Skip to main content

Ik ben al jarenlang klant bij KPN. Onlangs belde ik met nr. 088-227…. Wachttijd 30 minuten. Op mijn onlangs ontvangen nota zie ik tot mijn verbazing dat ik toen doorverbonden was met nr. 0906-0204,.

Zonder mij medeweten. Mijn nota meldde: toen kosten: €28,-voor dat gesprek- Alleen de KPN kan mij doorverbonden hebben . Andere mogelijkheden zijn er niet. Tot mijn verbazing stond het bedrag ook nog eens op de nota van de KPN. Reden voor mij om bij de KPN dat bedrag terug te claimen.Dat dergelijke methodes niet ten voordele van KPN zijn spreekt voor zich. Ik wacht de beantwoording van KPN af voordat ik eventuele verder stappen ga ondernemen. Ik vind dit n.l. schandalig.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

We blijven toch wel vriendelijk hė!! 

de nota heb ik inmiddels gevonden. Als U mij nog even wilt aangeven hoe ik blad 2 kan verzenden dan ben ik ook weer bij.

KMM.


Maak een screenshot van de pagina waar de belkostenspecificatie op staat en poets alle persoonlijke informatie weg. Plaats dat plaatje hier m.b.v. het knopje met die twee bergjes.


Ik heb inmiddels mijn laatste rekening

hoe stuur ik die naar u? Via email of anders. Graag hulp.

We blijven trouwens toch wel vriendelijk hė ?


Ik ben net als jij gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

Plaats een afbeelding van die pagina hier op het forum.


Zo dus, met linux in mijn geval, als je aangeeft welk besturingssysteem je gebruikt dan kan iemand aangeven hoe dat moet.

Met afdruk op scherm, knop rechts van F12, en dan . . .


Hoi @mulderkm, ik heb de desbetreffende mail met daarin de factuur en specificatie opnieuw naar het mailadres gestuurd die bij ons bekend is. Op 16 juli heb je om 11.00 gebeld met het nummer 0906 0204. Dit gesprek duurde een goed half uur en hier is 28,41 euro voor in rekening gebracht. Dit nummer is niet van KPN en wij zullen je ook nooit via zo'n nummer doorverbinden. De kosten zijn dus wel terecht en wij kunnen daar verder ook niks aan doen of in betekenen. Mijn advies; heb je ons in de toekomst nogmaals nodig, bel dan op 0800 0402. Ik garandeer je dat dit nooit tot onverwachte kosten gaat leiden. Vergeet dat 0906 0204 nummer want dat is nu eenmaal erg duur en heeft (nogmaals) niks met KPN van doen. Ik heb een topic gevonden op het forum van Tros Radar en misschien handig om eens door te nemen. Dat bericht vind je hier.


Bedankt voor het vele werk wat mijn reactie teweeg heeft gebracht. Ondanks dat ben ik nog steeds erg boos.  Waarom? Omdat, hoe je het ook bekijkt, KPN meewerkt om een dergelijke situatie mogelijk te maken. Het moet toch mogelijk zijn dat KPN op de een of andere  manier haar klanten waarschuwt tegen deze praktijken. Het is ware oplichting. En dat vind ik een bedrijf als KPN, onwaardig.

Maar ik wil toch sportief zijn ivm de uitslag van je onderzoek. Ik zet een punt achter deze discussie. Maar nogmaals, ik houd er een rare smaak aan over. KPN onwaardig…..


Ondanks dat ben ik nog steeds erg boos.  Waarom? Omdat, hoe je het ook bekijkt, KPN meewerkt om een dergelijke situatie mogelijk te maken. Het moet toch mogelijk zijn dat KPN op de een of andere  manier haar klanten waarschuwt tegen deze praktijken. Het is ware oplichting. En dat vind ik een bedrijf als KPN, onwaardig.

KPN kan hier echt helemaal niets aan doen.

Wat ik je wil aanraden is om 0906 nummers te blokkeren.

Dit kan je doen in mijnKPN.


Nog even een korte motivatie mijnerzijds: het ging mij om het punt hoe het mogelijk was dat ik doorverbonden werd met het dure nummer terwijl ik daar niet aan heb meegewerkt. Daarvoor houd ik KPN verantwoordelijk. En ik hoop dat ik een discussie heb gestart dat deze onverkwikkelijke zaak de wereld uitgaat.  Maar nu inderdaad: einde discussie.

Groet,

KMM.


Nog even een korte motivatie mijnerzijds: het ging mij om het punt hoe het mogelijk was dat ik doorverbonden werd met het dure nummer terwijl ik daar niet aan heb meegewerkt. Daarvoor houd ik KPN verantwoordelijk. En ik hoop dat ik een discussie heb gestart dat deze onverkwikkelijke zaak de wereld uitgaat.  Maar nu inderdaad: einde discussie. 

Het kan niet zo zijn dat jij doorverbonden bent naar dat 0906 nummer immers dan waren die kosten niet voor jou geweest en had hed 0906 nummer ook niet op jouw factuur gestaan.

Dat 0906 nummer moet toch echt rechtstreeks vanaf jouw aansluiting gebeld zijn.


Het is overduidelijk dat er boefjes zijn die mensen willen verleiden tot het bellen via zo'n service dienst, er zijn al vaker meldingen over geweest hier en elders, daar komt nog bij dat er ook regelmatig gevraagd wordt hier om het telefoonnummer van KPN omdat het lastig te vinden is op de site van KPN.

Een telefoonabonnement is altijd al een open cheque geweest, met alle gevolgen van dien soms, onverlaten die naar verre landen belden vroeger bv. Maar op een gegeven moment is daar het doorberekenen van betaal nummers bijgekomen. Ik neem aan dat het in de voorwaarden staat bij het aan gaan van een abonnement.
Maar dan zou er toch op z'n minst een maximum voor moeten zijn.
De telefoon tikker was best een uitkomst trouwens, dan had je het snel genoeg in de gaten, in een grijs verleden stuurde ik wel eens een fax naar een ver land, in een studentenhuis, de huisgenoten kwamen op het geluid van de tikker af.

Bij mij/ons is alles vooraf betaald, vaste cq voip lijn en mobiel en bankrekening is geblokkeerd tegen rood staan.


Bij mij/ons is alles vooraf betaald, vaste cq voip lijn ...

Heel verstandig, met het onderstaande prepaid saldo kunnen we nog wel een halfjaartje vooruit. :wink:

 


Het einde is nog niet in zicht: ACM heeft zojuist gemaild de situatie te onderzoeken. Dus afwachten.


Nog steeds ben ik  ontzettend boos dat KPN dit mogelijk maakt. 

Waarom krijg ik trouwens geen antwoord van ACM?

Ik ben  nog steeds van plan  om via een consumentenprogramma dit bedrog aan de kaak te stellen.

Wat dat betreft ben ik een volhouder.


Ik ben het helemaal met je eens, maar, gelijk hebben en gelijk krijgen . . .

Oorzaak : de vrije markt.


Waarom krijg ik trouwens geen antwoord van ACM?

De ACM zal nooit uitspraken doen over lopende onderzoeken en zelfs als een onderzoek afgerond is zal je alleen in de media de uitkomst daarvan vernemen.


Nog steeds ben ik  ontzettend boos dat KPN dit mogelijk maakt. 

Waarom krijg ik trouwens geen antwoord van ACM?

Ik ben  nog steeds van plan  om via een consumentenprogramma dit bedrog aan de kaak te stellen.

Wat dat betreft ben ik een volhouder.

KPN is niet de partij die dit mogelijk maakt @mulderkm. Het nummer wat je hebt gebeld en waarvoor kosten in rekening zijn gebracht, staat volledig los van KPN. Er is dan ook geen sprake van bedrog. Je hebt een nummer gebeld dat niet van KPN is, die een hoog tarief per minuut rekenen en je door kunnen verbinden met bijvoorbeeld KPN. Of een ander bedrijf. Dat dat stukje aanvoelt als bedrog kan ik wel inkomen hoor, maar ik krijg het idee dat je je pijlen op KPN blijft richten en dat is gewoon niet correct. We hebben het al eerder aangegeven; KPN verdient hier helemaal niks aan.


Natuurlijk begrijp ik de rol van de KPN. Maar dat is juist mijn probleem: de KPN zorgt ervoor dat deze walgelijke toestanden kunnen gebeuren. Wat kan KPN dan doen? Laat bij het doorsturen naar dat misselijke nummer dan een extra tussenbericht uitzenden waarin ze melding maakt van het probleem.

Ik ben nog steeds, na maanden, verschrikkelijk ontstemd over deze mogelijkheid. Zelfs de KPN werkt eraan mede dat oplichters “verdienen” aan bellers.

Inmiddels heb ik contact gehad met een tweede kamerlid over deze zaak.


Tip! Bij het zoeken naar telefoonnummers van bedrijven niet via Google zoeken maar op de website van het bedrijf zelf. Voorkomen van dure tussenpersonen voorkom je daarmee.

Alles gelezen te hebben vind KPN dat u zelf met een 0900 nummer hebt gebeld en zegt u een 088 te hebben gebeld die je uiteindelijk hebben doorverwezen. Waarom belde u dat 088 nummer. Ik hoeverre is dat nummer van KPN?


Zoeken in openbare bronnen :

acm : 0906-0204

resultaat :

Relatienaam : Voice Company B.V.

Dat weer zoeken bij de kvk :

kvk : Voice Company B.V.

En als je dan weer op het adres zoekt bij de kvk dan zie je vaak dat er een heel nest van dat soort dubieuze diensten op het adres zit.

De kpn is een van de vele  telefonie aanbieders die zorgen dat je dit nummer kan bellen.

Een 09x nummer is voor mij een waarschuwing vwbt kosten.

 Waarom belde u dat 088 nummer. Ik hoeverre is dat nummer van KPN?

KPN gebruikt sinds enige tijd 088 nummers voor de eigen communicatie, da’s beter dan stiekem bellen wat ze eerder deden.

En 088 nummers is lokaal tarief.

 


Ook is de vraag of de politiek iets moet en mag KPN zomaar telefoonnummers afsluiten. Dat denk ik niet.


Inmiddels heb ik de CDA fractie van de Tweede kamer ingelicht over de handelwijze van de KPN.

zij hebben immers een onderzoek naar een andere situatie ingesteld. Dus nu maar afwachten.


Hoi @mulderkm , ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb al meerdere malen proberen uit te leggen dat dit geen 'handelswijze' is van KPN. Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf, snap ik goed dat je van deze kosten baalt. Zonde geld. Maar ik heb de indruk dat je jouw pijlen op KPN blijft richten terwijl wij hier volledig los van staan. Desondanks ben ik benieuwd of je hier nog terugkoppeling op zult ontvangen van de CDA fractie waarmee je contact hebt gehad. 


Ach ja, dit soort praktijken zie je op allerlei terrein.
Onlangs nog op radar m.b.t. kentekenbewijzen.

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/let-op-vraag-autopapieren-aan-bij-rdw-en-niet-bij-namaaksites/

Er is een wildgroei aan het ontstaan van allerlei "service-bedrijfjes”, die dikke bedragen opstrijken.
Telefoon doorverbind services vormen in die wildgroei geen uitzondering.

Voordat er door overheid aanvullende eisen waaraan sites moeten voldoen zijn opgesteld en passende regelgeving is om de uitwassen daarin te weren, zullen we wel een paar jaar verder zijn.


Samengevat: KPN werkt bewust mee om gesprekken door te zenden via een onbekend 0 nummer wat 0.90Euro per minuut kost en verdient daar in mijn geval  30 Euro aan. Om enigszins aan de eerlijkheid te komen  zou KPN  duidelijk moten maken wat de consequenties van het doorsturen kost. Maar KPN doet dat natuurlijk niet: het graait dan in zijn/haar eigen portemonnee. Dit hiaat is KPN zeer kwalijk te nemen: ze werkt mee met een oplichtersbende en maakt zichzelf lid daarvan.\. Walgelijk!!!!!! Dat is mijn kritiek en dat stel ik aan de kaak.


Reageer