik Ziggo ging bellen, de diverse e-mails over mijn aanvraag nog eens doorgenomen en zag ik dat het telefoonnummer foutief in de hun opdrachtbevestiging stond. De laatste twee cijfers waren verwisseld. Dat was mij eerder niet opgevallen. Ik heb daarop Ziggo gebeld om het probleem op te lossen en de verzekering gekregen dat het in orde zou komen.
Hartelijk dank voor jullie meedenken en suggesties. Ook voor de opmerking van wjb dat nummerbehoud wettelijk geregeld was. Dat blijkt te staan in art. 4.10 van de de telecommunicatiewet. Die tip kwam goed van pas toen ik klantservice van KPN belde en degene die ik aan de lijn had mij eigenlijk niet verder wilde helpen. Die ging maar uit van een voldongen feit. Dat werd anders toen ik haar vertelde dat nummerbehoud een wettelijk recht was. Toen werd ik spoorslags doorverbonden naar een beter geïnformeerde medewerkster.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.