Vandaag, 01-06-2022, onderstaand e-mailbericht ontvangen; afzender noreply@kpn.com .
Lay-out en kleuren zoals gebruik op website.
Mijn vragen over dit e-mailbericht staan cursief, vet en rood en beginnen met -----.
----- Hoe kan het dat onderstaand bericht via kpn.com is verzonden?
------------------e-mailbericht------------------------------------------------
Beste meneer (mijn naam),
Wij hebben het verzoek ontvangen om uw telefoonnummer over te zetten naar een andere aanbieder. Maar u blijft betalen voor dit telefoonnummer bij ons, omdat dit standaard in uw Internet en TV 4K zit. Dit kunnen we oplossen door uw abonnement aan te passen. Bel ons daarom; dan bespreken we welke oplossing het beste bij u past.
----- Graag zie ik van u MIJN VERZOEK TOT OVERZETTING TELEFOONNUMMER tegemoet met de datum van ontvangst. Ik ben heel erg benieuwd. Ik heb n.l. NOOIT een verzoek ingediend.
Uw nummer overzetten.
Wij zetten uw telefoonnummer xxx-xxxxxxx over op het moment dat uw nieuwe aanbieder hier om vraagt. Uw KPN telefonie stopt dan ook. Als het zo ver is, dan hoort u dat van ons.
----- M.a.w., elke willekeurige aanbieder hoef maar een gil te geven richting KPN met het resultaat dat ik mijn telefoonnummer KWIJT ben.
Wilt u uw telefoonnummer toch niet overzetten naar een andere aanbieder?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw nieuwe aanbieder.
----- Welke ‘nieuwe’ aanbieder? Ik wil geen nieuwe aanbieder. Al sinds de jaren ’70 een tevreden klant van KPN. Ik zou dus niet weten waarom IK contact zou moeten opnemen over iets wat ik niet heb gevraagd met een aanbieder die ik niet ken! Ik zou haast gaan denken: Jullie willen me kwijt.
Herkent u dit verzoek tot overname van het telefoonnummer niet?
Bel dan zo snel mogelijk met 0800-0202017 met toegangscode *********, kies daarna optie 9 (ma t/m vrij van 08:00 tot 18:00).
----- Dat ga ik dus zeker niet doen. Wie weet waar ik naartoe bel, met alle navolgende ellende!
Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service. Of bel ons gratis op 0800-0402.
Met vriendelijke groet,
Team KPN
------------------ einde e-mailbericht ------------------------------------------------
Graag zie ik de antwoorden op mijn vragen tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Eindstijl