Skip to main content

Als we op Goeree Overflakkee gaan verhuizen naar een ander dorp op het eiland, kunnen we dan wel ons eigen nummer meenemen? Ieder dorp heeft wel eigen abonnee nummers, bv Dirksland 0187 60…

Ouddorp 0187 68… , Achthuizen 63 ..

 

Groet Hans

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

Hoi @hhogendoorn 
Bij mijn weten kan dat al een tijdje, je kunt gewoon je complete nummer meenemen in Nederland.
Heb je geen mobiele telefoon?
Tegenwoordig is het bellen daarmee goedkoper als een vaste telefoon.
Een hoop mensen hebben de vaste telefoon al afgeschaft om die reden.
Heb je een bedrijf dan ligt het even anders, maar als particulier is het voordeliger.
Je kunt eventueel ook even bellen met de KPN 0800 0402 
Of chatten via www.kpn.com/service (ik heb een andere vraag en wil graag contact > naar chat)

Beide opties ma-vr tussen 08:00 - 20:00. zat. - 17:00 en zondags gesloten


@hhogendoorn Voor zover mij bekend kan je een vast telefoonnummer alleen meenemen naar een ander adres als dat nieuwe adres binnen hetzelfde netnummergebied ligt.

Piet.


Heeft je nieuwe woonplaats een ander kengetal, dan kun je je nummer niet meenemen. Bijvoorbeeld: Je verhuist van Amsterdam (020) naar Amstelveen (020). Het kengetal is hetzelfde, je kunt je nummer meenemen.


Je kan je nummer tegenwoordig wereldwijd meenemen, via een aparte voip provider zoals Cheap Connect.


Hoi @hhogendoorn Welkom op het KPN Forum! Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Als het nieuwe adres in hetzelfde netnummer gebied ligt, behoudt je het telefoonnummer. Verhuis je naar een adres met een ander netnummer, dan ontvangt je een nieuw telefoonnummer. Het nieuwe telefoonnummer wordt vermeld in de bevestigingsbrief. 

Op deze pagina lees je meer over het verhuizen van een abonnement.