Skip to main content

Ls,

Als ik met mijn vaste privé nummer bel wordt de naam getoond van een bedrijf dat ook op dit adres is gevestigd. Dat is onjuist. Hoe krijg ik voor elkaar dat gewoon het privé telefoonnummer getoond wordt.

 

Met vriendelijke groet,

Rob van der Burg,

 

Op welk apparaat verschijnt die naam? Voor zover ik weet is dit geen onderdeel van de reguliere nummerweergave via KPN.


Beste Arjan,

Het gaat om de nummer weergave bij het ontvangende (mobiele) toestel. Zij kent het bedrijf niet en heeft het nummer ook niet in de contacten opgeslagen. Het was de eerste maal dat met haar contact opgenomen werd met het privé vaste lijn.

De enige connectie die ik kan bedenken is dat KPN op basis van het adres de verbinding met dit bedrijf heeft gelegd.

Ik snap er niets van waarom dan de bedrijfsnaam verschijnt.

M.vr.gr.

Rob van der Burg


Ik vermoed dat je een bepaalde app hebt, of een bepaalde instelling op je toestel aan het staan. Het ligt naast mijn weten niet bij KPN.


Dit is al vaker besproken hier op dit forum, dat is weer de grote neus van zo’n “behulpzame” club in den verre.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Internetgiganten
Ga daar maar klagen . . !  :-/

Overigens wel interessant om eens te kijken of het bedrijf nog ingeschreven staat op je adres : kvk.nl
Of je hebt het voormalige nummer gekregen van dat bedrijf ?

 

Ik vermoed dat je een bepaalde app hebt, of een bepaalde instelling op je toestel aan het staan.

Lijkt mij niet, dat zit bij de ontvanger, en :

Als ik met mijn vaste privé nummer bel

 

Het ligt naast mijn weten niet bij KPN.

Dat denk ik ook.


Als ik met mijn vaste privé nummer bel wordt de naam getoond van een bedrijf dat ook op dit adres is gevestigd. Dat is onjuist. Hoe krijg ik voor elkaar dat gewoon het privé telefoonnummer getoond wordt.

 

Hoi @burgrob, welkom op het forum! Onhandig dat dit gebeurt. Het is alleen niet iets waar wij wat aan kunnen doen. KPN maakt voor nummerweergave gebruik van DTMF. Dat is manier waarbij alleen het nummer wordt doorgegeven. Daar zit, van ons uit, dus geen naam bij. De naam die eventueel op een ontvangende telefoon wordt getoond, komt vanuit dat toestel. Het kan dan zijn dat de ontvanger jouw nummer in de contactenlijst heeft staan met de bedrijfsnaam erbij. Maar wat ook kan, is dat de telefoon het zelf proactief opzoekt.

Smartphones van Google of Samsung hebben vaak iets dat heet automatische naamherkenning, of smart call id. Hierbij kijken ze of het nummer op internet of op een bij hen bekende lijst staat met een bijbehorende naam. Zo ja, dan wordt die naam weergegeven. 

Als de koppeling van naam en nummer niet klopt, dan kan dit vaak wel gewijzigd worden. Maar daar moet je dan als eigenaar van het nummer wel zelf achteraan. Controleer de KvK vermelding van het bedrijf en de Google resultaten als je zoekt op het bedrijf of daar niet jouw nummer bij staat. Zo ja, pas dat aan (of laat dat aanpassen). 

Samsung gebruikt voor zijn smart call id de dienst Hiya. Als het dan ook om Samsung telefoons gaat waar de bedrijfsnaam wordt getoond bij jouw nummer, dan kun je je bij Hiya een ticket indienen om dit te laten aanpassen.