Skip to main content
Beantwoord

Krijg ik mijn oude vaste telefoonnummer terug als ik vast bellen weer activeer?

• April 10, 2026
  • 4 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik heb 1 februari dit jaar mijn vaste telefonie opgezegd maar daar heb ik enorme spijt van.
Kan ik mijn oude nummer weer terug krijgen als ik vaste telefonie opnieuw activeer? Ik las dat een nummer een paar maanden “in de koelkast gaat” voordat deze wordt vrijgegeven dus wellicht is terughalen wel mogelijk?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Tonnie K. ,

Helaas is dat niet mogelijk. Er is geen keuze. Je ontvangt dan een door KPN te bepalen nieuw nummer. 

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 10, 2026

Hallo ​@Tonnie K. ,

Helaas is dat niet mogelijk. Er is geen keuze. Je ontvangt dan een door KPN te bepalen nieuw nummer. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2026

Het nummer van m'n vader, wat ie al 21 jaar had na een interregionale verhuizing, is 25 jaar na z'n overlijden nog niet weer uitgegeven. Zit dus nog steeds in quarantaine.

Nummers die niet in quarantaine zitten worden, willekeurig, heruitgegeven. Zelf een (vorig) nummer kiezen is niet mogelijk.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hallo ​@Tonnie K., welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden!

Helaas zoals ​@Noordzee en ​@PeterG al aangeven is dat inderdaad niet mogelijk. Zodra vaste telefonie is opgezegd, kan KPN het oude nummer niet meer terugzetten. Bij het opnieuw activeren van vast bellen wordt er automatisch een nieuw willekeurig nummer toegewezen.

Het “in de koelkast” staan betekent alleen dat het nummer niet direct opnieuw wordt uitgegeven, maar het kan niet teruggeplaatst worden op een aansluiting. 

Ik snap dat dit jammer is. ☹️ Ik hoop dat dit voldoende uitleg geeft en als je verder nog vragen hebt, weet je ons natuurlijk te vinden!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 20, 2026

Hallo ​@Tonnie K. ,

@Tonnie K. 

Heb je nu wel een ander nummer toegewezen gekregen?