Skip to main content
Beantwoord

Mijn vaste telefoon Gigaset AS405 geeft steeds de ingesprektoon

• March 27, 2026
  • 10 reacties
  • 56 keer bekeken

Beste,

Mijn vaste telefoon geeft steeds de ingesprekstoon ik heb al nieuwe batterijen en een reset gedaan van de toestellen en het modem.Ook de spanning eraf maar toch nog geen succes.

Het betreft een Gigaset AS405 telefoon.

Zou u de lijn kunnen controleren svp ?

Mvg,
Manuel

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@trce ,

KPN kan jouw “telefoonlijn” opnieuw opstarten vanaf afstand. Ik had destijds hetzelfde probleem na de aansluiting op glasvezel. De monteur zag het meteen en die verwees me naar de klantenservice. De klantenservice resette de boel toen en de telefoon deed het weer.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op jouw 06-nummer op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

10 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

Welke modem heb je? En heb je de telefoon al op een andere telefoonaansluiting van je modem geprobeerd?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 28, 2026

Hallo ​@trce ,

KPN kan jouw “telefoonlijn” opnieuw opstarten vanaf afstand. Ik had destijds hetzelfde probleem na de aansluiting op glasvezel. De monteur zag het meteen en die verwees me naar de klantenservice. De klantenservice resette de boel toen en de telefoon deed het weer.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op jouw 06-nummer op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@trce, welkom op onze community! Soms is dit zelf op te lossen maar soms ook niet. Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Heb je het al op kunnen lossen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2026

Hi Thomas,

Heb al diverse standaard controle zaken zelf geprobeerd, maar nog geen succes helaas.

• Reset handsets, basis station en modem.
  • Stroom eraf voor 30 min van alle genoemde apparaten hierboven.
  • Ook nieuwe batterijen en een andere telefoonlijn op de modem heb ik geprobeerd.

Met de KPN probleemoplosser kom ik ook niet verder die blijft hangen helaas.

Graag zou ik een reset van de telefoonlijn vanuit de KPN centrale willen proberen om dit probleem ook te kunnen uitsluiten.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 13, 2026

Dan raad ik aan om KPN te contacteren op de manieren zoals Noordzee hier genoemd heeft. Je kan ze (vanaf een andere lijn) ook bellen op 0800-0402. 

Even voor de zekerheid: Je ziet geen afwijkende dingen op het schermpje van jouw DECT telefoon? En intern bellen werkt bijvoorbeeld wel? 

• April 13, 2026

En, voor de test, het kabeltje naar het telefoon basisstation uit het kpn modem halen.
Dan bellen naar het vaste nummer, ook zonder aangesloten telefoon zou je die moeten horen over gaan, met de normale toon.
Op die manier sluit je het telefoon toestel uit.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goede tips ​@KeesYagi en ​@AriënC!

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2026

Hi Thomas,

het kabeltje naar het telefoon basisstation uit het kpn modem halen heb ik ook geprobeerd geen resultaat.

Heb ook geen afwijkende zaken op het scherm van de DECT telefoon en intern naar de toestellen gaat wel correct.

Toch bedankt voor het meedenken allemaal.

Ga nu bellen naar 0800-0402 voor een reset te proberen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2026

Hi Thomas,

Het blijkt dat het probleem in de lijn zat en is door een reset verholpen :)

Iedereen bedankt voor alle hulp.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling ​@trce, fijn dat het opgelost is!