Skip to main content
Beantwoord

Is het mogeljk een vast telefoonnummer terug te krijgen van een abonnement dat eerder is opgezegd?

• July 27, 2026
  • 7 reacties
  • 89 keer bekeken

Goedendag,
Mijn vader heeft een half jaar nu in een verpleegtehuis gezeten, waarvan duidelijk was dat dit tijdelijk zou zijn, maar niet hoe lang dat het zou duren voordat hij ergens dichter bij huis terecht zou kunnen.
Een abonnement overzetten en gebruiken in dat verpleegtehuis kon niet.
Bovendien was dat een hele andere regio, dus zou het telefoonnummer ook niet overgezet kunnen worden.

In de tussentijd hadden we zijn KPN-abonnement van zijn woonhuis opgezegd.
Nu gaat hij naar een ander verpleegtehuis waar hij permanent zal blijven.

Is het nu nog mogelijk om zijn oude telefoonnummer weer aan te vragen? (Is dezelfde regio als zijn woonadres was). Het is nog geen half jaar geleden toen we zijn KPN-abonnement hadden opgezegd.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@gensbr ,

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Je kunt bij het aanvragen van een nieuw abonnement niet zelf een nummer kiezen. Ook niet zijn oude nummer. 

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 27, 2026

Hallo ​@gensbr ,

Je kunt bij het aanvragen van een nieuw abonnement niet zelf een nummer kiezen. Ook niet zijn oude nummer. 

• July 28, 2026

Ik ben bang dat Noordzee het juist heeft.

Voor de meelezers, voor wie ook een nummer wil parkeren, je kunt het porteren cq parkeren voor 8,95 per jaar.
Bij cheapconnect.nl

Misschien kan dat nu ook nog, proberen.

JanD
Wijsgeer
  • July 28, 2026

Ik ben bang dat Noordzee het juist heeft.

Voor de meelezers, voor wie ook een nummer wil parkeren, je kunt het porteren cq parkeren voor 8,95 per jaar.
Bij cheapconnect.nl

Misschien kan dat nu ook nog, proberen.

Als het vaste telefoonabo al opgezegd is kan dat niet meer.

• July 28, 2026

Dat weet ik niet zeker, als bewijs wil men de facturen van je huidige aanbieder hebben.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@gensbr, welkom bij de community! 😊 De antwoorden van ​@Noordzee, ​@KeesYagi en ​@JanD kloppen inderdaad. Zodra een abonnement is beëindigd, kunnen wij het oude vaste telefoonnummer helaas niet meer terughalen of opnieuw toekennen. Ik begrijp dat dit erg jammer is, zeker gezien de situatie van je vader. Helaas kunnen we hierin niets meer betekenen.

Ik wens jullie veel sterkte en hopelijk voelt je vader zich snel thuis op zijn nieuwe plek. 💚

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

Hallo ​@gensbr ,

Heeft jouw vader al een ander mooi nummer toegewezen gekregen? 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat afgesloten nummers weer uitgegeven worden maar bij de meeste SIP providers is het mogelijk zelf een telefoonnummer te kiezen. Bijkomend voordeel is dat de kosten voor bellen via een SIP provider vele malen goedkoper is dan via kpn.