Skip to main content

Vandaag, 01-06-2022, onderstaand e-mailbericht ontvangen; afzender noreply@kpn.com .
Lay-out en kleuren zoals gebruik op website.
Mijn vragen over dit e-mailbericht staan cursief, vet en rood en beginnen met -----.

----- Hoe kan het dat onderstaand bericht via kpn.com is verzonden?

------------------e-mailbericht------------------------------------------------

Beste meneer (mijn naam),

Wij hebben het verzoek ontvangen om uw telefoonnummer over te zetten naar een andere aanbieder. Maar u blijft betalen voor dit telefoonnummer bij ons, omdat dit standaard in uw Internet en TV 4K zit. Dit kunnen we oplossen door uw abonnement aan te passen. Bel ons daarom; dan bespreken we welke oplossing het beste bij u past.

----- Graag zie ik van u MIJN VERZOEK TOT OVERZETTING TELEFOONNUMMER tegemoet met de datum van ontvangst. Ik ben heel erg benieuwd. Ik heb n.l. NOOIT een verzoek ingediend.

Uw nummer overzetten.
Wij zetten uw telefoonnummer xxx-xxxxxxx over op het moment dat uw nieuwe aanbieder hier om vraagt. Uw KPN telefonie stopt dan ook. Als het zo ver is, dan hoort u dat van ons.

----- M.a.w., elke willekeurige aanbieder hoef maar een gil te geven richting KPN met het resultaat dat ik mijn telefoonnummer KWIJT ben.

Wilt u uw telefoonnummer toch niet overzetten naar een andere aanbieder?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw nieuwe aanbieder.

----- Welke ‘nieuwe’ aanbieder? Ik wil geen nieuwe aanbieder. Al sinds de jaren ’70 een tevreden klant van KPN. Ik zou dus niet weten waarom IK contact zou moeten opnemen over iets wat ik niet heb gevraagd met een aanbieder die ik niet ken!  Ik zou haast gaan denken: Jullie willen me kwijt.

Herkent u dit verzoek tot overname van het telefoonnummer niet?
Bel dan zo snel mogelijk met 0800-0202017 met toegangscode *********, kies daarna optie 9 (ma t/m vrij van 08:00 tot 18:00).

----- Dat ga ik dus zeker niet doen. Wie weet waar ik naartoe bel, met alle navolgende ellende!

Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service. Of bel ons gratis op 0800-0402.

Met vriendelijke groet,
Team KPN

------------------ einde e-mailbericht ------------------------------------------------

Graag zie ik de antwoorden op mijn vragen tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Eindstijl

Er is dus een andere provider die overname van jouw telefoon nummer heeft aangevraagd. Aangezien jij niets hebt aangevraagd is dat dus een vergissing. Of opzet van een dubieuze provider die probeert je telefoonnummer over te zetten en jou er vervolgens flink voor wil laten betalen (die praktijk bestaat helaas ook nog steeds). 

KPN moet hier echter aan meewerken, dat zijn ze wettelijk verplicht. De enige die het tegen kan houden ben je zelf. Vandaar de mail om jou te waarschuwen.

Wat zeker is: Als jij niets doet dan heb je binnenkort geen telefoon bij KPN meer en heb je nog veel meer problemen om hem weer terug te krijgen. Alleen maar je hakken in het zand zetten gaat je niet helpen.


@Eindstijl, dit is gewoon een email van KPN. Die heeft een verzoek tot overname gekregen. Ik zal als ik jou was zsm dat nummer bellen en met de toegangscode die je hebt gekregen om naar de juiste afdeling doorverbonden te worden. Zij kunnen deze aanvraag dan tegenhouden. 


Herkent u dit verzoek tot overname van het telefoonnummer niet?
Bel dan zo snel mogelijk met 0800-0202017 met toegangscode *********, kies daarna optie 9 (ma t/m vrij van 08:00 tot 18:00).

----- Dat ga ik dus zeker niet doen. Wie weet waar ik naartoe bel, met alle navolgende ellende!

 

Ik kan je aanraden dat wel te doen. Dit nummer bellen is de enige manier om je eigen nummer te behouden.


Inmiddels een uitgebreid e-mailtje naar de firma CAIWAY verzonden:
 

Bijgevoegd: 3 bijlagen.

 

Op 15-12-2020 een e-mail van u ontvangen. Onderwerp: We hebben iets extra voor u.  Dat extra was al ná 02-12-2020 niet meer geldig. Jammer. (zie 1e bijlage)

 

Op 19-02-2021 een e-mail van u ontvangen. Onderwerp: U krijgt glasvezel en we hebben uw abonnement nog aantrekkelijker gemaakt. (zie 2e bijlage)

 

Op 02-06-2021 heb ik hierop geantwoord middels een e-mailbericht. (zie 3e bijlage)

Hierin heb ik geschreven:


“Vorig jaar heb ik mij bij u aangemeld tijdens de glasvezelcampagne in de gemeente Heusden-Vliedberg. I.v.m. te weinig deelnemers  is die actie in oktober 2020 gecanceld. De reden om toen voor u te kiezen was dat KPN - waar ik alles al jaren (sinds 1970) heb ondergebracht - nog niet van plan was om glasvezel aan te leggen.

Inmiddels is ook KPN actief om hier glasvezel aan te leggen en voor mij dus de reden om bij KPN te blijven. Daarom ook dat ik graag duidelijkheid wil hebben en ik dus mijn optie op uw glasvezelcontract uit 2020 wil annuleren. Graag ontvang ik hierover een bevestiging.”

Helaas heb ik deze bevestiging van u nooit mogen ontvangen.

 

Vandaag, 01-06-2022 (één jaar later), van de klantenservice gehoord dat op 31-05-2022 een e-mail naar mij is verzonden. Maar helaas, geen mail ontvangen. Pas nadat de vriendelijke dame van de klantenservice van Caiway het bericht alsnog heeft verzonden, is dit bij mij aangekomen.

Voor mij is dus dat e-mailtje van 31-05-2022 niet op die datum naar mij verzonden.

Graag zie ik alsnog de schriftelijke bevestiging van mijn annulering van 02-06-2021 tegemoet.

 

Ziet er niet erg stabiel uit. Ik ben benieuwd.

Eindstijl.

 


Vandaag, 01-06-2022, onderstaand e-mailbericht ontvangen; afzender noreply@kpn.com .
Lay-out en kleuren zoals gebruik op website.
Mijn vragen over dit e-mailbericht staan cursief, vet en rood en beginnen met -----.

----- Hoe kan het dat onderstaand bericht via kpn.com is verzonden?

Omdat dit een e-mailadres is van KPN… 
Als de afzender van een e-mail @kpn.com is, dan is dit geen phising en daarmee 100% te vertrouwen.

------------------e-mailbericht------------------------------------------------

Beste meneer (mijn naam),

Wij hebben het verzoek ontvangen om uw telefoonnummer over te zetten naar een andere aanbieder. Maar u blijft betalen voor dit telefoonnummer bij ons, omdat dit standaard in uw Internet en TV 4K zit. Dit kunnen we oplossen door uw abonnement aan te passen. Bel ons daarom; dan bespreken we welke oplossing het beste bij u past.

----- Graag zie ik van u MIJN VERZOEK TOT OVERZETTING TELEFOONNUMMER tegemoet met de datum van ontvangst. Ik ben heel erg benieuwd. Ik heb n.l. NOOIT een verzoek ingediend.

Ik begrijp uit de meest recente reactie dat het inmiddels duidelijk is dat het verzoek van CAIWAY is gedaan.

 

 

Uw nummer overzetten.
Wij zetten uw telefoonnummer xxx-xxxxxxx over op het moment dat uw nieuwe aanbieder hier om vraagt. Uw KPN telefonie stopt dan ook. Als het zo ver is, dan hoort u dat van ons.

----- M.a.w., elke willekeurige aanbieder hoef maar een gil te geven richting KPN met het resultaat dat ik mijn telefoonnummer KWIJT ben.

Een telecomaanbieder is verplicht om mee te werken aan nummerbehoud. Dus ja, als er een verzoek bij ons binnenkomt, sturen wij deze e-mail. 
 

 

 

Wilt u uw telefoonnummer toch niet overzetten naar een andere aanbieder?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw nieuwe aanbieder.

----- Welke ‘nieuwe’ aanbieder? Ik wil geen nieuwe aanbieder. Al sinds de jaren ’70 een tevreden klant van KPN. Ik zou dus niet weten waarom IK contact zou moeten opnemen over iets wat ik niet heb gevraagd met een aanbieder die ik niet ken!  Ik zou haast gaan denken: Jullie willen me kwijt.

Herkent u dit verzoek tot overname van het telefoonnummer niet?
Bel dan zo snel mogelijk met 0800-0202017 met toegangscode *********, kies daarna optie 9 (ma t/m vrij van 08:00 tot 18:00).

----- Dat ga ik dus zeker niet doen. Wie weet waar ik naartoe bel, met alle navolgende ellende!

 

Gewoon naar ons, KPN! 😊
Ik lees dat er al contact is opgenomen met CAIWAY: hopelijk kunnen zij de aanvraag alsnog annuleren en daar een bevestiging van sturen. Mocht het nog niet gedaan zijn, is mijn advies om toch alsnog telefonisch contact op te nemen met onze achterliggende afdeling via het directe nummer met toegangscode. Zij kunnen dan noteren dat de nummerbehoud niet gewenst is.