Skip to main content
Beantwoord

Internet en tv werken op nieuwe KPN Box 12, maar vaste telefoon werkt niet (geen signaal)

• January 22, 2026
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik heb een nieuw modem ontvangen, Experia 12. Alle lichtjes branden en zijn groen. TV en internet werken prima. Maar de telefoon heeft geen signaal. Niets, ook geen toon. Vandaag een nieuwe DECT telefoon aangesloten (omdat de oude wellicht geen DECT was), maar het probleem blijft. Ik kan niet bellen voor hulp, want tegelijkertijd heb ik een nieuw mobiel abonnement, dat vanwege nummerbehoud nog niet geactiveerd is.

Beste antwoord door RowyVH

Hi Alex,

bedankt voor de reactie. Het probleem met de vaste telefoon is opgelost. Ik kon even de mobiel van mijn dochter lenen om de KPN te bellen. Bij mijn oude modem, moest ik de telefoonkabel linksonder insteken. Dat deed ik dus ook bij mijn nieuwe modem, maar de telefoonaansluiting zit nu rechts.

De start van mijn mobiel abonnement met behoud van nummer laat echter al een week op zich wachten. Terwijl ik dat nummer als Prepaid klant al gebruikte. Maar ja, ik weet niet hoe lang het hoort te duren, dus wacht ik nog maar even.

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 25, 2026

Hi ​@RowyVH, ik denk graag mee. 

Heb je de modem al eens helemaal gereset? Dit doe je door het resetknopje aan de achterkant 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. Anders is het toch belangrijk om contact met ons op te nemen. 

Als je een nieuwe aanvraag hebt gedaan voor mobiel met nummerportering, dan kun je je nummer nog gebruiken bij je oude provider tot het door ons over is genomen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 25, 2026

Hi Alex,

bedankt voor de reactie. Het probleem met de vaste telefoon is opgelost. Ik kon even de mobiel van mijn dochter lenen om de KPN te bellen. Bij mijn oude modem, moest ik de telefoonkabel linksonder insteken. Dat deed ik dus ook bij mijn nieuwe modem, maar de telefoonaansluiting zit nu rechts.

De start van mijn mobiel abonnement met behoud van nummer laat echter al een week op zich wachten. Terwijl ik dat nummer als Prepaid klant al gebruikte. Maar ja, ik weet niet hoe lang het hoort te duren, dus wacht ik nog maar even.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 28, 2026

Dit kun je volgen via Status van je bestelling voor KPN Mobiel 

Erg fijn om te lezen dat het allemaal is opgelost. Je weet me anders hier te vinden. 😊